Kioskedia
خانه /
سوال درست معماری

سوال درست معماری

تاریخ: 1400/03/25
موضوع: معماری

 

سوال درست معماری

 

 تنظیم از : محمد کانی سواران

 

https://kanisavaran.com/Fa/

در اکثر پروژه های معماری و شهرسازی پروسه طراحی مساله و دغدغه اصلی طراح برای یافتن پاسخ درست به موضوع های مطرح شده می باشد، ولی موضوع این نیست که ” فقط پاسخ ها را نداریم” در بیشتر مواقع ما سوال های درست و لازم را نمی دانیم و سوال اینجاست که اگر آنها را نمی دانیم، چگونه آنها را بدست آوریم؟
برای یافتن سوال های درست و استفاده از آنها در روند طراحی، ابتدا باید تغییری در نگرش خودمان ایجاد کنیم که طراح نمی تواند تمام مسائل و موضوع های مختلف مرتبط با اجتماع یا فرهنگ را از ریشه اصلاح کند؛ این درست است که معماری در شکل دهی زندگی اجتماعی تاثیر مستقیم دارد ولی در نظر داشته باشیم که به منظور اصلاح برخی عادت ها در جامعه نباید نتیجه و به عبارتی نحوه کارکرد بنا و محیط را به مصرف کننده دیکته کنیم زیرا او به راحتی تمام محیط را به سمت رفع خواسته و نیاز خودش اصلاح می کند وهمیشه باید سهم ویژه ایی برای مصرف کننده در تکمیل روند طراحی در نظر بگیریم و رفتار مصرف کننده و نیاز های آن به عنوان بنیادی ترین منبع برای ایجاد سوال های اساسی برای شروع روند طراحی معماری باشد.
ما معماران باید بپذیریم که لزوماً همه پاسخ ها را نداریم و شاید نمی دانیم، اما آنچه می توانیم انجام دهیم داشتن سوال های بنیادین در خصوص بستر و تاثیرات آن برفرهنگ و تمدن شهری آینده می تواند به عنوان یک پروژه معماری برای معماران و همچنین یک مشق معماری مناسب برای دانشجویان معماری باشد. باید اقرار کنیم که ما توانایی تولید بناها وفضاهای عالی را داریم و باید زمان بیشتری را برای گوش دادن به نیازهای جامعه خودمان بگذاریم که این می تواند نحوه تمرین و مشق ما را تغییر دهد. به منظور درک عمیق تر از نیازهای مصرف کننده وظیفه ما معماران این است که بستری برای ارتباط وگفتگو بین زمینه و مصرف کننده ومصرف کننده ها با یکدیگر فراهم کنیم و دراین مکالمه ها شرکت کنیم ومکانی برای تأمل فراهم کنیم تا بتوانیم آینده بنا را آگاهانه تر پیش بینی کنیم.

www.kanisavaran.com

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی