Kioskedia
خانه /
مفهوم آفرینی در روند طراحی معماری

مفهوم آفرینی در روند طراحی معماری

تاریخ: 1400/03/25
موضوع: معماری

 

مفهوم آفرینی در روند طراحی معماری

 

تنظیم از : محمد کانی سواران

https://kanisavaran.com/Fa/

معمولا طراحان روند طراحی خود را با تحقیق و بررسی نمونه های موردی و تهیه آنالیز های مختلف آغاز می کنند؛ این روند  تقریبا در بین بیشتر طراحان مشترک است ولی آنچه می تواند نتیجه تحقیق و مطالعات را به شکلی تغییر دهد که آفرینشی جدید خلق شود بررسی درست جایگاه "چه چیز" و" چرا" در روند  مطالعات بر اساس سوالات پروژه است. تمرکز روی سوالات و توالی بی نهایت آنها می تواند برای حصول یک محصول نهایی مطلوب که یافتن مسئله است، نسبت به تمرکز  بر روی راه حل ها مفید تر باشد، چراکه طراحی حل مسئله است.

قسمت مطالعات در فرایند طراحی به نوعی بخشی مستقل است و می تواند بخش خلاقانه کار را رقم بزند ولی ما به عنوان طراح صرفا عمل ترسیم، بخش ایده پردازی و همچنین طراحی های انتزاعی را پروسه ای خلاقانه در نظر میگیریم و روند و افکار خود را در حوزه خلاقیت در این کلمات محدود می کنیم. اگر تحقیق را به درستی انجام دهیم، بخش تحقیق به همان اندازه و بعضا بیشتر می تواند خلاقانه و مفهوم آفرین باشد.

پیروی از یک فرایند تکراری می تواند برای طراح و طراحی مشکل ساز باشد. چراکه با تجویز یک رویکرد برای طراحی که بارها و بارها از آن استفاده می شود، تمایل به فکر کردن و حل مسئله برای مرحله ای که قرار دارید از بین می رود . بنابراین در هر مرحله طراح نیاز دارد تا خلاقیت خود را درگیر کند و خارج از تفکرات گذشته خود بیاندیشد و به عبارتی می بایست به هرآنچه که تا امروز آموخته و می داند شک کند تا بتواند روندی نو را در پروسه خود جای دهد.

انتزاعی فکر کنیم! در مراحل اولیه طراحی همان طور که از بستر های مختلف کمک میگیریم تا طرح و اتود اولیه را آماده کنیم، یکی از شیوه هایی که می تواند خلاقیت ما را افزایش دهد و یا حتی زاویه دید ما نسبت به روند انتخابی را تغییر دهد، ایجاد مدل های انتزاعی است. چرا که"تفکر خارج از منطق می تواند روح را در کالبد اثر جریان دهد. "

ایده ها را خیلی زود رد نکنید، حتی وقتی که می دانید مشکلی دارند، برای حرکت رو به جلو گاهی باید به عقب برویم! به عبارتی باید گاهی باروری و توسعه طرح را به تعلیق بی اندازیم.

تست نهایی! محصول نهایی باید چیزی باشد که  خودتان ، وقتی به آن نگاه می کنید از آن یاد بگیرید. ولی اگر آن چیزی را که تولید کرده اید باعث ایجاد سوال نمی شود و به طور فعال از آن یاد نمی گیرید، پس احتمالاً به اندازه کافی تلاش نکرده اید.همیشه طرح نهایی را از دیدگاه یک منتقد بررسی کنید؛ از دیدگاه یک منتقد معیارهای بررسی یک اثر موفق برگرفته از نحوه ارتباط اثر با سایت، برنامه تعریف شده، ارتباط با فرهنگ، مردم محلی، یکپارچگی فنی ،پایداری و زیبایی است.

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی