Kioskedia
خانه /
آرشیو تاریخی کلن: چگونه کفپوش های Terrazzo به یک محیط گرم و دعوت کننده کمک می کنند

آرشیو تاریخی کلن: چگونه کفپوش های Terrazzo به یک محیط گرم و دعوت کننده کمک می کنند

تاریخ: 1401/12/01
موضوع: معماری

انتخاب مصالح برای یک پروژه معماری به خودی خود یک هنر است

 

از ناهمواری سنگ گرفته تا شفافیت شیشه، مواد و ویژگی‌های منحصر به فرد آن‌ها می‌توانند لحن را تنظیم کنند، بر روحیه تأثیر بگذارند و فضای هر فضای داخلی را مشخص کنند. آنها این قدرت را دارند که یک اتاق سرد و استریل را به یک پناهگاه گرم و دلپذیر یا یک محیط مدرن و شیک تبدیل کنند. عملکرد و راحتی نیز با انتخاب مواد مرتبط است. به عنوان مثال، مواد بادوام و کم تعمیر و نگهداری مانند terrazzo یک انتخاب ایده آل برای مناطق پرتردد هستند، در حالی که نرمی فرش یا پارچه می تواند حس آرامش را در محیط های مهمان نوازی ایجاد کند.

 

برای ایجاد فضایی که نه تنها از نظر بصری قابل توجه است، بلکه کاربردی، راحت و به طور ایده آل پایدار است، متخصصان طراحی باید با در نظر گرفتن جذابیت بصری، تأثیر احساسی و ویژگی های فیزیکی، مواد را با دقت انتخاب کنند. آرشیو تاریخی کلن که توسط شرکت معماری آلمانی Waechter Waechter Architekten طراحی شده است، یک نمونه بارز است. با درک اهمیت مادی، این تیم توانست چشم انداز یک ساختمان عملی را برآورده کند که نیازهای برنامه ای آن را به طور موثر برآورده می کند، اما هنوز هم فضایی گرم و دلپذیر برای کاربران ایجاد می کند. ما با معماران پشت این طرح صحبت کردیم تا بینش بیشتری در مورد چگونگی کمک به انتخاب متریال، به ویژه کف‌های ترازو، به این فضای مورد نظر به دست آوریم.

 

این ساختمان که در شهر کلن آلمان واقع شده است، هم آرشیو تاریخی و هم کتابخانه تصویری رانیش را در خود جای داده است که در یک کمربند سبز داخلی قرار دارد که حومه شهر را با مرکز تاریخی مرتبط می کند. در حالی که ایده باز بودن، تبادل دانش و تعامل با شهر را تقویت می کند، پروژه جدید به هدف اصلی خود یعنی حفاظت و نگهداری اسناد آرشیوی عمل می کند. اسناد در یک ساختار فشرده و بدون پنجره نگهداری می‌شوند که توسط یک ساختمان حلقه‌ای با روکش شیشه‌ای سه طبقه - که شامل کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، اتاق‌های کار، اتاق‌های نمایشگاه، کتابخانه‌ای با دسترسی آزاد و سایر مکان‌های عمومی است، در آغوش گرفته شده است. حیاط های داخلی با اندازه های مختلف که بین دو حجم بریده شده است، نور روز و چشم اندازهای ثابتی را فراهم می کند.

 

 

به گفته خود معماران، ماموریت این بود که بازدیدکنندگان و کارکنان در ساختمان احساس راحتی کنند: «فضای داخلی به گونه‌ای طراحی شده است که مردم برای بازدید از نمایشگاه‌ها و رویدادها یا استفاده از اتاق مطالعه برای کارهای متمرکز در فضایی آرام، دعوت شوند. ” بنابراین، هر ماده با در نظر گرفتن آن اصل انتخاب شد. ما توجه ویژه‌ای به این داشتیم که مواد تا حد امکان ساده و طبیعی بوده و به خوبی با یکدیگر هماهنگ باشند.» نمای برنزی تیره بسته به زمان روز یا موقعیت بیننده تغییر رنگ می دهد و یادآور عملکرد آرشیو به عنوان یک نهاد است. در همین حال، فضای داخلی دارای یک پالت مواد با رنگ روشن است که به محیطی دلپذیر می‌افزاید. این شامل صنوبر داگلاس روغنی سفید است که هم اتاق نمایشگاه را در طبقه همکف و هم اتاق مطالعه را در طبقه بالا می‌پوشاند - طبیعتاً چوب ظاهری جذاب، شاد و آرام بخش می‌دهد.

 

یک سیستم کفپوش کارآمد با ظاهری کلاسیک ترازو


کف‌ها به نوبه خود از پاندومو تراززو استفاده می‌کنند که کارآمدتر و سریع‌تر از ترازو سنتی نصب می‌شود، اما همچنان زیبایی جاودانه و شخصیت منحصربه‌فرد آن را تداعی می‌کند. این ماده از چسب سیمان سفید Pandomo PW با سنگدانه های مرمری Bianco Zandobbio استفاده می کند، یک ماتریس اتصال که برای تولید کف های سیمانی و سریع قابل استفاده با ظاهری ترازو استفاده می شود. در رنگ‌های ملایم و خنثی، سیستم کف‌پوش تمام مزایای کف‌های کلاسیک ترازو را ارائه می‌کند: ظرافت، دوام، طول عمر، تطبیق پذیری و نگهداری کم. به این ترتیب، کشف مجدد terrazzo - که از اواسط قرن 15 به شکل مدرن آن استفاده می شد - با نوآوری در سراسر آرشیو تاریخی کلن تقویت شد. Pandomo Terrazzo در گذشته ثابت کرده بود که یک ماده موفق برای معماران ساختمان است، بنابراین گنجاندن آن در مراحل اولیه به یک انتخاب طبیعی تبدیل شد.

 

 

با انتخاب دقیق سنگدانه های سنگی، تیم طراحی توانست یک ارتباط رنگی ظریف بین صنوبر داگلاس و برنز بدون تکرار هیچ یک از دو ماده دیگر ایجاد کند. و با تعداد کم اتصالات و سطح مات ترازو، نتیجه "اثری بسیار آرام است که پس‌زمینه زیبایی را برای اتفاقاتی که در اتاق‌ها می‌گذرد تشکیل می‌دهد.".

 

اما فراتر از زیبایی و راحتی، طبقات باید تعدادی از معیارها را برآورده می‌کردند که در ساختمان‌های عمومی و به شدت قاچاق با این مقیاس و ماهیت بسیار مهم است. همانطور که معماران توضیح می دهند، "برای استفاده به عنوان یک ساختمان بایگانی، کف باید الزامات بهداشتی بالایی داشته باشد، بتواند بارهای زیادی را تحمل کند و تا حد امکان بدون درز باشد." Terrazzo همه جعبه ها را بررسی می کند. جدای از استحکام و دوام شناخته شده آن، کیفیت غیر متخلخل آن، تمیز کردن آن را آسان کرده و در برابر رشد باکتری ها مقاوم است و آن را به یکی از بهداشتی ترین مواد کفپوش موجود تبدیل می کند.

 

 

با ترکیب یکپارچه با مواد دیگر، طبقات ترازو به یک فضای دلپذیر، گرم، پر از نور و الهام گرفته از طبیعت کمک می کند که کاربران را به داخل دعوت می کند و تجربه کلی آنها را بهبود می بخشد - همه اینها در حالی که یک سری الزامات عملکردی مرتبط با برنامه ساختمان را برآورده می کند. از این رو Pandomo Terrazzo انتخاب عاقلانه ای برای دستیابی به مأموریت خلاقانه اصلی معماران بود.

 

 

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

برگرفته شده از وبسایت Archdaily 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی