Kioskedia
خانه /
احیای سفالین در معماری نیویورک: 4 پروژه معاصر در خط افق شهر

احیای سفالین در معماری نیویورک: 4 پروژه معاصر در خط افق شهر

تاریخ: 1403/05/09
موضوع: معماری

خط افق شهر نیویورک حکایتی از رابطه قدیمی منطقه با نوآوری و سبک معماری دارد. در میان بسیاری از موادی که محیط ساخته شده شهر را می پوشانند، سفالین اهمیت ویژه ای دارد. مصالح مبتنی بر خاک رس یکی از ویژگی های برجسته ساختمان ها از اواخر دهه 1800 تا 1920 بود و پس از مکثی کوتاه، با طراحی معاصر تجدید حیاتی را تجربه می کند. این احیا به میراث معماری سیب بزرگ ادای احترام می کند و در عین حال جنبشی را برای مصالح پایدار در شهر رهبری می کند.

 

سفال برای اولین بار در شهر نیویورک در طول دهه 1870 محبوبیت پیدا کرد. جذابیت آن در مزایای دوگانه آن دیده می شد - تطبیق پذیری زیبایی شناختی و دوام عملکردی. معماران و سازندگان این ماده را به دلیل شکل‌پذیری آن که امکان شکل‌دهی پیچیده زینتی را برای پاسخگویی به خواسته‌های سبک‌های التقاطی آن دوران فراهم می‌کرد، ارزشمند می‌دانستند. علاوه بر این، ویژگی‌های مقاوم در برابر آتش آن را به یک ماده ایده‌آل در شهری تبدیل کرده است که چندین آتش‌سوزی ویرانگر را تجربه کرده است.

شوق سفالی تا حد زیادی توسط شرکت معماری ترا کوتا در جایی که شهر لانگ آیلند نیست، یک سازنده برجسته که در رونق مواد از سال 1886 تا 1929 کمک کرد، حمایت شد. -ساختمان Condict، ساختمان Flatiron اثر دانیل برنهام و فردریک دینکلبرگ، و ساختمان Woolworth اثر Cass Gilbert. این شگفتی‌های معماری یک مورد قوی و بلند برای پتانسیل سفالین برای یکپارچگی ساختاری و جزئیات آراسته ایجاد کردند.

 

 

اگرچه این متریال از شهرت گسترده ای برخوردار شد، اما مدت زیادی دوام نیاورد. رکود بزرگ کاهش تدریجی سفال را نشان داد. پس از جنگ جهانی دوم، زمانی که ساخت و ساز در شهر نیویورک شروع به کار کرد، مصالح به دلیل افزایش به نفع آجر، شیشه و بتن که با اصول طراحی مینیمالیستی و کارکردگرا و مقرون به صرفه بودن هماهنگ بود، فراموش شد. ساختمان‌های قدیمی‌تر که دارای سفال‌های سفالی بودند به‌طور مستمر مورد تحسین قرار می‌گرفتند، اما تا دهه 1970 نتوانستند الهام‌بخش احیای این مصالح باشند.

همانطور که معماران و طراحان در برابر مینیمالیسم شدید دهه های گذشته عقب نشینی کردند، تزئینات معماری بار دیگر جای خود را در منظره ساختمانی شهر پیدا کرد. جذابیت سفالین امروزه به طور گسترده ای شناخته شده است، که ناشی از قدردانی زیبایی شناختی، احترام تاریخی، و مهمتر از همه، نگرانی های پایداری است.

تراکوتا به دلیل دوام، کارایی انرژی و قابلیت بازیافت، انتخابی پایدار برای ساختمان‌های شهر نیویورک است. خواص عایق طبیعی آن به تنظیم دمای داخل خانه کمک می کند و در نتیجه مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش را کاهش می دهد. ساخت و ساز با این مواد که منبع محلی است، انتشار گازهای گلخانه ای حمل و نقل را به حداقل می رساند. همچنین در پایان عمر خود قابل بازیافت است که باعث کاهش ضایعات می شود. معماران مدرن در حال کشف مجدد سفالین به عنوان ماده ای سازگار با محیط زیست برای پوشش ساختمان ها هستند، به ویژه به عنوان یک صفحه باران کارآمد برای دیوارهای با کارایی بالا

 

 

 

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی ، آموزش دکوراسیون داخلی ، آموزش بازسازی و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و بین المللی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا TAFE و PDA کانادا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از کانادا و استرالیا می باشد. در این دوره های پروژه محور از صفر تا صد و بدون پیش نیاز و کاملا بر اساس بازار کار آموزش می بینید و در طول دوره یک پروژه طراحی داخلی را زیر نظر اساتید بین المللی طراحی میکنید. 

 

دوره های آنلاین آکادمی بین المللی کیوسکدیا شامل:

دوره طراحی داخلی ، دوره دکوراسیون داخلی و دوره دکوراتوری ، دوره بازسازی ، دوره نورپردازی ، دوره طراحی نما ، دوره طراحی فضای سبز ، دوره نرم افزارهای معماری و طراحی ، دوره شرکت در مسابقات بین المللی 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره آنلاین طراحی داخلی و آموزش آنلاین طراحی داخلی و دریافت گواهینامه بین المللی طراحی داخلی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

 

پیج اینستاگرام آکادمی بین المللی کیوسکدیا :

kioskedia_official@

 

شماره تماس برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر:

09107300818

021-88254691

021-88269173

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی