Kioskedia
خانه /
ارزش گذاری حافظه هنگام انطباق با نیازهای معاصر: کفی Sede Energia اثر Mobio Arquitetura

ارزش گذاری حافظه هنگام انطباق با نیازهای معاصر: کفی Sede Energia اثر Mobio Arquitetura

تاریخ: 1401/10/19
موضوع: معماری

هنگام کار با نوسازی چالش‌های زیادی وجود دارد:

 

تطبیق فضاهایی که لزوماً برای یک برنامه خاص طراحی نشده‌اند، افزودن کاربری‌های جدید برای اتاق‌ها و مدرن‌سازی ساختمان به منظور سازگار کردن آن با خواسته‌های معاصر. این مورد پروژه Mobio Arquitetura برای دفتر مرکزی یک شرکت فین‌تک انرژی خورشیدی بود که به دنبال ارزش‌گذاری خاطره این بنای تاریخی بود و در عین حال لایه جدیدی از زیرساخت‌های مدرن و تکنولوژیکی را که برای راحتی، قابلیت استفاده و همزیستی سازنده جدید طراحی شده بود، اضافه کرد. ساکنان. این دفتر در بین پنج برنده جوایز طراحی قرارداد شاو 2022 "بهترین های جهان" انتخاب شده است.

 

این پروژه با اشغال یک ساختمان اوایل قرن بیستم در پورتو دیجیتال در رسیف، برزیل، شامل توزیع بخش‌های مختلف شرکت، ایستگاه‌های کاری، مناطق ملاقات و فضاهای رفع فشار در چهار طبقه بود. همچنین این الزام وجود داشت که هم راحت باشد و هم زیرساخت مناسبی داشته باشد تا کل طیف فعالیت های یک شرکت را در خود جای دهد. به گفته معماران، "تحلیل دقیق هر طبقه برای توزیع عملکردها در ساختمان و اولویت دادن به رفاه همکاران اساسی بود. به عنوان مثال، نیم طبقه به دلیل وجود وجود ارتفاعات سقفی کم در چندین نقطه ارائه می کرد. تیرهای مستحکم و دهانه‌های کمتر. بنابراین، فضاهایی برای استفاده‌های موقتی و گذرا، مانند اتاق‌های جلسه و یک سالن چند منظوره کوچک اشغال شده بود.»

 

 

استفاده از سطوح شفاف و رنگی، محیط‌های سبک‌تر و سرگرم‌کننده‌تر را منطبق می‌کرد

 

 در حالی که دفتر مرکزی شرکت را بیشتر به ارزش‌های آن متصل می‌کرد. برای مثال، در اتاق‌های جلسه، از پرده‌های رنگی عمودی در کنار دیوارهای شیشه‌ای استفاده می‌شد و تناوب ریتمیک و گرافیکی، شیبی را با الهام از نقشه‌های حرارتی ایجاد می‌کرد. همچنین از رنگ برای شناسایی فضاها استفاده شد: هر اتاق دارای یک کف فرش شده و پانل های آکوستیک به رنگ های مختلف برای شناسایی آسان توسط کارکنان و بازدیدکنندگان است. در مورد این استفاده هوشمندانه از رنگ، کارن اس. میلر، رئیس طراحی داخلی، رهبر طراحی، NCIDQ در Gulf Consult و یکی از داوران مسابقه، خاطرنشان می کند: "من واقعاً این پروژه را دوست دارم زیرا راه حل معمول محل کار شما نیست. شما به فضا به طور کل نگر نگاه می کنید، رنگ به شکل بسیار متمرکزی استفاده می شود و زیرمتن را به محیط می بخشد. استفاده جسورانه ای از رنگ و گرافیک در این پروژه وجود دارد؛ این بسیار شجاعانه و سرگرم کننده است."

 

کاشی قاب رنگی و کاشی ریخته شده، هر دو توسط قرارداد شاو، محصولاتی بودند که برای دستیابی به اثرات مورد نظر معماران انتخاب شدند. هر دو طیف متنوعی از رنگ ها و بافت ها را ارائه می دهند که می توانند با هر تقاضا و محیطی سازگار شوند. آنها از قطعات مدولار تشکیل شده‌اند و مستقیماً به بهبود ویژگی‌های صوتی فضاها کمک می‌کنند، زیرا سطوح ساختمان اصلی عمدتاً از بنایی و بتن ساخته شده‌اند.

 

علاوه بر این، طراحی به ویژه در ایجاد نقاط استفاده مشترک و جمعی در نزدیکی ایستگاه‌های کاری، مانند غلاف‌های کوچک جلسات برای تماس‌ها یا جلسات کوچک، و همچنین یک انبار بزرگ، موفق است. عناصری که همکاری و فضاهای ملاقات را در بین کارکنان ترویج می کنند.

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

برگرفته شده از وبسایت Archdaily

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی