Kioskedia
خانه /
الهام بخش محلی برای طراحی معاصر: هیلتون سنگاپور باغ

الهام بخش محلی برای طراحی معاصر: هیلتون سنگاپور باغ

تاریخ: 1401/11/02
موضوع: معماری

آوالون کالکتیو

 

با تمرکز بر زنده کردن فضاها، ساختمانی از قبل موجود را می گیرد و آن را به یک هتل معاصر تبدیل می کند که به محل و منشاء جاده Orchard مربوط می شود، در حالی که بافت خرده فروشی مدرن آن را به تصویر می کشد. باغ جدید هیلتون سنگاپور از طریق زبان و روح طراحی ثابتی که تاریخ و بازسازی را در بر می گیرد، در میان پنج برنده جایزه بهترین گلوب برنده 2022 انتخاب شده است.

 

فرآیند نوسازی: سبکی مدرن که به محلی احترام می گذارد


قبل از پیشنهاد یک طرح جدید، این پروژه توجه ویژه ای به محیط ساخته شده اطراف خود داشت و میراث کشاورزی جاده ارچارد را گرامی داشت. استودیو با ارزیابی مجدد طرح موجود، محدودیت‌های ساختاری و فضایی را تجزیه و تحلیل کرد تا یک زبان طراحی هماهنگ را ترسیم کند که بتواند تجربه مهمان را دوباره تعریف کند.

طراحی جدید با بهره گیری از سقف دو ارتفاع لابی از قبل موجود، فضایی روشن و مطبوع را برای مهمانان ایجاد می کند تا در حین تماشای عبور مردم از نوشیدنی لذت ببرند. با ارتفاع کمتر سقف، قسمت نشیمنگاه داخلی شبیه یک نوار مدرن در داخل یک فضای صمیمی برای معاشرت و تعامل است. با بازسازی فضای پارکینگ، بیش از 2000 متر مربع برای فضاهای ملاقات ساخته شده است.

 



با پل زدن گذشته و حال، این پروژه می تواند "مسیر باغ" را به عنوان یک مفهوم فراگیر بپذیرد، در حالی که روندهای معماری مداوم را که به نیازهای فعلی پاسخ می دهند، ادغام می کند.

 

طراحی: خطوط تمیز با مواد حساس


استودیو از طریق خطوط معماری ساختاری - برگرفته از خطوط عمودی و افقی که مشخصه مسیر Orchard است - با عناصر و رنگ های طبیعی ترکیب شده است، یک مفهوم متمایز برای رویکرد طراحی ایجاد می کند.

در تضاد با هویت زیبایی‌شناسی کلاسیک مدرن قبلی خود، فضای جدید از خطوط تمیز استفاده می‌کند تا زبان ساختاری شهری را به درون خود بیاورد و جلوه‌ای مدرن و معاصر ببخشد. با حفظ فاصله از خیابان شلوغ، استفاده از بافت نرم طبیعی و سبک چوب، تجربه ای چندحسی ایجاد می کند که باعث افزایش آرامش و آرامش می شود.

 


این طراحی که مکمل عناصر داخلی سنتی است، مبلمان و وسایل شل را به صحنه می آورد و انعطاف پذیری در استفاده از فضا را امکان پذیر می کند. تمایل به زوایای نرم و خطی بودن ساختار باعث می شود که اتاق پیچیدگی را با هماهنگی فضایی ترکیب کند.

 

چیدمان: تمایز فضاها


مطابق با تجربه مسیر باغ میوه در کل چیدمان، طراحی هتل جدید فضاهای مختلف را از طریق شش مفهوم طبقه بندی می کند: عناصر (پذیرایی)، هنرستان (سالن لابی)، آلونک (بار لابی)، شاخ و برگ (اتاق مهمان) ، The Smart Oasis (امکانات جلسه) و The Seed Treasure (سوئیت ریاست جمهوری).

با رسیدن به طبقه پنجم، مهمانان قبل از پذیرایی وارد فضای بزرگ و در عین حال صمیمی می شوند. دو چراغ برنزی مستقل با یک ستون و چهار پانل عمودی به عنوان یک جداکننده بین لابی آسانسور و یک فضای نشستن دعوت‌کننده عمل می‌کنند. طراحی با توجه به عناصر دنباله‌دار، بافت پذیرایی را با وجود پانل‌های چوب تیره و چوب مجسمه‌سازی شده برای پس‌زمینه آن، به پذیرایی اضافه می‌کند.

 

 

با تفکیک پذیرایی و سالن لابی به دو قسمت مختلف، طراحی جدید فضاهای صمیمی تری را ایجاد می کند که بر اساس تجربه ایجاد می شود. پس از پیاده‌رو، مهمانان به «قلب جدید هتل» می‌رسند، سالن لابی، که طراحی انعطاف‌پذیری دارد که از یک تجربه نوشیدن چای در روز تا یک بار در لابی در شب متفاوت است. با دو اتمسفر، فضاهای نشستن بیرونی به عنوان یک گلخانه تجسم می‌شوند که به نور طبیعی اجازه ورود می‌دهد، در حالی که فضاهای داخلی حالت یک سوله تاریک را برای فعالیت‌های بار شبانه جذب می‌کنند.

 

برای تسهیلات جلسه، این پیشنهاد دهکده‌ای به هم پیوسته را پیش‌بینی می‌کرد که در آن فضاهای تجاری یک سالن استراحت مشترک با انباری و حیاط باز را به اشتراک می‌گذاشتند. با ترکیب یکپارچه با طبیعت، همه این امکانات با مواد و سیستم های مناسب بازسازی شدند. با بررسی احتمالات مختلف برای به حداکثر رساندن ارتفاع کم سقف (2.55 متر) و ساختار موجود، این پیشنهاد راحتی، عملکرد و سبک را در بر می گیرد.

 

طراحی سوئیت ریاست جمهوری با مواد مختلف - مانند سنگ مرمر، الوار تیره و چرم - بازی می کند تا یک تجربه چندحسی را تحریک کند. علاوه بر گنجاندن یک اتاق مطالعه و یک طاقچه مطالعه برای ایجاد گوشه‌های صمیمی در فضای نشیمن، این چیدمان یک مبل پشتی منحنی را به‌عنوان بخش مرکزی برای تقسیم فضای ناهارخوری و نشیمن به نمایش می‌گذارد. با ارجاع به دانه‌های هل، میخک، فلفل و جوز هندی، فضای نشیمن یک پالت طبیعی ایجاد می‌کند تا شخصیتی زمین‌دار را که دیوارهای چوبی را دنبال می‌کند، ایجاد کند. اتاق خواب از طریق خطوط مشخص و منحنی های ملایم در لبه های آن طراحی شده است تا تداوم زبان بصری از فضاهای نشیمن را افزایش دهد.

 

 

با تجلیل از طراحی و توانایی آن در تأثیرگذاری بر زندگی روزمره ما، جوایز طراحی قرارداد شاو با هدف شناسایی فضاهایی که الهام‌بخش راه‌های جدید – و پایدار – زندگی، کار و یادگیری هستند، است. پس از ارزیابی روش‌ها و مشارکت‌های هر پروژه در محیط ساخته شده، پنج برنده توسط پانل‌هایی از متخصصان طراحی از سراسر جهان انتخاب شدند.

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

Archdaily برگرفته شده از وبسایت 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی