Kioskedia
خانه /
انتقال بدون درز و عایق برتر از طریق نماهای شیشه ای بدون قاب

انتقال بدون درز و عایق برتر از طریق نماهای شیشه ای بدون قاب

تاریخ: 1402/05/17
موضوع: معماری

در گذشته سطوح لعابدار کوچک و تقریباً مات بودند

 

 اما این تغییر در طول سالها به دلیل روند رو به رشد شیشه های بزرگتر در ساخت و ساز شروع به تغییر کرد. آنها با قاب های نازک تر، مرزهای بین داخل و خارج را رقیق می کنند و در ساختمان های مدرن همه جا حاضر شده اند. در واقع، یافتن یک اثر معماری معاصر که شامل حضور چشمگیر شیشه نباشد، به طور فزاینده ای نادر است: این ماده در متنوع ترین مقیاس های معماری وجود دارد و شفافیت آن یکپارچگی هماهنگ با محیط اطراف و نور طبیعی سخاوتمندانه را برای ساختمان ها فراهم می کند. . سیستم‌های سنتی با قاب هنوز غالب هستند، اما نماهای شیشه‌ای بدون قاب در پروژه‌های معماری خاص در حال افزایش است، زیرا اتصالات کاملی بین شیشه و ساختار ساختمان ایجاد می‌کنند و در نتیجه زیبایی‌شناسی منحصربه‌فردی با انتقال‌های نرم و هماهنگ ایجاد می‌کنند. با حذف فریم های سنگین، زیبایی شناسی پروژه را می توان افزایش داد و در عین حال کیفیت زندگی در داخل را نیز بهبود بخشید.

 

Aestech با فناوری پیشرفته شیشه بدون فریم خود، بیش از 15 سال است که سیستم های خود را بهبود می بخشد و تجربه و نوآوری را با هم ترکیب می کند. فناوری ثبت شده آن امکان تولید واحدهای شیشه ای عایق (IGU) را با استحکام بیشتر می دهد. یک IGU از دو یا چند پانل شیشه ای تشکیل شده است که توسط یک فضای مهر و موم شده جدا شده و با هوا یا گاز نجیب مانند آرگون یا رمزنگاری پر شده است که خواص عایق بهتری نسبت به هوا دارند. هدف اصلی آنها بهبود عملکرد حرارتی و بهره وری انرژی پنجره ها، درها و سایر عناصر ساختمانی است که شیشه را در خود جای داده و انتقال حرارت را در ساختمان کاهش می دهد.

 



در مورد واحدهای شیشه ای عایق از Aestech، مزیت اصلی آنها در مقاومت ساختاری آنها است

 

 در حالی که IGU های سنتی از چندین لایه شیشه ای تشکیل شده اند که توسط یک ساختار جدا شده اند و انتقال بار بین پانل های خارجی و داخلی را محدود می کنند، فناوری Aestech شامل ادغام پروفایل های pultrusion و چسب ویژه برای تقویت مهر و موم محیطی واحد شیشه ایزوله می شود. با تبدیل آن به یک ساختار لوله مسطح، هر لایه شیشه ای به طور فعال مقاومت بار را شامل می شود و عملکرد بالاتر را تضمین می کند.

 

یکی از ویژگی های برجسته این فناوری، قابلیت اتصال واحدهای شیشه ای به یکدیگر یا به سطوح در هر زاویه ای است. این انعطاف‌پذیری به معماران و طراحان اجازه می‌دهد تا سیستم‌های نما پیچیده ایجاد کنند و نیازی به اتصال دهنده‌های اضافی را از بین ببرند. نتیجه یک زیبایی شناسی ظریف است که بر زیبایی خود شیشه تاکید می کند، بدون اینکه تداوم آن توسط قاب ها قطع شود. این سازه ها همچنین حداقل 20 درصد سطوح بالاتر عایق حرارتی و صوتی را در مقایسه با ساختمان های سنتی با واحدهای شیشه ای معمولی ارائه می دهند. عدم وجود ساختارهای لوله فلزی پیوسته، مانند ستون های آلومینیومی، به این عملکرد کمک می کند. علاوه بر این، سیستم لعاب مقاومت لرزه ای را افزایش داده است زیرا واحدهای شیشه ای فقط در دو طرف ثابت می شوند و پایداری و ایمنی ساختمان را در هنگام زلزله تضمین می کند.

 



نمونه خوبی از کاربرد آن را می توان در دفتر UNIT.City در کیف، اوکراین مشاهده کرد. معماران شامل یک دیوار شیشه ای بدون درز در جلو و عقب ساختمان بودند که با خطوط شیشه ای بریده شده در طرفین تکمیل شده بود، بدون اینکه سبکی نما به خطر بیفتد. عناصر تکنولوژیکی منحصر به فرد نما از طریق یک قطعه آزمایشی چهار شیشه ای و یک مسیر روی یک پایه فلزی به صورت بصری نشان داده شد. تجزیه و تحلیل آیرودینامیکی پایداری در برابر بارهای باد، تقسیم نما به "مناطق باد" و انتخاب واحدهای شیشه ای مناسب برای هر یک را تضمین کرد. قابل ذکر است که بزرگترین پانل های شیشه ای روی نما، با ابعاد 5.2 متر ارتفاع و 1.8 متر عرض، بدون قاب باقی می مانند و باعث افزایش زیبایی و بهره وری انرژی می شود. این واحدهای دو شیشه دارای تقویت‌کننده‌های اضافی هستند که یکپارچگی ساختاری و عملکرد نما را بیشتر تقویت می‌کند.

 

 

پروژه دیگری که توجه را به استفاده گسترده از شیشه جلب می کند، مکعب شیکاگو است، همچنین در اوکراین. ساختار شیشه ای مکعبی شکل به ارتفاع 12 متر که فاقد سیستم های پشتیبانی آلومینیومی است، منجر به طراحی سبک و از نظر بصری دلپذیر می شود. از نظر عملکردی، دنده های شیشه ای 5.3 در 2.8 متری به عنوان جاذب بار باد عمل می کنند و پوشش را پشتیبانی می کنند و ظاهر خود را بدون قاب یا تکیه گاه های فلزی قابل مشاهده در لبه ها حفظ می کنند. مهندسان به طور خلاقانه با چالش تثبیت تیرها به ستون های داخل سقف بدون به خطر انداختن زیبایی شناسی، با استفاده از امکانات ویژه برای ظاهری ساده تر، مواجه شدند. نصب با یک سقف شیشه ای، طراحی شده با شیب موثر تخلیه آب و یک ایستگاه هواشناسی برای ثبت شرایط خارجی تکمیل شد. ویژگی‌های بالای بازتاب خورشیدی پنجره‌های دو شیشه، فضای داخلی تازه و راحت را تضمین می‌کند که با پنجره‌های رنگارنگ دو شیشه‌ای روی سقف مکعبی تکمیل می‌شود و از نفوذ بیش از حد نور خورشید و تجمع گرما جلوگیری می‌کند.

 

 

برای نتیجه‌گیری، سیستم‌های نمای شیشه‌ای بدون قاب Aestech نشان‌دهنده یک تغییر پارادایم در راه‌حل‌های لعاب‌سازی معماری است که نیاز به قاب‌های معمولی را حذف می‌کند و فناوری ثبت اختراع خود را برای تقویت IGUها ترکیب می‌کند. ادغام کامل فرم و عملکرد در پروژه های بدون قاب نه تنها جذابیت زیبایی شناختی ساختمان ها را افزایش می دهد، بلکه عملکرد ساختاری را نیز بهبود می بخشد و به طراحان اجازه می دهد تا از مرزهای سنتی فراتر رفته و راه های جدیدی برای بیان معماری بگشایند.

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی ، آموزش دکوراسیون داخلی ، آموزش بازسازی و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و بین المللی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا TAFE و PDA کانادا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از کانادا و استرالیا می باشد. در این دوره های پروژه محور از صفر تا صد و بدون پیش نیاز و کاملا بر اساس بازار کار آموزش می بینید و در طول دوره یک پروژه طراحی داخلی را زیر نظر اساتید بین المللی طراحی میکنید. 

 

دوره های آنلاین آکادمی بین المللی کیوسکدیا شامل:

دوره طراحی داخلی ، دوره دکوراسیون داخلی و دوره دکوراتوری ، دوره بازسازی ، دوره نورپردازی ، دوره طراحی نما ، دوره طراحی فضای سبز ، دوره نرم افزارهای معماری و طراحی ، دوره شرکت در مسابقات بین المللی ، دوره قراردادهای ساختمانی و چگونگی بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره آنلاین طراحی داخلی و آموزش آنلاین طراحی داخلی و دریافت گواهینامه بین المللی طراحی داخلی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

 

پیج اینستاگرام آکادمی بین المللی کیوسکدیا :

kioskedia_official@

 

شماره تماس برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

 

برگرفته شده از وبسایت Archdaily 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی