Kioskedia
خانه /
بحران اسم: تعریف یک معمار

بحران اسم: تعریف یک معمار

تاریخ: 1401/11/02
موضوع: معماری

بیشتر معماران می توانند با احساس غوطه ور شدن

در یک ارادت عمیق نسبت به معماری ارتباط برقرار کنند

 

چیزی که به عنوان یک حرفه رویایی شروع می شود برای بسیاری به یک کابوس تبدیل می شود. پس از یک آموزش سخت، تجربه یک سفر شغلی پرفراز و نشیب می تواند متخصصان را ناامید کند. موضوعات توییتر و پست‌های لینکدین به طور گسترده‌ای در مورد ساعت‌های کاری طولانی و دستمزدهای متفاوت بحث می‌کنند و راه‌حل‌های زیادی هم ندارند. معماران دائماً در جنگ بین حرفه و علاقه هستند، در کنار هم قرار گرفتن عشق و ناامیدی. شاید ریشه این مشکلات، تعریف عامیانه اسم «معمار» باشد.

 

استودیوی معماری Adjustments Agency می نویسد: «معماری شکلی از کار است که به عنوان یک کار عشق ظاهر می شود». این بیانیه به طرز خامی واقعیت زندگی حرفه ای یک معمار را منعکس می کند. رفتار غیرحرفه‌ای، آگهی‌های شغلی نوشته‌شده غیرصادقانه، و درک این موضوع که یک حرفه در معماری مستلزم میزان هشداردهنده‌ای از فداکاری است - اینها تجربیاتی هستند که مشخصه بسیاری از مشاغل سطح ابتدایی و متوسط ​​در معماری هستند. اینها تجربیاتی هستند که متخصصان با استعداد را ناامید کرده و به دنبال تغییر هستند.

 



جیک رودین و ارین پلگرینو، فارغ‌التحصیلان دانشگاه هاروارد، سال‌ها پیش در موقعیت مشابهی قرار گرفتند. پس از طی مسیرهای شغلی موفق، آنها به زودی علاقه مند شدند تا ارزش مهارت های خود را در خارج از حرفه معماری کشف کنند. این دو به زودی متوجه شدند که دانش آنها در نقش های مختلف آنها را ارزشمند کرده است و شرکت مشاوره شغلی Out of Architecture را راه اندازی کردند. کتاب آن‌ها با همین عنوان، ایده «بحران اسم» را نشان می‌دهد و روش‌هایی را که معماران می‌توانند از آموزش طراحی خود استفاده کنند، توضیح می‌دهد.

 

بحران اسم


دانشکده معماری و این حرفه طیف وسیعی از افراد چند رشته ای، خودآموز و کنجکاو را به خود جذب می کند. این متخصصان با استعداد از طریق تحصیلات و تجربه خود در صنعت، به ابزارها و روش‌های سنتی تمرین معماری هدایت می‌شوند. آنها توسط اسم "معمار" نامگذاری شده اند، کلمه ای که تنها می تواند یک معنی داشته باشد - طراح ساختمان.

مانند هر تلاش هنری، آموزش معماری شاهد پرشورترین دانشجویان است که شب های طولانی را پشت سر می گذارند و خستگی جسمی و روحی را برای کار روی پروژه ای که دوست دارند انجام می دهند. پس از سالها تحصیل و تمرین، معماران فداکار به هویت و حرفه خود چسبیده اند. آنها ممکن است نتوانند کاربردهای جایگزینی را برای مهارت های خود ببینند یا احساس کنند مدیون ساعاتی هستند که برای "تماس" خود صرف کرده اند.

 

 

بسیاری از معماران ترجیح می دهند در حرفه خود تمرکز تخصصی داشته باشند مانند تجزیه و تحلیل پایداری، فناوری طراحی یا تجسم سه بعدی. شرکت‌های معماری و الزامات مجوز همچنان این متخصصان را مجبور می‌کنند تا یک «اسم» واحد داشته باشند، و آنها را مجبور می‌کند مجموعه‌ای از کیفیت‌ها را رعایت کنند. متخصصان متخصص به جای اینکه اجازه دهند مهارت ها و تخصص مشخص شده کارشان را مشخص کند، در محل کار با اسم «معمار» همگن می شوند.

به نظر می رسد معماران تابع یک اصل و نسب منحصر به فرد هستند، زمانی که آموزش طراحی آنها آنها را برای گزینه های شغلی متعدد از توسعه فناوری گرفته تا طراحی مد و مشاوره شرکتی مجهز می کند. بحران اسمی ناشی از همذات پنداری با قاعده ناگفته ای است که یک معمار باید چه باشد. این از این واقعیت ناشی می شود که معماران هرگز در مورد "اسم" دیگری که می توانند خود را با آنها تعریف کنند، آموزش داده نمی شود.

 

عنوان «معمار» با محدودیت‌های خاصی همراه است که به همان اندازه توسط صنعت و حرفه تعریف شده است. یک انتظار متعارف از آنچه که معماران می توانند و باید انجام دهند وجود دارد. الزامات قانونی در مورد صدور مجوز و گواهینامه حرفه ای که به منظور محافظت از تجارت است، تنها تعریف سفت و سخت از آنچه که یک معمار به نظر می رسد قادر به انجام آن است را تقویت می کند. دیوید ژای، مدیر جهانی معماری WeWork می‌گوید: «به سختی می‌توان این ارتباط را با کاری که یک معمار انجام می‌دهد که فراتر از این مسئولیت‌ها انجام می‌دهد، جدا کرد».

پلگرینو به اشتراک می‌گذارد: «بحران اسمی همان‌قدر که برای فرد یک سؤال وجودی برای حرفه است». در طول سال ها، معماران عاملیت خود را در محیط ساخته شده از طریق ساختارهای اصلاح شده قراردادهای پروژه از دست داده اند. یکی از راه‌های به دست آوردن مجدد آن آژانس، درک این موضوع است که مهارت یک معمار در گذشته و امروز متفاوت است.

 

تعریف معمار


انعطاف پذیری طرز تفکر یک معمار کمتر به رسمیت شناخته می شود، اما ارزش کمتری ندارد. این متفکران انتقادی با مجموعه مهارت های فوق العاده همه کاره ای که به خوبی به هر حوزه ای ترجمه می شود، قادر به حل مشکلات متعدد انسانی هستند. معماران در نگاه کردن به یک موقعیت و مشکل سازی آن فوق العاده خوب هستند. فرآیند طراحی آنها ریشه در یادگیری و یادگیری مجدد دارد - چه در مورد یک سایت، یک مشتری، یک مکان، مواد و یا حتی جاذبه. این مهارت برای حل مسئله می تواند در بسیاری از زمینه های خارج از محیط ساخته شده اعمال شود. بناها لازم نیست در تعریف معمار باشند.

در دنیایی که کلمات کلیدی «نوآوری» و «اختلال» چیزی است که جامعه بیشترین پاداش را می دهد، معماران آموزش دیده اند تا مشکلات را شناسایی کرده و راه حل هایی را که به بهترین وجه مناسب با زمینه داده شده باشد، ارائه دهند. معماران به طور کلی دارای توانایی های فنی و خلاقانه بسیار قوی هستند. همدلی، ارائه و مهارت های ارتباطی، تفکر سیستماتیک و تحلیل بصری از ویژگی های حرفه ای قابل انتقال آنهاست. فرآیند فکری که معماران با آن عجین شده اند، آنها را کاندیدای مناسبی برای بسیاری از موقعیت های خارج از معماری سرمایه-A می کند.

 

 

به‌جای اختراع مجدد اسم «معمار»، تغییر در ادراک پیرامون تداعی‌های آن می‌تواند راه‌های جدیدی را برای تمرین این تخصص، چه با توجه به محیط ساخته شده یا نه، باز کند. مشاهده استعدادهای یک معمار از دریچه بین رشته‌ای بودن درهای فرصت‌ها را باز می‌کند. حرفه ای ها ممکن است از یک رویکرد طراحی متنوع در نقش سنتی خود استفاده کنند تا خود را متمایز کنند و کارهای نوآورانه تولید کنند. از طرف دیگر، آنها می توانند از رشته هایی با وظایف مشابه عبور کنند تا معنا و ارزش را در حرفه خود دوباره کشف کنند.

ارین و جیک از مشتریان خود می خواهند که حرفه خود را به عنوان یک مشکل طراحی تلقی کنند و به آنها اولین فرصت را می دهند تا قابلیت های به دست آمده خود را مجدداً زمینه سازی کنند. رودین فریاد می زند: «معماران حل کننده مسائل و یادگیرنده های عالی هستند». ارین می‌گوید: «آن‌ها نه تنها حل‌کننده مشکلات هستند، بلکه جویای مشکل هستند، من فکر می‌کنم این از موقعیتی است که به عنوان یک ایده‌آلیست شکل می‌گیرد و می‌خواهد دنیا را برای بهتر کردن آن تغییر دهد».

 

 

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

برگرفته شده از وبسایت Archdaily 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی