Kioskedia
خانه /
بررسی تأثیر رنگ صورتی باربی در معماری معاصر: 6 پروژه تجاری که باربیکور را فریاد می زنند

بررسی تأثیر رنگ صورتی باربی در معماری معاصر: 6 پروژه تجاری که باربیکور را فریاد می زنند

تاریخ: 1402/05/09
موضوع: معماری

Pantone 219C یا Barbie Pink یک سایه صورتی سرخابی

پر جنب و جوش و روشن مترادف با برند باربی است

 

از زمان پیدایش عروسک باربی در سال 1959 توسط شرکتی به نام ماتل، این عروسک به آرامی علامت تجاری این رنگ صورتی خاص را به خود اختصاص داده است. با افزایش محبوبیت باربی، ارتباط جهانی با رنگ صورتی نیز افزایش یافت. از لوازم صورتی، خانه های صورتی، مدل موهای صورتی و بسته بندی صورتی، هیچ باربی بدون صورتی وجود ندارد. علاوه بر این، با تبدیل شدن عروسک به نماد فرهنگی محبوب، سایه نمادین صورتی او شروع به تأثیرگذاری بر صنایع مختلف فراتر از تولید اسباب‌بازی، از جمله مد، زیبایی و طراحی داخلی کرد.

 

 

 

این ترندهای صورتی داغ به عنوان "باربیکور" به عنوان "ادای احترام به عروسک شیک که هویت برند آن غیرقابل انکار زنانه و بسیار بسیار صورتی است" نامگذاری شده است. پنتون 219C راه خود را به هر درک از هنر و طراحی که ما با آن در ارتباط هستیم باز کرده است. علاوه بر این، هر ظاهر رنگ به طور مداوم به توانمندی، جوانی و حمایت قوی برای زنانگی اشاره دارد. علاوه بر این، از آنجایی که رنگ نقش مهمی در معماری ایفا می کند، زیبایی شناسی، محیط، توسعه مفهومی و عملکرد را تحت تاثیر قرار می دهد، رنگ های مختلف رنگ می تواند ادراکات و واکنش های متفاوتی را در افراد ایجاد کند. در معماری معاصر، انتخاب رنگ به طور مستقیم با فرهنگ عامه در ارتباط است و با ارزش ها و ترجیحات اجتماعی طنین انداز می شود. به همین منظور، صورتی باربی همیشه یک سایه قابل تشخیص و تاثیرگذار در فرهنگ عامه باقی خواهد ماند و حس هویت و ارتباطی که این رنگ ایجاد می کند غیرقابل انکار است.

 

 

نقطه شروع استفاده از این رنگ صورتی خاص در فضاهای عمومی و برنامه های طراحی، فروشگاه باربی شانگهای است. Slade Architecture، یک شرکت مستقر در نیویورک، افتتاحیه فروشگاه باربی پرچمدار Mattel را در سال 2009 ایجاد کرد. این فروشگاه با وسعت 35000 فوت مربع، دارای گسترده ترین و متنوع ترین مجموعه عروسک های باربی و کالاهای مجاز، همراه با خدمات و فعالیت های مختلف برای خیاط باربیاست. و خانواده های آنها این فروشگاه بر باربی به‌عنوان یک برند جهانی سبک زندگی تأکید می‌کند که بر پیوند تاریخی با مد بنا شده است. در حین طراحی مفهوم خلاقانه، طرح اسلید «تعبیری شیک، سرگرم‌کننده و غیرقابل عذرخواهی از باربی بود: گذشته، حال و آینده». علاوه بر این، استفاده از صورتی پر جنب و جوش در سرتاسر نما و در سرتاسر فضا، اشاره ای غیرقابل انکار به این زیبایی شناسی فمینیستی سرگرم کننده است.

 

 

A Whimsical Wander یک برند مد زنانه رده بالا است که در سال 2015 در کره جنوبی راه اندازی شد

 

 این برند سبک زندگی به لباس‌های آماده‌ای معتقد است که «احساس کلاسیک، شیک و زنانه» ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، که در بخش ثروتمندی از سئول واقع شده است، طراحی با رنگ‌ها و مواد مختلف متمایز می‌شود که به مشتری اجازه می‌دهد تا تجربه را تجربه کند. اتاق صورتی یا "لابی ورودی" محل انتظار نمایشگاه است. اتاق صورتی که به دو اتاق رختکن متصل است، لحن را برای تجربه بازدیدکنندگان تنظیم می کند. علاوه بر این، با یک فضای داخلی صورتی مینیمال که با دیوارهای رنگ شده و کاشی های صورتی ایجاد شده است، زیبایی شناسی زنانه بالا در نمایشگاه به درستی ترجمه شده است.

 

 

هدف اصلی این پروژه به چالش کشیدن ارتباط کبکی ها با میراث معماری آنها بود. در شهر کبک، کانادا، شرکت طراحی قصد داشت یک عنصر منحصر به فرد طراحی کند که در میان محیط شلوغ توریستی که بررسی می کند، برجسته شود. گذرگاه یکپارچه صورتی، توهم یک گذرگاه را ایجاد می کند و تجربه ای پر جنب و جوش و غوطه ور را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند که در حین عبور از یک قطعه از معماری تاریخی، آنها را به دنیایی دیگر منتقل می کند. جالب اینجاست که غرفه "Imposter" به دنبال زیر سوال بردن نقش معماری معاصر و "جعلی" در تاریخ های مشترک ما است.

 

مدرسه ابتدایی Xinsha بخشی از "برنامه اقدام پردیس جدید Futian 8 1" است که توسط دفتر برنامه ریزی شهرداری شنژن برای ایجاد یک محوطه مدرسه ابتدایی نوآورانه راه اندازی شده است که الزامات تراکم بالا را برآورده می کند. پردیس با وسعت 11000 متر مربع در محل مدرسه قدیمی که تخریب شده طراحی شده است. اجتناب از حصارها برای بازسازی رابطه هماهنگ بین دانشگاه و محله مورد استفاده قرار گرفت. علاوه بر این، برای تشویق کودکان به بازی و یادگیری، فرآیند طراحی حول محور ایجاد فعالیت‌های شادی است که تخیل را تحریک می‌کند، با استفاده از صورتی پر جنب و جوش که جای تعجب ندارد.

 

در کتابخانه ای در Dolar، این اتاق بازی به عنوان فضایی برای بازی ایجاد شد. فرم های ارگانیک که به سمت چشم انداز باز می شوند به اتاق بازی اجازه می دهند تا عملکردی داشته باشد. رنگ مشمع کف اتاق روشن، با هسته مرکزی طبیعی به رنگ صورتی سرخابی، منطقه بندی برنامه را ایجاد می کند.

 

 

هدف این پروژه دور شدن از طبیعت یکنواخت و تکراری ذاتی این ساختمان منطقی دهه 1960 برای بازگرداندن زندگی به یک مهد کودک و مدرسه ابتدایی است. با ایمن کردن آن و تقسیم آن به چندین توالی با استفاده از یک دیوار مرزی کم، یک سطح شیبدار و دو مجموعه پله‌های عریض، این پیشنهاد، محوطه عمومی را مجدداً واجد شرایط می‌کند. با این پیکربندی جدید، بچه ها به دو جهت مختلف هدایت می شوند - یکی برای مدرسه ابتدایی و دیگری برای مهد کودک. انحناها و فضاهای سیال، دلپذیر، بازیگوش و پویا هستند. علاوه بر این، مکان‌های دیدنی دانش‌آموزان را تشویق می‌کنند تا از ریتم کارهای روزمره لذت ببرند. استفاده از رنگ صورتی برای مهدکودک و دبستان اثرات آرامش بخشی ایجاد می کند و انرژی زنانه را در کل فضا تشویق می کند.

 

استفاده از رنگ صورتی در معماری امروزه از مفاهیم تاریخی آن فراتر رفته و استنباط های نماینده جدیدی را اتخاذ می کند. پروژه هایی با مضمون صورتی گاهی اوقات می توانند قاطعیت، فمینیسم، بازیگوشی و حتی احساس امنیت را منتقل کنند. برای رهایی از سختی روش‌های معماری سنتی، رنگ صورتی به انتخابی هیجان‌انگیز برای معماران و طراحان تبدیل شده است تا محیط‌های هیجان‌انگیز خلق کنند.

رنگ به عنوان یکی از اجزای مهم معماری و ترکیب بندی، بر نحوه درک و تعامل افراد با محیط ساخته شده تأثیر می گذارد. علاوه بر این، تأثیر فرهنگ عامه بر معماری را نمی توان انکار کرد. طرح‌های معماری، دیدگاه‌ها و ترجیحات کنونی را منعکس می‌کنند، شبیه به چگونگی تأثیر روندهای اجتماعی و جنبش‌های فرهنگی بر ایدئولوژی‌های جمعی. معماران اغلب از فرهنگ پاپ تأثیر می‌گیرند، ایده‌های بدیع خلق می‌کنند و تصاویری را اضافه می‌کنند که امیدها و ارزش‌های مردم را بیان می‌کنند.

عروسک نمادین باربی و رنگ مشخص آن، صورتی باربی، نمونه های برجسته ای از همگرایی معماری و فرهنگ عامه هستند. رنگ پنتون 219 C ارتباط نزدیکی با برند باربی پیدا کرده است. باربی صورتی که اولین بار در دهه 1950 به عروسک مد متصل شد، در زمینه های مختلف هنری و طراحی محبوب شده است. نام تجاری و سبک زندگی آن نشان دهنده ارزش های خاصی است و معماری ایجاد شده با استفاده از این رنگ به نوبه خود می تواند این ارزش ها را منعکس کند.

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی ، آموزش دکوراسیون داخلی ، آموزش بازسازی و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و بین المللی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا TAFE و PDA کانادا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از کانادا و استرالیا می باشد. در این دوره های پروژه محور از صفر تا صد و بدون پیش نیاز و کاملا بر اساس بازار کار آموزش می بینید و در طول دوره یک پروژه طراحی داخلی را زیر نظر اساتید بین المللی طراحی میکنید. 

 

دوره های آنلاین آکادمی بین المللی کیوسکدیا شامل:

دوره طراحی داخلی ، دوره دکوراسیون داخلی و دوره دکوراتوری ، دوره بازسازی ، دوره نورپردازی ، دوره طراحی نما ، دوره طراحی فضای سبز ، دوره نرم افزارهای معماری و طراحی ، دوره شرکت در مسابقات بین المللی ، دوره قراردادهای ساختمانی و چگونگی بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره آنلاین طراحی داخلی و آموزش آنلاین طراحی داخلی و دریافت گواهینامه بین المللی طراحی داخلی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

 

پیج اینستاگرام آکادمی بین المللی کیوسکدیا :

kioskedia_official@

 

شماره تماس برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

 

برگرفته شده از وبسایت Archdaily 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی