Kioskedia
خانه /
تخت‌ها چگونه تکامل خواهند یافت؟

تخت‌ها چگونه تکامل خواهند یافت؟

تاریخ: 1401/11/26
موضوع: معماری

آیا تا به حال از خواب بیدار شده اید و از خود پرسیده اید

که واقعا چند ساعت خوابیده اید؟

 

امروزه دستگاه‌های مختلفی مانند ساعت‌های هوشمند یا باندهای هوشمند برای ردیابی خواب شما در دسترس هستند و الگوهای خاصی را برای تفسیر ریتم شبانه‌روزی شما و افزایش کیفیت استراحت تشخیص می‌دهند. علاوه بر اندازه گیری و بهبود مدت و کیفیت خواب، درک روند فعلی و آینده تختخواب ها (و محیط اطراف آن) می تواند یک استراتژی مهم برای معماران و طراحان برای ایجاد محیط های موثر برای خواب و آرامش باشد. از طریق تجزیه و تحلیل نه نوع شناسی مختلف، مقاله زیر آنچه را که ما برای بسترهای آینده انتظار داریم را نشان می دهد که توسط پیشرفت های تکنولوژیکی، عملیات پایدار و استراتژی های سازمان فضایی هدایت می شود.

 

فناوری: تخت های هوشمند

 

 

از تشک‌های باستانی – متشکل از لایه‌های نی و راش – گرفته تا تخت‌خواب‌های هوشمند مبتنی بر فناوری پیشرفته برای جمع‌آوری داده‌های خواب، طراحی تخت‌ها بر اساس نیازها و نوآوری‌های انسان پیوسته در حال تغییر بوده است.

 

دیگر بالش اضافی وجود ندارد

خودکارسازی کارهای روزمره از طریق ادغام فناوری، گامی رو به جلو در ایجاد بستری با طراحی ارگونومیک است. با اتصال یکپارچه به اینترنت، ادغام برنامه یا کنترل از راه دور به شما امکان می دهد موقعیت را تنظیم کنید و تخت را به مکانی نه تنها برای خواب، بلکه برای مطالعه، تماشای تلویزیون یا حتی کار تبدیل کنید. فناوری تخت هوشمند با نوآوری در مواد و اجزای سازنده، تجربه خواب را برای کاربران مختلف، به ویژه برای افراد دارای معلولیت یا افراد مسن، بهبود می بخشد.

 

 

با هم اما نه مخلوط

چه بخواهید در یک محیط گرم یا سرد بخوابید، چه در وضعیت صاف یا شیب دار، سلامت دیجیتالی فردی به ما اجازه می دهد تا فضای یکسانی را بدون نیاز به اشتراک سبک خواب به اشتراک بگذاریم. تخت‌خواب‌های هوشمند می‌توانند یک فضای واحد را به مناطق مختلف تقسیم کنند، موقعیت‌ها، دماها و ویژگی‌های اضافی مانند ماساژ بدن را متمایز کنند.

 

 

آسایش پیشرفته در حین حفظ زیبایی شناسی

طراحی فضاهایی که راحتی پیشرفته را با هم ترکیب می‌کنند و در عین حال جذابیت زیبایی را حفظ می‌کنند، می‌توانند تخت‌های هوشمندی را ایجاد کنند که شیک نیز هستند. متعادل کننده فرم و عملکرد، طراحی تخت مرسوم، دارای ارگونومی و مواد مدرن (با استفاده از رنگ ها و بافت ها برای متمایز کردن اجزا و فضا) همراه با عناصر لازم برای خواب آرام شبانه و مزایای آن است که می تواند شامل بهبود عملکرد مغز، خلق و خو و بهبود عملکرد مغز باشد. سلامتی.

 

 

پایداری: مواد سبک و طبیعی


بازگشت به اصول اولیه نیز راهی برای بهبود الگوهای خواب است. نزدیک بودن به طبیعت – و مواد طبیعی – فشار خون و هورمون های استرس را کاهش می دهد و بدن انسان را برای بهبود کیفیت خواب تحریک می کند. همراه با گنجاندن طبیعت در چیدمان اتاق خواب، استفاده از استراتژی های طراحی ساده و در عین حال قوی با توسعه یک معماری پایدار همسو می شود.

 

 

 

تقویت تماس با طبیعت

در مورد آوردن تجربه کمپینگ به زندگی روزمره خود چطور؟ در تصمیم به پایین انداختن دیوارها، این اتاق زیر شیروانی در Taliesin West راه جدیدی برای خوابیدن برای علاقه مندان به فضای باز پیشنهاد می کند. فرار از شهر شلوغ و بهره مندی از مزایای طبیعت مادر – هوای تازه، رعد و برق طبیعی و سکوت محض – استراتژی ساده ای است که منجر به طراحی یک تخت روباز با آن شد. این پروژه که برای تغییر مداوم محیط ساخته شده آماده شده است، کل مفهوم این پروژه سازگاری عملکردی و زیبایی شناختی را برای طراحی فضای باز انعطاف پذیری که با نور و سایه کویر بازی می کند، افزایش می دهد.

 

 

طراحی با مواد طبیعی

علاوه بر مزایای خواب، طراحی با مواد زیست محیطی کلیدی برای کاهش ردپای کربن پروژه معماری است. بازی با نور و سایه و کاوش با سقف دوبل شیبدار، معماری اتاق رابطه بین فضا و طبیعت را بررسی می کند. با حفظ تنها موارد ضروری، ایجاد یک فضای روستایی با استفاده از چوب، بامبو، چوب خیزران و سایر مواد طبیعی محلی ساخته شده است. با پیروی از این مفهوم طبیعی، استراتژی مواد تخت با استفاده از نارون بازیافتی متمایز می شود، که صفحات مختلف را – هر یک با ویژگی های خاص خود – برای ایجاد یک طراحی زیباشناختی طبیعی به هم می پیوندد.

 

 

فقط تشک

زندگی در یک اتاق خواب بهم ریخته نیز عاملی موثر در تحلیل اضطراب و خواب شبانه شما است. ساده نگه داشتن طرح های تخت خواب مینیمال می تواند راهی ساده برای کمک به خواب راحت شما باشد. به عنوان بخشی از یک پروژه ساختمان پایدار، طراحی داخلی Domus Peepem نشان می‌دهد که چگونه سادگی در طراحی تختخواب مزیت دوگانه دارد، بهبود کیفیت خواب و همکاری با پایداری. با هدف جادار بودن، اتاق خواب تنها دارای یک تشک، ملافه و چند عنصر تزئینی است که از یک پالت رنگی خاکی پیروی می کنند.

 

 

استفاده از فضا: تخت هایی با ویژگی های سازمانی


به نظر می رسد استفاده کارآمد از فضا اخیراً یک مفهوم بسیار محبوب است. با توجه به تراکم شهری و افزایش قیمت مسکن در شهرها، چیدمان اتاق خواب ها هویت های چند وجهی را بررسی می کند و به چیزی بیش از یک اتاق خواب تبدیل می شود. معماری به عنوان مکملی برای طراحی فضای کارآمد، این استراتژی ها را در طراحی مبلمان گنجانده است. تخت‌هایی با ویژگی‌های سازمانی مانند قفسه‌ها، صندلی‌ها یا کشوها که همگی به کاهش فضای مورد استفاده کمک می‌کنند و جریان آسان حرکت را ممکن می‌سازد، چنین است.

 

 

دو در یک

در سنت معروف خلوتگاه معماری کوچک، این کابین کوچک در نوردمارکا فضایی سبک و باز ایجاد می‌کند و در عین حال فراری صمیمی و دنج از شهر را حفظ می‌کند. از طریق یک مفهوم ساده اما کاربردی، این استراتژی طراحی چیدمان کوچک بر اساس سطوح بالا و اطراف منطقه مرکزی است. با استفاده از فضاهای آزاد، چیدمان فضای تفریحی را با یک فضای خواب برای بزرگسالان ترکیب می کند، جایی که هر زمان که نیاز باشد، کنار تخت تبدیل به صندلی می شود.

 

بازی با Levels

از طریق ادغام یک میز، یک فرش و یک جعبه چوبی به اندازه اتاق، بازسازی یک آپارتمان Lower East Side از حالت عمودی برای تنظیم مجدد فضا استفاده می کند. با تغییر فضای باز آپارتمان اصلی، چیدمان جدید از ارتفاع دو برابر سقف برای ایجاد فضاهای چند منظوره استفاده می کند. این پروژه بیش از مبلمان، ساختار تخت را به سطح دوم ارتقا می دهد و فضایی را برای فعالیت های کاری یا تفریحی باقی می گذارد. در اینجا، تخت به یک ساختار مرکزی تبدیل می شود که کل چیدمان از آن سازماندهی می شود.

 

طراحی دیواری

بدون اینکه به یک طرح گره بخورد، تبدیل گاراژ سن دیگو یک پیکربندی فضای انعطاف‌پذیر را طراحی می‌کند که به سرعت تغییر می‌کند و با تغییرات آینده سازگار می‌شود. در راستای این پیشنهاد پویا و آماده برای پذیرش یک یا چند نفر به طور همزمان (با امکان ساختارهای مختلف خانواده در آینده)، این پروژه از یک قفسه کتاب جمع شونده برای تبدیل اتاق نشیمن به اتاق مهمان استفاده می کند. یکپارچه کردن تخت در پشت قفسه کتاب یک استراتژی کلیدی برای استفاده از آن در هر زمان که ساکنان بخواهند، بدون ایجاد مزاحمت در فضای آزاد است. بدون وقفه در عملکرد اصلی تخت، بسته به موقعیت، آن را قادر می سازد قابل مشاهده یا پنهان باشد.

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

Archdaily برگرفته شده از وبسایت 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی