Kioskedia
خانه /
جذب صدا و زیبایی: فوم آلومینیوم تثبیت شده چیست؟

جذب صدا و زیبایی: فوم آلومینیوم تثبیت شده چیست؟

تاریخ: 1401/11/24
موضوع: معماری

فوم آلومینیوم

 

تثبیت شده ماده ای منحصر به فرد است که زیبایی شناسی آلومینیوم (بافت، سایه و روشنایی آن) را با ظاهری اسفنجی و متخلخل ترکیب می کند. با تزریق هوا به آلیاژ آلومینیوم ریخته گری شده با عوامل تثبیت کننده تولید می شود که پس از پخت، ساختار سلولی متخلخل و سبک و در عین حال بسیار مقاوم و سفت و سختی ایجاد می کند. به دلیل خواص مکانیکی و حرارتی آن، به ویژه در کاربردها در صنایع مختلف مانند خودروسازی، هوافضا و دریایی، به ویژه برای جذب انرژی، عایق حرارتی و میرایی صدا مفید است.

 

 

در معماری، استفاده از آن به عنوان پانل های سبک وزن، پوشش های خارجی و داخلی، سقف ها، کابینت ها، درها، کف ها، وسایل، تابلوها و بسیاری موارد دیگر محبوبیت پیدا کرده است. Cymat Technologies ALUSION™ را تولید می‌کند که پانل‌های استاندارد موجود در اندازه‌های 1220 میلی‌متر در 2440 میلی‌متر هستند، اما می‌توانند بدون محدودیت در طول آن‌ها نیز سفارشی شوند، زیرا پانل‌ها در یک خط پیوسته تولید می‌شوند.

 

 

مزایای مادی

تولید شده با 100٪ محتوای بازیافتی و 100٪ قابل بازیافت، پایانی را ارائه می دهد که می تواند یک ساختمان را از محیط اطرافش متمایز کند و ظاهری چشمگیر به هر پروژه معماری اضافه کند. همچنین بسیار مقاوم در برابر خوردگی و غیر قابل احتراق است و شعله آن در حد صفر است. این محصول به دلیل چگالی کم خود دارای خواص صوتی، جذب امواج صوتی و در نتیجه کاهش آلودگی بصری در محیط های داخلی می باشد.

 

برخی از نمونه های منتشر شده در ArchDaily امکانات بصری بررسی شده توسط معماران را با این مواد نشان می دهد. در مورد پروژه Fondazione Prada که توسط OMA توسعه یافته است، این ماده در فضای داخلی و پوشش برخی از حجم های نمای خارجی دیده می شود. این یک تضاد قابل توجه و جالب با میراث تاریخی است که ساختمان در آن قرار دارد و قدیمی را از جدید متمایز می کند.

 

در فروشگاه مفهومی Holiland، ایده طراحان این بود که به اشیاء نمایش داده شده برجسته باشند. با در نظر گرفتن این موضوع، سطوح کم اشباع، تحت سلطه فوم آلومینیوم و فولاد ضد زنگ، به عنوان پس زمینه ای عمل می کنند که اشیاء نمایش داده شده را برجسته می کند.

 

 

در فروشگاه MKR، توسط Guillermo Vázquez Consuegra، فوم آلومینیومی به منظور ایجاد انسجام مواد بین دو برنامه اصلی پروژه: فروش و نمایشگاه خدمت می کند. به گفته معمار، "به همین دلیل است که توزیع مجدد کلی و استفاده از پوشش فوم آلومینیومی عمودی پیوسته با هدف دستیابی به تصویری همگن و معاصر برای فضای جدید پیشنهاد شده است.".

 

 

توسط همان معمار، پروژه CaixaForum Sevilla افزودنی به یک ساختار از قبل موجود است. به عنوان یک حرکت جسورانه، خیمه ای از حجم های پیچیده در ورودی قرار داده شده است که پوسته فوم آلومینیومی را برجسته می کند. در داخل، به نوبه خود، مجدداً از همان متریال استفاده می شود، این بار به شکل Open Both Sides آن، ایجاد یک بازی با نور مصنوعی، در حالی که با قسمت دیگر پروژه ارتباط برقرار می کند.

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

Archdaily برگرفته شده از وبسایت 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی