Kioskedia
خانه /
جنبه های متعدد معمار: کاوش در آثار آلوارو سیزا ویرا

جنبه های متعدد معمار: کاوش در آثار آلوارو سیزا ویرا

تاریخ: 1403/01/20
موضوع: معماری

جنبه های متعدد معمار: کاوش در آثار آلوارو سیزا ویرا

 

وقتی صحبت از معماری معاصر پرتغال می شود، تداعی اولیه اغلب به سمت سنت متمایل می شود. اهمیت تاریخی برنامه، اهمیت گونه‌شناسی برای مردم محلی و روش‌های ساخت همگی نقش دارند. این انجمن ها بی اساس نیستند، اما محدود کننده هم نیستند. در این زمینه، پرتغال دارای شخصیت برجسته ای است که نمونه ای از این تعادل است: آلوارو سیزا ویرا.

سیزا مهمترین نماینده معماری پرتغالی است. دلایل زیادی برای این تمایز وجود دارد. این تنها به این دلیل نیست که او اولین معمار پرتغالی بود که در سال 1992 جایزه پریتزکر یا شیر طلایی را در دوسالانه ونیز در سال 2012 دریافت کرد. این تنها به دلیل فعالیت گسترده و پربار او نیست. مهمتر از همه، رویکرد منحصر به فرد و در عین حال جهانی او به معماری او را متمایز می کند. مشارکت او در جبهه‌های ملی و بین‌المللی، مشخصه‌ای را که احتمالاً ذاتی ذاتی اوست، برجسته می‌کند: توانایی تجسم بسیاری از جنبه‌ها در یک موجود منحصر به فرد، درست مانند هموطنش فرناندو پسوا.

در حالی که معماری او دارای زبانی متمایز و بسیار فردی است، پروژه‌های سیزا طیفی از کارنامه، راه‌حل‌ها و آزمایش‌های رسمی متناسب با طول عمر حرفه‌ای و معاصر بودن در مورد تکنیک‌ها و مواد فعلی را به نمایش می‌گذارد. این ویژگی ها ناشی از نگرش او نسبت به این حرفه است. سیزا تشبیه نمی کند. معماری یک رشته مستقل است اما به هیچ وجه منزوی نیست. او چندرشته‌ای بودن این رشته را می‌داند و دامنه دامنه آن را می‌داند، اما کاربرد یا جابجایی رشته‌های دیگر، مانند زبان‌شناسی یا جامعه‌شناسی دهه ۱۹۶۰ را نمی‌پذیرد. برای او، معماری در پاسخ سازنده مناسب به مسئله داده شده تحقق می یابد. با این حوزه‌های دیگر گفت‌وگو می‌کند، اما از طریق طراحی، ساخت و تکنیک خود را از نظر تکتونیکی نشان می‌دهد.

 

 

تاکید بر نکته اخیر جنبه قابل توجهی از کار اوست. تمرکز بر روش های ساخت و ساز جدایی ناپذیر است که هر پروژه را منحصر به فرد می کند. در پرتغال، احترام از طریق احترام به سنت و فرهنگ نشان داده می شود. با این حال، در کشورهای دیگر، روش‌های متمایز ساخت و ساز، پروژه‌های او را مشخص می‌کند و با شرایط همه افراد درگیر در کار سازگار می‌شود. این رویکرد راه حل های متنوعی را برای جذب و گسترش در پروژه های آینده ارائه می دهد. این موضع معماری، متعادل کردن دقت تکنیک با انعطاف‌پذیری راه‌حل‌های رسمی و برنامه‌ای، میراثی است که سیزا ویرا قبلاً به برخی منتقل کرده است. آثار کارلوس کاستانهایرا نیز از همین اصل پیروی می کند.

 

 

همانطور که سیزا کاستانهیرا را "مربی" کرد، او نیز مربیان خود را داشت. در طول تحصیل در مقطع کارشناسی در پورتو، برنامه معماری تحت یک تجدید برنامه درسی به رهبری کارلوس راموس قرار گرفت. این امر به دانشجویان امکان دسترسی به نشریات خارجی را می‌دهد که آثار فهرست گسترده‌ای از چهره‌های برجسته معماری مدرن را به نمایش می‌گذارد، دوره‌ای که با حکومت تمامیت‌خواه در پرتغال مصادف بود. علاوه بر این، سیزا شاگرد فرناندو تاوورا بود که بعداً همکار و همکار او شد. سیزا با پیروی از چیزی که شبیه به یک سنت به نظر می رسد، استاد شد و چرخه ای را که او را شکل داد تکرار کرد. بین تئوری و عمل معماری، ارجاعات او به پیشینیان و دانش فنی عمیق در کنار هم قرار می‌گیرند و دائماً در حال تکامل و انطباق در تولید مداوم او هستند.

مشارکت بین المللی او به دلیل شرایط اقتصادی در پرتغال تحریک شد که او را مجبور به ساخت و ساز در خارج از کشور کرد. با این حال، تجربیات خارجی تکنیک ها و دیدگاه های جدیدی را به ارمغان آورد که بدون شک روی رویکرد او به طراحی تأثیر گذاشت. در مورد جایگیری ها، کادربندی ها و تنوع فرم ها در پروژه های او چیزهای زیادی می توان گفت. چه در پرتغال و چه در خارج از کشور، معماری او به طرز قابل توجهی با بافت هماهنگ است و همیشه به طور غیرقابل انکار ماهیت سیزا را منعکس می کند.

 

غرفه ملی پرتغال Expo'98

 

 

بنیاد ایبر کامارگو

 

 

ساختمان روی آب  /  آلوارو سیزا کارلوس کاستانهایرا

 

 

MIEC MMAP / آلوارو سیزا ادواردو سوتو د مورا

 

 

موزه هنرهای معاصر نادر آفونسو

 

 

استخرها را بخوانید

 

 

سایا پارک / آلوارو سیزا + کارلوس کاستانهایرا

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی ، آموزش دکوراسیون داخلی ، آموزش بازسازی و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و بین المللی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا TAFE و PDA کانادا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از کانادا و استرالیا می باشد. در این دوره های پروژه محور از صفر تا صد و بدون پیش نیاز و کاملا بر اساس بازار کار آموزش می بینید و در طول دوره یک پروژه طراحی داخلی را زیر نظر اساتید بین المللی طراحی میکنید. 

 

دوره های آنلاین آکادمی بین المللی کیوسکدیا شامل:

دوره طراحی داخلی ، دوره دکوراسیون داخلی و دوره دکوراتوری ، دوره بازسازی ، دوره نورپردازی ، دوره طراحی نما ، دوره طراحی فضای سبز ، دوره نرم افزارهای معماری و طراحی ، دوره شرکت در مسابقات بین المللی 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره آنلاین طراحی داخلی و آموزش آنلاین طراحی داخلی و دریافت گواهینامه بین المللی طراحی داخلی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

 

پیج اینستاگرام آکادمی بین المللی کیوسکدیا :

kioskedia_official@

 

شماره تماس برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

 

برگرفته شده از وبسایت Archdaily 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی