Kioskedia
خانه /
خانه های برزیلی که فضای اتاق زیر شیروانی را تغییر می دهند و دوباره استفاده می کنند

خانه های برزیلی که فضای اتاق زیر شیروانی را تغییر می دهند و دوباره استفاده می کنند

تاریخ: 1402/05/07
موضوع: معماری

اتاق زیر شیروانی طبقاتی هستند که در بالای خانه و نزدیک به پشت بام قرار دارند

 

به دلیل زاویه شیب سقف، معمولاً شکل شیبدار دارند که فضای آنها را محدود می کند و باعث می شود محیط هایی کم استفاده شوند. با این حال، با وجود این ویژگی، اتاق زیر شیروانی می تواند چندین کاربرد در یک پروژه داشته باشد و به فضاهای چند منظوره برای ساکنان تبدیل شود.

 

از لحاظ تاریخی، اتاق زیر شیروانی بیشتر به عنوان انباری استفاده می شد. آنها فضای مناسبی را برای نگهداری اشیاء فصلی، مبلمان قدیمی، اسناد و سایر اقلام خانه ای که اغلب استفاده نمی شد، ارائه کردند. در طول سال‌ها، تقاضا برای فضاهای اضافی و نیازهای کاربری جدید که در بسیاری از خانه‌ها به وجود آمد، منجر به تبدیل بسیاری از اتاق‌های زیرشیروانی به محیط‌های دیگر، مانند اتاق خواب‌های اضافی، دفاتر، استودیوهای هنری و فضاهای تفریحی شد.

یکی از مزایای این استفاده، امکان استفاده بهتر از فضای عمودی خانه است. در برخی موارد می توان با ایجاد یک طبقه دیگر در محل سکونت، فضای قابل استفاده آن را گسترش داد و محیط های جدیدی را برای ساکنان آن افزود. برخی از انطباق‌های طراحی، مانند بهبود پله‌های دسترسی و نصب پنجره‌ها، نور و تهویه طبیعی را فراهم می‌کنند و اتاق زیر شیروانی را دلپذیرتر و کاربردی‌تر می‌کنند. با سقف شیبدار، ناحیه زیر آن می تواند قفسه ها و کابینت ها را دریافت کند یا حتی طاقچه های ذخیره سازی ایجاد کند و فضای موجود در محیط را بهینه کند.

 

 

با یک پروژه مناسب که نیازهای ساکنین را در نظر بگیرد، می توان اتاق زیر شیروانی را به فضاهای مفید و دلپذیر تبدیل کرد. در زیر، چند نمونه از خانه های برزیلی را انتخاب کرده ایم که اتاق زیر شیروانی را تغییر داده و راه های جدیدی برای ارتباط با این فضاها ایجاد کرده اند.

 

House in Humaita / Baumann Arquitetura

 

وی ادامه داد: در اولین مصاحبه با مشتریان متوجه شدیم که فضای داخلی اقامتگاه نمی تواند کل برنامه را در خود جای دهد و از آنجایی که این محدودیت با حجم سنجی اولیه وجود داشت، به این نتیجه رسیدیم که بهترین راه حل برای رفع کمبود فضا این است که سطوح مسکونی را مجدداً توزیع کنید تا طبقه سومی ایجاد کنید که قبلاً وجود نداشت. این طبقه جدید که مساحت چوب‌کاری سقف قدیمی را اشغال می‌کند تبدیل به اتاق زیر شیروانی شد که اتاق خواب یکی از فرزندان این زوج را در خود جای داده است.»

 

Boreal House / Nommo Arquitetos

 

"در اتاق زیر شیروانی، آخرین اکستروژن ها سقف را قطع می کنند، یک بالکن در یک طرف و یک تخت گل از طرف دیگر ایجاد می کنند، که تهویه متقاطع در محیط را تضمین می کند. بالای پله ها، نورپردازی اوج وجود دارد که اجازه می دهد نور به کل طبقه وارد شود. که می تواند به عنوان دفتر، سینمای خانگی، اتاق بازی، اتاق موسیقی استفاده شود.

 

CM House / Arquea Arquitetos

 

سقف دو آب یک اتاق زیر شیروانی ایجاد می کند که اتاق صمیمی را در خود جای داده است که از بقیه خانه جدا شده است، برای کار، خواندن کتاب و نواختن گیتار. خانه ها کهن الگوهایی هستند که از یک فرآیند خلاقانه همراه با معیارهای عقلانی ناشی می شوند. آنها خالص ترین بازنمایی این شی در ناخودآگاه جمعی هستند."

 

WA Apartment / Estúdio Oficina

 

"وجود یک اتاق زیر شیروانی بدون استفاده برای گسترش ساختمان برای پذیرش یک خانواده چهار نفره اساسی بود. دسترسی به اتاق زیر شیروانی از طریق یک دهانه کوچک در دال و یک نردبان از نوع ملوانی، یک نردبان ورق فلزی، یک دهانه بزرگتر در دال به دست آورد. و پنجره‌های جدید. این امر باعث تهویه و روشنایی بهتر آشپزخانه و اتاق نشیمن می‌شود. اتاق زیر شیروانی که زمانی فضای بزرگی را تنها در طبقه زیرین قرار می‌داد، جای خود را به دو سوئیت و یک اتاق کتانی در مسیر دسترسی به اتاق‌خواب‌ها و مخزن آب داد. "

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی ، آموزش دکوراسیون داخلی ، آموزش بازسازی و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و بین المللی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا TAFE و PDA کانادا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از کانادا و استرالیا می باشد. در این دوره های پروژه محور از صفر تا صد و بدون پیش نیاز و کاملا بر اساس بازار کار آموزش می بینید و در طول دوره یک پروژه طراحی داخلی را زیر نظر اساتید بین المللی طراحی میکنید. 

 

دوره های آنلاین آکادمی بین المللی کیوسکدیا شامل:

دوره طراحی داخلی ، دوره دکوراسیون داخلی و دوره دکوراتوری ، دوره بازسازی ، دوره نورپردازی ، دوره طراحی نما ، دوره طراحی فضای سبز ، دوره نرم افزارهای معماری و طراحی ، دوره شرکت در مسابقات بین المللی ، دوره قراردادهای ساختمانی و چگونگی بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره آنلاین طراحی داخلی و آموزش آنلاین طراحی داخلی و دریافت گواهینامه بین المللی طراحی داخلی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

 

پیج اینستاگرام آکادمی بین المللی کیوسکدیا :

kioskedia_official@

 

شماره تماس برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

 

برگرفته شده از وبسایت Archdaily 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی