Kioskedia
خانه /
خواندن معماری در آثار Venturi و SANAA

خواندن معماری در آثار Venturi و SANAA

تاریخ: 1401/11/05
موضوع: معماری

معماری هرگز تصادفی نیست

 

 این طرحی است با دقت برنامه ریزی شده از الگوها و سبک هایی که به محیط طبیعی پاسخ می دهند، مادی بودن را تجلیل می کنند، و/یا ارجاع به جنبش های سبکی در طول تاریخ هستند - همه ابزاری برای درک اینکه چرا چیزها به این شکل هستند. راه های مختلفی برای درک چگونگی تجزیه و تحلیل معماری وجود دارد، از طریق استفاده از نمودارها، الگوها، روابط، و نسبت ها. هم برای معماران و هم برای افراد عادی، تمایل ناخودآگاه به یک ساختار تصمیم گیری در طراحی وجود دارد. در نتیجه، معماری به تمرینی برای موقعیت یابی خود تبدیل شده است - انعکاس کوچک کیهانی از دنیای اطراف ما همانطور که در طرح هایی که می سازیم دیده می شود.

 

 

برخی ممکن است بگویند

 

که تئوری معماری و تجزیه و تحلیل یک ساختمان نوعی "شوخی درونی" برای چشم آموزش دیده است که خود را به افراد عادی تحمیل می کند. هدف این است که بررسی کنیم که معماران چگونه به طراحی خود می رسند، بدون قضاوت در مورد اینکه آیا مردم آن را دوست دارند یا اینکه آیا در کیفیت های تجربی خود موفق است یا خیر. بیشتر این امر منجر به توجیه معماران برای طرح های خود برای معماران دیگر و ایجاد بحث های فلسفی و خودارجاعی بین یکدیگر می شود. اما هنر خواندن باید و می تواند به راحتی توسط هر کسی هضم شود. طراحی یک مالکیت عمومی است و با توجه به اینکه تنها درصد کمی از جهان مسئولیت ایجاد ساختمان ها را بر عهده دارد، هر فرد روی زمین تحت تأثیر آنها قرار می گیرد. پس از کجا شروع کنیم؟ اگر با دنیای تحلیل معماری آشنا نیستید، این تحلیل کوتاه سطح بالا از دو ساختمان برگرفته از گزیده‌ای از کتاب جدیدی با عنوان «معماری معماری» مکان خوبی برای شروع است. خود کتاب نمودارها، عکس‌ها و تحلیلی گویا ارائه می‌کند که مشاهدات و تفسیرهایی از مضامین رایج معماری را نشان می‌دهد که در کنار هم تراکم لایه‌ای از ایده‌ها را ایجاد می‌کنند، همگی در عین حال زبان تحلیل معماری را غیررسمی، خوانا و مهم‌تر از همه قابل دسترس برای همگان می‌سازند.

 

خانه وانا ونچوری یکی از نمادین‌ترین خانه‌های دوران پست مدرن و یکی از معروف‌ترین آثار رابرت ونتوری در آثارش است. نگاهی به ارتفاع جلوی خانه چیزهای زیادی در مورد هدف طراحی ونتوری می گوید. هنگامی که عناصر بیرونی بالا و پایین می‌شوند و در سرتاسر نما می‌لغزند، "مملو از حرکت" است، و لایه‌های مختلف شفافیت را ایجاد می‌کند. یکی از معروف‌ترین ویژگی‌های این خانه، «سقف‌های دوئلی» است که شاید اشاره‌ای تاریخی به کاسا دوم گیراسول مورتی باشد. در حالی که این حرکات ماهیت ساده ای دارند، اما در مجموع نشان می دهند که ایده ای برای قرار دادن بسیاری از عناصر ارجاعی در یک ارتفاع نسبتاً کوچک وجود دارد.

 

 

این خانه همچنین به نظر می رسد کمی "چمباتمه زده" است، شاید به مک کیم، مید، و خانه پایین سفید اشاره کند، و با در نظر گرفتن دادو دوتایی، به راحتی می توان باور کرد که خانه با یک داستان فشرده شده است. ناتوانی جزئی در راهرو نیز شک کمی باقی می گذارد که ونتوری به محور میل لنگ از Propolea به پارتنون اشاره می کند.

 

Grace Farms یک مرکز اجتماعی فرهنگی واقع در نیو کنان، کانکتیکات است که بر توسعه طبیعت، هنر، عدالت، جامعه و ایمان تمرکز دارد. ساختمان اصلی این سایت به دلیل سقف انعکاسی و شکل کلی مارپیچ آن، "ساختمان رودخانه" نامیده شده است. در حالی که این ساختمان ماهیت ساده ای دارد، خود ساختمان به شدت و جزئیات دقیقی دارد و کار بسیار خوبی در ادغام معماری با منظره انجام می دهد. باریکی عناصر معماری در این ساختمان بسیار مهم است، زیرا ستون‌ها بسیار نازک هستند و سقف مانند یک "صمغ کشیده شده" به نظر می‌رسد تا قسمت‌های خاصی از سایبان نیز نازک شود.

 

نماهای مناظر اطراف برای این بنا مهم است

 

به ویژه نماهایی که از سایر قسمت های غرفه و از آن خارج می شود. طراحی دقت دارد که نماهای متفاوتی را برای هر یک از عناصر برنامه ای ارائه کند. با شروع در سالن شیبدار، بازدیدکنندگان به چشم‌انداز وسیع نگاه می‌کنند و پس از قدم زدن در کتابخانه، اتاق غذاخوری و اتاق چای، به سالن بدنسازی ختم می‌شوند که در آن پنجره‌های شیشه‌ای به‌عنوان اتاق‌هایی عمل می‌کنند که اجازه ورود نور را می‌دهند، و نمای نهایی آن است. مشاهده گردید. شرایط در هر فضا برای ارائه یک تجربه متفاوت در هر اتاق توضیح داده شده است. "برش عمیق و برش کم عمق، شرایط باز در مقابل شرایط بسته، تپه شیب دار در مقابل تپه نورد، تقارن در مقابل عدم تقارن، و آلاچیق در مقابل راهرو.".

 

 

توجه به این نکته مهم است که این لایه‌های مشاهده برای ایجاد پروژه دیگری تکراری نیستند که شبیه کلاژی از چندین ترجمه طراحی به یک است، اما مهم است که یاد بگیریم که یک نگاه می‌تواند به روشی برای ساخت تبدیل شود. این در هنگام درک، ترجمه و طراحی ایده هایی که بر ایده های معماری متمرکز هستند بسیار مهم است. این درک از الگوها و حرکات نه تنها در این دو پروژه بلکه تقریباً در هر ساختمانی قابل شناسایی است. به هر کجا که نگاه کنید، ممکن است بتوانید دریابید که عناصر و روابطی مانند موارد موجود در خانه ونتوری یا گریس فارم وجود دارد، نه لزوماً در ظاهر یا عملکرد آنها در عملکردهای برنامه‌ریزی‌شان، بلکه نحوه طراحی هوشمندانه آنها با یک آرایه. عناصر، روابط، و/یا روش‌های معماری.

 

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

برگرفته شده از وبسایت Archdaily 

 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی