Kioskedia
خانه /
دانشگاه‌ها: ادغام پردیس و شهر آن

دانشگاه‌ها: ادغام پردیس و شهر آن

تاریخ: 1401/11/26
موضوع: معماری

محوطه دانشگاه دارای یک گونه شناسی فضایی متمایز است

 

 این محیط های مستقل که به عنوان یک شهر کوچک تأسیس شده اند، تابع قوانین و سیستم های خود هستند. آنها به عنوان یک انحراف از شهرهای میزبان طراحی شده اند تا امکان رشد و تکثیر دانش را خارج از وضعیت موجود فراهم کنند. مراکز دانشگاهی با محوریت انتقال اطلاعات، به طور فزاینده ای به شهرسازی مرتبط می شوند. پردیس‌ها و شهرهای میزبان آن‌ها برای تقلید از ساختار یکدیگر تکامل می‌یابند و فرصت‌هایی را برای نوسازی شهری ایجاد می‌کنند.

 

برچسب "شهر کالج" از پدیده رو به رشد سکونتگاه ها و اقتصادهای جوانه زده در اطراف پردیس های دانشگاه پدید آمد. این شهرها معمولاً تحت سلطه جمعیت دانشجویی هستند، با این حال، میزبان فرصت‌هایی برای اشتغال مرتبط با دانشگاه و رشته‌های تحصیلی آن هستند. کالج هایی با قدمت کمبریج سکونتگاه هایی را به این شیوه به وجود آوردند، ساختار پراکنده آن تعیین کننده طرح فعلی شهر است. با گذشت زمان، بافت شهری با کالج های خوشه ای در هم آمیخت تا شبکه ای از دانش ایجاد شود. همزیستی بین پردیس و شهر فرهنگ منطقه را از طریق سبک معماری، روندهای مد و فضاهای اجتماعی تعریف کرد.

 

پایه گذاری یک موسسه آموزشی در یک منطقه در حال توسعه با رشد اجتماعی و اقتصادی قابل توجهی همراه است. پردیس مستلزم مسکن، فعالیت های مصرف کننده، خدمات، مراکز حمل و نقل و فضاهای تفریحی است و در نتیجه رشد مرتبط با زیرساخت ها را گسترش می دهد. پردیس‌های آموزشی در جوامع خود مستقر هستند. پردیس‌های حومه شهر معمولاً نهاد غالب در منطقه هستند در حالی که پردیس‌های شهری در کنار سایر مؤسسات، سازمان‌ها و محله‌ها وجود دارند.

 

مؤسسات آموزشی با آگاهی از موقعیت خود به عنوان مباشر جوامع محلی، با برنامه ریزی شهری مدرن درگیر هستند. در اروپا، دانشگاه‌ها موقعیت خود را در جامعه تغییر می‌دهند، سازمان‌دهی مجدد و گسترش ساختارهای فیزیکی خود را انجام می‌دهند. در آسیا، پردیس های دانشگاهی باز و تعاملی در کنار موسسات دسترسی محدود راه اندازی می شوند. بحث در مورد انحصار دانشگاه ها از جوامع محلی آنها همچنان برای تعریف تحولات جدید در این حوزه ادامه دارد.

 

 

مزایای ادغام دانشگاه ها در شهرهای میزبان آنها را می توان در ساختار خود کالج ها مشاهده کرد. مقیاس عملکرد پردیس ها - در معماری و شهرسازی به طور همزمان - آنها را قادر می سازد تا نیازهای اجتماعی انسان را به گونه ای که شهرها برای آن تلاش می کنند برآورده کنند. بجای اینکه به عنوان یک شهر منزوی در یک شهر وجود داشته باشد، گسترش بافت دانشگاه به محیط اطراف آن برای توسعه فرهنگی و اقتصادی مفید است.

به عنوان یک عمل مثبت برنامه ریزی شهری، ساختارهای شهر را می توان مترادف با چارچوب پردیس ها طراحی کرد. تمایز اساسی بین موسسات و شهرها مقیاس است. دانشگاه ها در مقیاس انسانی طراحی شده اند و به طور طبیعی روابط و ارتباطات را تسهیل می کنند. برخلاف طرح‌بندی ماشین‌محور شهرها و شهرها، پردیس‌های کالج قابلیت پیاده‌روی و خیابان‌ها را به عنوان فضاهای عمومی در اولویت قرار می‌دهند..

 

سرمایه اجتماعی پردیس ها با نزدیکی خانه ها، محل های کار و امکانات رفاهی افزایش می یابد

 

 با ترجمه مفهوم به شهرها، ساختمان‌های با کاربری مختلط به پیاده‌روی یک مکان کمک می‌کنند، در حالی که به طور موثر از منطقه موجود استفاده می‌کنند. چنین پروژه‌هایی پردیس و جامعه را ادغام می‌کنند و فرصت‌هایی را برای دسترسی افراد مختلف به آن‌ها فراهم می‌کنند. ساختمان‌های غنی از تراکم و مقیاس‌پذیر عمودی، گسترش شهری را کاهش می‌دهند و به بافت موجود محله می‌پیوندند.

بسیاری از دانشگاه ها در اطراف یک راهرو اولیه ساخته شده اند که در آن بدنه دانشجویی و محله همزیستی دارند. چنین راهروها و شرایط لبه رشد و ارتباط را از طریق انتقال ایده ها و منابع تسهیل می کند. فضاهای عمومی در این آستانه از رابطه همبستگی و سودمند متقابل بین نهاد و جامعه حمایت می کنند. برنامه‌هایی که هم نیازهای دانشگاه و هم محله را برآورده می‌کنند - مانند مسکن ارزان قیمت، مشاغل و فضاهای تفریحی - تعامل را تشویق می‌کنند و به ادغام «خرد شهر» در کلان شهر کمک می‌کنند.

 

 

پردیس‌های دانشگاهی با محافظت از هویت خود، در ایجاد حس اجتماعی در میان اقامتگاه‌های خود فوق‌العاده هستند. شخصیت با تاریخ، فرهنگ، نام تجاری و نشانه های دانشگاه تعریف می شود - درست مانند یک شهر. شهروندان و جوامع آکادمیک از طریق میراث و مکان خود نمایندگی پیدا می کنند. شهرها و دانشگاه‌های آن‌ها تاریخ‌هایی را به اشتراک می‌گذارند که بر پایه پیروزی و نوآوری دانشگاهی بنا شده‌اند. هویت مشترک به تقویت ادغام بین دانشگاه و شهر کمک می کند.

فرصت‌هایی برای حفظ جوهره «دانشگاه-شهر» می‌تواند در قالب حفظ تاریخی و استفاده مجدد تطبیقی ​​از مکان‌های تاریخی و فرهنگی مرتبط ظاهر شود. این می تواند شامل حفظ مقیاس، ظاهر و ظاهر آن و ترویج آموزش در میراث مشترک باشد.

 

رابطه بین پردیس و شهر میزبان آن یک عالم کوچک پیچیده را ارائه می دهد که در آن ایده ها و ارتباطات می توانند تکامل یابند. پردیس دانشگاه آنطور که به نظر می رسد یک نهاد مستقل نیست، بلکه کاتالیزور پیشرفت در برنامه ریزی شهری و جامعه انسانی است. از طریق ایجاد یک ارزش رابطه‌ای بین پردیس و محیط شهری آن، شهرهای دانشگاهی به مراکز دانشی پر جنب و جوش و در مقیاس انسانی تبدیل می‌شوند.

 

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

Archdaily برگرفته شده از وبسایت  

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی