Kioskedia
خانه /
سر دیوید چیپرفیلد کیست؟ 17 نکته درباره برنده جایزه معماری پریتزکر 2023

سر دیوید چیپرفیلد کیست؟ 17 نکته درباره برنده جایزه معماری پریتزکر 2023

تاریخ: 1401/12/21
موضوع: معماری

معماران معدودی در تاریخ افتخار و امتیاز مداخله در میدان معروف

سنت مارک در ونیز را داشته اند

 

یک نقطه عطف گردشگری با ارزش تاریخی بی نظیر برای بشریت. سر دیوید چیپرفیلد یکی از آنهاست. گویا این کافی نبود، او همچنین اثر خود را در پروژه دیگری با ارزش غیرقابل ارزیابی به جای گذاشت: Neue Nationalgalerie که در اصل توسط Mies van der Rohe در برلین طراحی شده بود. به نظر می رسد چهار قرنی که این طرح را از بازسازی آن جدا می کند، برای برنده جایزه پریتزکر 2023 که سبک بین المللی معماری را در جستجوی ویژگی هایی که ویژگی های محلی را برجسته می کند، رد می کند، مشکلی ایجاد نمی کند.

 

چیپرفیلد با مجموعه ای گسترده و رشک برانگیز که در کشورهای مختلف در سراسر اروپا، آسیا و آمریکا ساخته شده است، دفاتر مستقر در پنج شهر در دو قاره را رهبری می کند، علاوه بر این که خود را وقف تحقیق، سرپرستی و نویسندگی می کند. درباره معمار بریتانیایی، آخرین برنده جایزه معماری پریتزکر بیشتر بدانید.

 

 

تحصیلات. دیوید چیپرفیلد در سال 1953 در لندن به دنیا آمد و در دانشکده هنر کینگستون و دانشکده معماری انجمن معماری تحصیل کرد.

آموزش آکادمیک. او پس از فارغ التحصیلی، تجربه کار برای معماران مشهوری مانند داگلاس استفن، نورمن فاستر و ریچارد راجرز را به دست آورد و پیش از تأسیس شرکت خود، معماران دیوید چیپرفیلد، در سال 1985.

دفتر. این شرکت شعبه هایی در لندن، برلین، میلان، شانگهای و سانتیاگو د کامپوستلا دارد که هرکدام متناسب با بافت محلی خود هستند و در عین حال اهداف مشترک و دیدگاه های جهانی را به اشتراک می گذارند.

 

کارهای اولیه چیپرفیلد کار خود را با طراحی دکوراسیون داخلی تجاری در لندن،

پاریس، توکیو و نیویورک آغاز کرد

 

یکی از اولین پروژه های او در انگلستان، مغازه ای برای طراح مد ایسی میاکه است که در خیابان اسلون لندن واقع شده است. از اولین طرح های او برای ساختمان های کامل می توان به موزه گوتو در چیبا، ژاپن (1988-1991) و خانه ای برای عکاس مد نیک نایت در لندن (1990) اشاره کرد. اولین پروژه بزرگ او در انگلستان، موزه رودخانه و قایقرانی در هنلی-آن-تیمز بود.

آثار قابل توجه برخی از آثار معروف دیوید چیپرفیلد عبارتند از بازسازی موزه Neues در برلین، گسترش آکادمی سلطنتی هنر در لندن، موزه هنرهای معاصر جومکس در مکزیکو سیتی، ساختمان میدان پانکراس در لندن، فروشگاه پرچمدار والنتینو در میلان، جیمز. گالری سیمون در برلین، و بازسازی گالری ناسیونال در همان شهر.

 

 

جزیره موزه برلین در سال 1998، معماران دیوید چیپرفیلد مأمور هماهنگی نقشه اصلی بازسازی جزیره موزه برلین شدند. گروه برنامه ریزی جزیره موزه متشکل از شرکت های معماری بود که برای بازسازی جداگانه پنج موزه در جزیره استخدام شده بودند که همگی به دیدگاه معماران دیوید چیپرفیلد پاسخ می دادند. دقت و کیفیت پروژه باعث شد جزیره موزه در سال 1999 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گیرد.

Procuratie Vecchie. در سال 2017، چیپرفیلد بازسازی Procuratie Vecchie را در Piazza San Marco در ونیز آغاز کرد. گالری معروف در سراسر ضلع شمالی میدان گسترش یافته و در نیمه اول قرن شانزدهم طراحی شده است. بازسازی شامل بازسازی فضاهای داخلی در طبقات اول و دوم، افزودن گردش عمودی جدید و نوسازی طبقه سوم با دسترسی عمومی به فضاهای نمایشگاهی و همچنین فضاهای کاری، رویدادها و سالن است.

 

 

طراحی محصول. شرکت طراحی مشهور ایتالیایی Alessi در سال 2009 با دیوید چیپرفیلد تماس گرفت تا مجموعه ای از ظروف آشپزخانه را توسعه دهد. این مجموعه از قطعات مختلفی مانند تخته برش، سینی، بشقاب، کاسه، لیوان، پارچ و فنجان تشکیل شده است. این طرح ها از سفال های سنتی موجود در کره، ژاپن و چین و همچنین هنر نقاش ایتالیایی جورجیو موراندی الهام گرفته اند. در سال 2015 این ظروف در رنگ های پاستلی و سه سال بعد به رنگ مشکی عرضه شد. همچنین برای آلسی، او قهوه‌ساز نمادین ایتالیایی موکا را دوباره طراحی کرد و کار پربار او را نه تنها به‌عنوان یک معمار، بلکه به‌عنوان یک طراح نیز تأیید کرد.

در مقیاس محلی. در سال 2020، چیپرفیلد و همسرش، اولین استرن، یک بار در شهر ساحلی کوروبدو، گالیسیا، اسپانیا افتتاح کردند. بار دو پورتو که توسط دختر این زوج، سلست اداره می‌شود، نتیجه علاقه این زوج به غذاهای منطقه‌ای و بخشی از تلاش بزرگ‌تر معمار برای ارزش‌گذاری و حفظ فرهنگ گالیسیا است. جالب اینجاست که این تنها ابتکار چیپرفیلد در رابطه با غذا نیست: Chipperfield Kantine، واقع در پردیس معماران دیوید چیپرفیلد برلین، هم به کارکنان اداری و هم به عموم مردم با غذاهای گیاهی تهیه شده با محصولات ارگانیک تازه خدمت می‌کند.

 

 

Fundación RIA. در سال 2017، دیوید چیپرفیلد Fondación RIA، یک سازمان فرهنگی غیرانتفاعی را با هدف اصلی تجزیه و تحلیل، بحث، توسعه، و ترویج ایده‌ها برای حمایت از حفظ و پیشرفت اقتصاد محلی، معماری، شهرسازی، طبیعت و فرهنگ محلی تأسیس کرد. مصب اقیانوس اطلس گالیسیا در شمال غربی اسپانیا. هدف این بنیاد تقویت و متحد کردن تلاش‌های افراد، و سازمان‌های دولتی و خصوصی مرتبط با این مناطق است، و در صورت لزوم، به عنوان یک ابزار هماهنگ‌کننده برای این نهادها عمل می‌کند.

 

درس دادن. دیوید چیپرفیلد صندلی Mies van der Rohe را در دانشکده فنی بارسلون اسپانیا و کرسی طراحی معماری نورمن آر فاستر در دانشکده معماری ییل برگزار کرد. او همچنین به عنوان استاد مدعو در دانشگاه هنر لندن (که قبلا به عنوان موسسه لندن شناخته می شد) خدمت کرد.

 

 

مجله Domus 2020. دیوید چیپرفیلد سردبیر مهمان مجله Domus در سال 2020 بود. او سومین معمار بود که مجله را به عنوان بخشی از پروژه 10x10x10 ویرایش کرد، جایی که ده معمار ده شماره ماهانه را در ده سال منتهی به صدمین سالگرد Domus ویرایش کردند. که در سال 2028 جشن گرفته می شود.

تمجیدهای شخصی دیوید چیپرفیلد عضو موسسه سلطنتی معماران بریتانیا و عضو افتخاری موسسه معماران آمریکا و Bund Deutscher Architekten است. او با چندین جایزه معتبر شناخته شده است، از جمله نشان شایستگی جمهوری فدرال آلمان در سال 2009 و عنوان شوالیه برای کمک هایش به معماری در بریتانیا و آلمان در سال 2010. در سال 2011، مدال طلای سلطنتی را از RIBA، و در سال 2013، Preemium Imperiale از انجمن هنر ژاپن، هر دو در قدردانی از حرفه استثنایی او. اخیراً، در سال 2021، به دلیل خدمات قابل توجه خود در معماری، به عضویت هیئت اصحاب افتخار منصوب شد.

 

جوایز. شرکت او، معماران دیوید چیپرفیلد، برنده بیش از 100 جایزه و تقدیرنامه بین المللی شده است. اینها شامل جایزه معتبر RIBA Stirling است که برای موزه ادبیات مدرن در مارباخ آلمان اعطا شد، همچنین جایزه میس وان در روه (جایزه معماری معاصر اتحادیه اروپا) و Deutscher Architekturpreis، هر دو برای پروژه موزه Neues در برلین.

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

 

Archdaily برگرفته شده از وبسایت 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی