Kioskedia
خانه /
سقف های آب و هوایی: ترکیبی از راحتی حرارتی، صوتی و بصری

سقف های آب و هوایی: ترکیبی از راحتی حرارتی، صوتی و بصری

تاریخ: 1401/12/10
موضوع: معماری

معماران و طراحان هر روز با یک وظیفه بلندپروازانه دست به گریبان می شوند:

 

ایجاد فضاهایی که نه تنها چشم ها را مجذوب خود می کند، بلکه سلامت و رفاه ساکنان آن ها را نیز پرورش می دهد. بخش کلیدی این ماموریت شامل اجرای استراتژی‌های طراحی است که آب و هوای مطبوع داخلی را تقویت می‌کند، زیرا دما، رطوبت و کیفیت هوا همگی تأثیر قابل‌توجهی بر خلق و خو، بهره‌وری و سلامت کلی کاربران دارند. اگر انسان ها در خانه یا محیط کار خود راحت و راضی باشند، به سادگی بهتر عمل می کنند. اگرچه سیستم های تهویه مطبوع، تهویه و گرمایش به طور معمول به عنوان راه حل های محبوب برای تنظیم آب و هوای داخل خانه عمل می کنند، اما اغلب پیامدهای نامطلوبی را به همراه دارند - وجود گرد و غبار و باکتری ها، نیاز به تعمیر و نگهداری منظم و ظاهری نامرتب و غیر جذاب. با این حال، یک راه حل جایگزین وجود دارد.

سقف های آب و هوایی یک رویکرد منحصر به فرد و نوآورانه برای کنترل آب و هوای داخلی است. برخلاف راه‌حل‌های سنتی HVAC، این راه‌حل‌ها با تأمین سرمایش لازم در طول ماه‌های تابستان و گرمایش مطلوب در زمستان، دما را تنظیم می‌کنند. آنها می توانند هوای گرم یا خنک را به طور مساوی در کل اتاق پخش کنند و باعث ایجاد آب و هوای یکنواخت در داخل خانه شوند. علاوه بر این، سقف‌های آب‌وهوا به لطف ظرفیت‌های جذب صدا، برای راحتی صوتی بالا ایده‌آل هستند، که برای افزایش رفاه نیز بسیار مهم است. و با به حداقل رساندن نیاز به کانال‌های حجیم، توری‌ها و سایر اجزای مکانیکی ناخوشایند، فضای قابل استفاده‌تر و زیبایی براقی را ایجاد می‌کنند که به طور یکپارچه با هر طراحی داخلی ترکیب می‌شود.

 

 

تعریف راحتی داخلی با یک عنصر معماری واحد


سقف های آب و هوایی می توانند یک ویژگی طراحی منحصر به فرد و خلاقانه باشند که راحتی بصری، صوتی و حرارتی را تنها در یک سیستم ارائه می دهند. راحتی داخلی یک اتاق با یک عنصر معماری واحد پوشانده شده است و از شلوغ شدن فضا با وسایل متعدد جلوگیری می کند. هانتر داگلاس با شناخت امکانات خلاقانه و عملکردی آنها، با همکاری اینتکو، مجموعه ای از سیستم های سقف آب و هوایی را توسعه داده است که هدف آنها ادغام طراحی و خلاقیت با عملکرد بالا است.

 


سقف آب و هوای PareauLux از عناصر فلزی منبسط شده ریز مشبک تشکیل شده است که آسیاب های لوله مسی روی آنها لحیم می شوند. بسته به نیاز به سرمایش یا گرمایش در اتاق، سیستم آب سرد یا گرم را تامین می کند. تبادل گرما بر اساس ترکیبی از تشعشع و قرارداد انجام می‌شود و جایگزینی لذت‌بخش‌تر و کم‌تر مزاحم‌تر برای سیستم‌های تمام هوا یا همرفتی مانند کنوکتورهای فن یا اسپلیت یونیت‌ها را ارائه می‌دهد، جایی که انتقال انرژی منحصراً از طریق هوا انجام می‌شود. در این حالت، تامین هوا بر اساس نیاز به هوای تازه و نه با ظرفیت خنک‌کننده مورد نیاز تعیین می‌شود، به این معنی که گردش هوا نسبت به سیستم‌های همرفتی کمتر است و خطر زه‌کشی حداقل است. دما را می توان در هر اتاق یا منطقه کنترل تنظیم کرد.

 

سیستم PareauLux علاوه بر توانایی آن برای ایجاد دمای داخلی راحت، بادوام است، عملاً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری است، هزینه های عملیاتی پایینی دارد و راحتی صوتی را تضمین می کند. همچنین با سیستم های تولید پایدار (مانند پمپ های حرارتی و سایر منابع) سازگار است و به طور کلی تأثیر مثبتی بر کارایی سیستم های تولید گرما و سرما دارد. از نظر زیبایی شناسی، این فناوری قابل مشاهده نیست، می تواند اجزای داخلی مانند روشنایی و دریچه های هوا را ادغام کند، و می تواند با مدولاسیون یک ساختمان سازگار شود، یا در یک سبک خاص ترکیب شود یا بیانیه ای جسورانه ایجاد کند. این آزادی طراحی با امکانات گسترده مواد افزایش می یابد: نمد، چوب، آلومینیوم، فولاد یا ترکیبی از مواد. ما برخی از این موارد را در زیر بررسی می‌کنیم و انواع مختلف سقف‌های آب و هوای PareauLux را ارائه می‌کنیم - که هر کدام حس و ظاهر منحصر به فرد خود را دارند.

 

 

PareauLux-HeartFelt® یک پانل مدولار، خطی و نمدی است که از الیاف پلی استر ترموفرم نشده بافته شده، با اتصالات باز بین پانل ها ساخته شده است. سیستم مدولار به طراحان اجازه می دهد تا اندازه پانل، عرض مفصل، ارتفاع نصب و رنگ را آزمایش کنند. با پنج سایه خاکستری و پنج رنگ خاکی برای انتخاب، یک طرح گرم است که می تواند با انواع سبک های داخلی مطابقت داشته باشد. مقادیر جذب (αw) بین 0.45 (ماژول 100) و 0.70 (ماژول 50) با امکان اضافه کردن یک پتوی پشم معدنی - مهر و موم شده با فویل پلی اتیلن - در بالای عناصر آب و هوا برای دستیابی به جذب صدای اضافی (تقریباً 0.95) متغیر است.

 

برای کسانی که به دنبال یک سقف آب و هوای کاربردی و بسیار قابل تنظیم هستند، PareauLux-30BD ممکن است یک انتخاب مناسب باشد. این سیستم پانل که از آلومینیوم بادوام رول شکل ساخته شده و با پوششی برای طول عمر بیشتر ساخته شده است، مدولار، خطی و همه کاره است و گزینه های طراحی متعددی دارد. این در طیف وسیعی از رنگ‌ها و ترکیب‌ها، از جمله پوشش‌های فلزی و آثار چوبی موجود است و جلوه‌های بصری مانند الگوهای شعاعی یا سطوح منحنی را ارائه می‌دهد. در عین حال، لت های سقفی را می توان با سوراخ های گرد 1.5 میلی متری (اختیاری 1 میلی متر یا 2 میلی متر) سوراخ کرد و با یک غشای جاذب صدا برای بهبود راحتی صوتی اتاق ارائه شد. مقادیر آکوستیک بین 0.45 و 0.55 متغیر است.

 

 

شبکه چوبی جامد PareauLux یک راه حل ایده آل برای ظاهری طبیعی است. هسته اسلت ها از چوب جامد مهندسی شده ام دی اف (ESW) با لایه رویی تزئینی روکش، دکور ملامینه یا رنگ RAL در سه طرف قابل مشاهده است. لت ها در کارخانه در یک سیستم کوره مونتاژ می شوند که استانداردهای ایمنی آتش نشانی را برآورده می کند و پس از پایان عمر کاملاً قابل بازیافت است و همچنین راحتی صوتی را تضمین می کند. از روشن تا تیره، سایه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. و با توجه به پایداری فرم ESW، آزادی از نظر عرض و ضخامت وجود دارد. به طور کلی، سقف آب و هوا انعطاف پذیری، راحتی و گرمای الهام گرفته از طبیعت را فراهم می کند.

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

Archdaily برگرفته شده از وبسایت 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی