Kioskedia
خانه /
شناخت شهرسازی: هارمونی، عدالت و شعر در شهرها

شناخت شهرسازی: هارمونی، عدالت و شعر در شهرها

تاریخ: 1403/01/20
موضوع: معماری

شناخت شهرسازی: هارمونی، عدالت و شعر در شهرها

 

شهرها سیستم های پر جنب و جوشی هستند که معنا را حفظ می کنند و با ریتم زندگی انسانی که به آن قدرت می بخشد حرکت می کنند. در بافت مناظر شهری، معماران و طراحان شهری برای ایجاد هماهنگی های فضایی که فراتر از زیبایی شناسی و عدالت اجتماعی و بیان شاعرانه است، همکاری می کنند. شهروندان درگیر می شوند و در روایت جاری شهر - ملودی شهری - مشارکت می کنند. 

 

در سال 2023، آرک دیلی در مورد شاعرانگی شهرسازی نوشت و آینده‌ای را بررسی کرد که در آن شهرها نیازهای اجتماعی و عاطفی مردم را برآورده می‌کنند:

 

ایجاد انعطاف پذیری: نگاهی دقیق تر به پاسخ سال 2023 به چالش های بلایا

 

 

در قلب سمفونی یک شهر، مفهوم شهرسازی انسان محور نهفته است، مفهومی که معمارانی مانند جوژه پلچنیک که لیوبلیانا، اسلوونی را به گواهی طراحی متفکرانه و مشارکت اجتماعی تبدیل کرد، نمونه‌ای از آن است. کارهای پلچنیک به‌عنوان یک معمار، تمام جزئیات تجربه انسانی در یک شهر را در اولویت قرار می‌دهد، به ویژه در تفرجگاه لیوبلیانا در کنار رودخانه، پل‌ها و میدان‌های آن، بالکن‌ها و نرده‌های آن، کیوسک‌های کوچک و حتی نور خیابان‌های آن. مداخلات شهری او منعکس کننده ادغام هماهنگ محیط ساخته شده با بافت های طبیعی و اجتماعی است و فضاهایی را ایجاد می کند که با ریتم های روزمره زندگی شهری طنین انداز می شود.

 

ایجاد هماهنگی با مکان: در گفتگو با کنگو کوما

 

 

 

گفتگوی معمار ژاپنی کنگو کوما با آرک دیلی اهمیت طراحی محیط ساخته شده برای هماهنگی با بافت فرهنگی و جغرافیایی را تقویت می کند. رویکرد او از مرزهای سنتی فراتر می رود و بر رابطه همزیستی بین معماری و طبیعت تاکید می کند. آثار کوما ملودی را خلق می‌کند که به منابع سیاره احترام می‌گذارد تا فضاهای کاربردی و زیبایی‌شناختی را با محیط طبیعی فراهم کند.

 

جریان در گذر زمان: رودخانه نیل که معماری و منظر شهری قاهره را شکل می دهد

 

 

رودخانه نیل که جریان آن در طول زمان معماری و منظر شهری قاهره را شکل داده است، نه تنها به عنوان یک راه نجات فیزیکی بلکه به عنوان یک جریان استعاری عمل می کند که بر تکامل هویت شهر تأثیر می گذارد. این رودخانه اهمیت فرهنگی عمیقی دارد، الهام‌بخش بیان‌های هنری در اشکال مختلف است و در بافت شهری و چشم‌انداز احساسی قاهره بافته شده است. حفظ این رابطه درهم تنیده برای حفظ جذابیت منحصر به فرد قاهره و احترام به داستان دیرینه پیوند عاشقانه نیل با شهرنشینی شهر بسیار مهم است. درک و احترام به چنین جریان های تاریخی در ساخت شهرهایی که با حس تداوم و هدف طنین انداز می شوند ضروری است.

 

ساختمان ها، جوامع، شهرها: چیزها از هم می پاشند

 

 

در میان این روایت های هماهنگ، مواردی وجود دارد که به نظر می رسد تارهای بافت شهری گشوده می شود. وقتی تعادل ظریف بین ساختمان‌ها، جوامع و شهرها به هم می‌خورد، «اشیاء فرو می‌ریزند». در زمینه آمریکای مدرن، مقاله تأملی را در مورد تضادهای بین مالکیت خصوصی و مفهوم "مشترک" ایجاد می کند. این به بررسی پیوستگی عناصر مختلف در چشم انداز شهری و نیاز به ایجاد جوامعی عادلانه، پذیرا و حمایتگر می پردازد.

 

پلکان شهری: شعر عمودی در شهرها

 

 

راه پله ها نقش مهمی در مناظر شهری ایفا می کنند و به عنوان رابط، شاهد تاریخ و مراحل پویا برای حرکت و تعامل اجتماعی عمل می کنند. آنها به نمایش نمادینی از عروج، پیشرفت و لایه های به هم پیوسته زندگی شهری تبدیل می شوند. با بالا و پایین رفتن ساکنان از این پله ها، مشارکت فعالی در پویایی محیط های شهری می کنند. این مقاله به بررسی نقش های چندوجهی راه پله ها در زندگی شهری می پردازد و بر اهمیت آنها فراتر از عملکرد صرف تأکید می کند.

 

فضاهای عمومی عادلانه اجتماعی برای شکوفایی جوامع بسیار مهم هستند

 

 

هماهنگی واقعی در شهرها گسترش احساس آزادی و شادی مردم در آنهاست. فراتر از زیبایی شناسی معماری، گستره عدالت اجتماعی از سرزندگی یک شهر و توانایی آن در فراگیر بودن نسبت به نیازهای همه ساکنان آن خبر می دهد. شهرهایی که در طراحی و سیاست‌های خود، فراگیری و تنوع را در اولویت قرار می‌دهند، محیطی هماهنگ ایجاد می‌کنند.

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی ، آموزش دکوراسیون داخلی ، آموزش بازسازی و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و بین المللی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا TAFE و PDA کانادا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از کانادا و استرالیا می باشد. در این دوره های پروژه محور از صفر تا صد و بدون پیش نیاز و کاملا بر اساس بازار کار آموزش می بینید و در طول دوره یک پروژه طراحی داخلی را زیر نظر اساتید بین المللی طراحی میکنید. 

 

دوره های آنلاین آکادمی بین المللی کیوسکدیا شامل:

دوره طراحی داخلی ، دوره دکوراسیون داخلی و دوره دکوراتوری ، دوره بازسازی ، دوره نورپردازی ، دوره طراحی نما ، دوره طراحی فضای سبز ، دوره نرم افزارهای معماری و طراحی ، دوره شرکت در مسابقات بین المللی 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره آنلاین طراحی داخلی و آموزش آنلاین طراحی داخلی و دریافت گواهینامه بین المللی طراحی داخلی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

 

پیج اینستاگرام آکادمی بین المللی کیوسکدیا :

kioskedia_official@

 

شماره تماس برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

 

برگرفته شده از وبسایت Archdaily 


 

 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی