Kioskedia
خانه /
طراحی محیط ساخته شده برای نسل آلفا

طراحی محیط ساخته شده برای نسل آلفا

تاریخ: 1401/10/25
موضوع: معماری

Baby Boomers، Gen X، Millennials و Gen Z

 

مدت‌هاست که بر گفتگو در مورد اینکه چگونه نسل‌های مختلف بر معماری و محیط ساخته شده تأثیر می‌گذارند، غالب بوده‌اند. از دیدگاه‌های پیرامون برنامه‌ریزی شهری و تلاش‌های منطقه‌بندی گرفته تا بحث بزرگ در مورد اینکه آیا مکان‌های کار باید کاملاً باز باشند یا اداری، هر نسل نظرات قوی خود را در مورد نحوه طراحی فضاهایی که در آن زندگی می‌کنیم داشته‌اند - عمدتاً توسط فضاهای اجتماعی-اقتصادی، سیاسی و تاثیرات تکنولوژیکی که زندگی ما را به طرق مختلف شکل داده است. با نگاهی به آینده، چه چیزی می توانیم انتظار داشته باشیم؟ وارد نسل آلفا شوید، اولین نسلی که کاملاً در قرن بیست و یکم متولد شدند.

 

ژنرال آلفا که به عنوان هر کسی که از سال 2010 تا 2025 متولد شده است تعریف می شود

 

 تقریباً ده سال آینده وارد نیروی کار خواهد شد. این کودکان به طور فزاینده‌ای به راه‌حل‌های دیجیتال و فناوری شخصی‌شده عادت می‌کنند، که با نزدیک به دو سالی که بسیاری از آنها در اوج همه‌گیری به یادگیری از راه دور سپری کردند، تقویت شد. بسیاری از روش‌های آنالوگ یا دستی که نسل‌های قدیمی‌تر به آن عادت کرده‌اند، ممکن است هرگز توسط این نسل جدید معرفی یا حداقل پذیرفته نشوند، زیرا آنها به دنبال اطلاعات سریع و قابل جذب هستند. همچنین انتظار می‌رود که ژنرال آلفاها «افزایش‌دهنده» یا از نظر اجتماعی آگاه‌تر باشند و احتمال بیشتری دارد که در سنین پایین به مصرف‌کننده تبدیل شوند. آلفاها به عنوان متنوع ترین نسل تاریخ، از برابری و نمایندگی عادلانه در رسانه ها و زندگی شخصی خود آگاه خواهند بود. آنها همچنین نگران مسائل جهانی، به ویژه تأثیرات تغییرات آب و هوایی هستند.

 

 

 

بنابراین، این برای محیط‌های فیزیکی که می‌سازیم وقتی که نسل آلفا شروع به تعامل قابل توجه با آنها می‌کند، چه معنایی دارد؟ مهمتر از همه، به این معنی است که ما باید راه‌های جدیدی برای وارد کردن یکپارچه عناصر دیجیتال به زندگی روزمره‌مان و طراحی فضاهایی پیدا کنیم که حس اجتماع و تعلق را به ما بدهد. به طور خاص، در دفتر، هزاره‌ها برای کار از راه دور و برنامه‌های انعطاف‌پذیر فشار می‌آوردند، ژنرال Z خواستار مسئولیت‌های اجتماعی بیشتر از سوی کارفرمایان خود شد و ژنرال آلفا فضاهایی را می‌خواهد که بهزیستی جسمی، ذهنی و معنوی آنها را ارتقا دهد.

 

تولد با آیفون در دست به این معنی است که تمام تجربیات فیزیکی باید به دنیای دیجیتال ترجمه شوند. نه لزوماً از طریق متاورس، بلکه هر چیزی که در زندگی واقعی تجربه شود باید از طریق اینترنت گسترش یابد. در 30 سال آینده، اگر یک ژنرال آلفا از موزه بازدید کند، ممکن است انتظار داشته باشد که نیمی از نمایشگاه ها به صورت دیجیتالی غوطه ور باشند یا آنها را به روشی متصل کنند تا به راحتی اطلاعات بیشتری را خودشان پیدا کنند. هر شب هنگام بازگشت به خانه، هر لامپ، تلویزیون، قفل در و دستگاه می توانند از طریق تلفن خود کنترل شوند، به طور قابل توجهی بیشتر از فناوری هوشمندی که در حال حاضر وجود دارد.

 

 

نسل آلفا با داشتن توانایی مصرف سریع اطلاعات، قویاً به قدرت داده ها و نحوه استفاده از آن برای تصمیم گیری اعتقاد دارد. برای آنها، درک جمعیت شناسی، نظرسنجی در مورد آنچه اکثریت برای یک فضا می خواهند، و این احساس کلی که صدای همه شنیده می شود و در طراحی یک فضا گنجانده می شود، بسیار مهم است. قبل از مراحل طراحی اولیه، Generation Alpha در جلسات دید و کاوش در روندهای طراحی در مقیاس بزرگ ارزش پیدا می کند تا به آنها کمک کند تا بفهمند که چه موضوعات اساسی باید در یک فضای خاص گنجانده شود. آنها قبل از «چی» به «چرا» ارزش می‌دهند و به دنبال شرکت‌ها و سازمان‌هایی می‌گردند که از ارزش‌های آنها حمایت می‌کنند. تنوع صداها و حس فراگیر بودن در ذهن افراد این نسل مهم است.

 

همانطور که عادت داشتیم برای Millennials و Generation Z طراحی کنیم، نسل آلفا به زودی با فضاهای ما تعامل خواهد کرد و به نیروی کار خواهد پیوست. تربیت و تجربیات آنها با فناوری تا حد زیادی محیط ساخته شده را تغییر می دهد و آن را طوری شکل می دهد که آنها معتقدند باید طراحی شود.

 

 

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

Archdaily برگرفته شده از وبسایت 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی