Kioskedia
خانه /
غلبه بر موانع: عدالت اجتماعی در معماری آمریکای لاتین

غلبه بر موانع: عدالت اجتماعی در معماری آمریکای لاتین

تاریخ: 1401/12/10
موضوع: معماری

20 فوریه مصادف با نسخه جدیدی از روز جهانی عدالت اجتماعی است

 

 موضوع "غلبه بر موانع و باز کردن فرصت ها" فرصت مناسبی برای تأمل در اهمیت برابری در همه عرصه های جامعه - و به ویژه معماری و شهرسازی است. و بله: آنها هر دو نقش اساسی در ساخت شهرهای قابل دسترسی دارند و ابزار مهمی برای مقابله با چالش های نابرابری اقتصادی و طرد اجتماعی هستند.

 

 

نائومی هوگرورست از UN-Habitat می‌گوید: «شهرهای عادلانه نیاز به صدای عادلانه دارند. معماری و شهرسازی را می توان برای مقابله با طرد اجتماعی و ارتقای یکپارچگی با طراحی فضاهای عمومی متنوع و مشارکتی مورد استفاده قرار داد. در آمریکای لاتین، منطقه ای که بیشترین نابرابری ها را روی کره زمین دارد، نمونه های جالبی وجود دارد.



در مکزیک، پارک Fresnillo وجود دارد

 

که توسط Rozana Montiel (Estudio de Arquitectura) و Alin V. Wallach طراحی شده است: "کانال یک مانع بزرگ داشت: یک پل غیرقابل دسترس که کانال را مسدود کرده بود، ما با ایده ساختن چیزی بیش از یک کار کردیم. پل، در نتیجه یک اتصال جهانی قابل دسترسی با بازی های یکپارچه و یک پله زیرین، تبدیل فضا به مکان ملاقات، ایجاد یک مکان قابل زندگی با نورپردازی در طول شب است.

 

 

در پرو، پروژه KNOW: Knowledge in Action for Urban Equality به دنبال تثبیت نسل یک شبکه مراقبت بود که بر شکاف های چند بعدی از طریق روش شناسی مشارکتی و بیان افقی بین بازیگران غلبه می کند. تاکنون، پروژه‌های آزمایشی در منطقه سان خوان د لوریگانچو، در محله‌های پیرامونی لیما، که در آن فضاهایی برای میزبانی از شیوه‌های اجتماعی برای امنیت غذایی و تولید مشترک روش‌های فراگیرتر برای مدیریت و حفظ زیرساخت‌ها طراحی شده‌اند، انجام شده است.

 

 

در اکوادور، تاسیسات "La Puta Carra Loca" و "Archivo Vivo de las Luchas Sociales" طراحی شده توسط Al Borde و La Cabina de la Curiosidad، معماری را به عنوان وسیله ای برای مقاومت در برابر هژمونی معرفی کردند. آنها از طریق گفتگو و تأمل با گروه‌ها، مبارزات گروه‌های اقلیت (کارگران جنسی، اعضای جامعه GLBTIQ، دهقانان، گروه‌های قومی، معلولان، سالمندان) را در مواجهه با تبعیض آشکار کردند.

 

 

ماریا کریستینا کراوینو در سمت راست شهر در آمریکای لاتین می‌گوید: «شهر تضاد است، همانطور که جامعه تضاد است، اما آنچه در هر شهر شکل گرفته و بیان می‌شود، نشان می‌دهد که هر شهر چگونه است. برنامه ریزی شهری قطعا می تواند با تعارض دسترسی به مسکن ارزان قیمت مبارزه کند.

در بافت رو به رشد شهرهایی با فرآیندهای اعیان‌سازی، جایی که قیمت‌های بالای زمین و مسکن ساکنان کم‌درآمد را بیرون می‌کند، محله جدید Maestranza Ukamau در سانتیاگو دی شیلی مثال جالبی را ارائه می‌کند که در مورد راه‌های احتمالی دسترسی به مسکن عمومی چیزهای زیادی برای گفتن دارد.

 

 

این پروژه که در زمین سابق Maestranza de Ferrocarriles San Eugenio، در مرکز شهر، بین خیابان‌های سانتیاگو وات و Exposición در منطقه مرکزی Estación واقع شده است، نه تنها توسط معمار فرناندو کاستیو ولاسکو در آخرین سال‌های زندگی‌اش طراحی شد و توسط پسرش ادامه یافت. کریستیان کاستیلو به همراه الیاس بسرا و پاملا گونزالس، و همچنین توسط جامعه خانواده‌هایی که در مجامع جنبش اجتماعی و مردمی اوکاماو سازماندهی شده بودند، جایی که آنها در مورد خانه‌های بعدی خود بحث و گفتگو کردند. تقریباً 3 هکتار زمین، 424 آپارتمان وجود دارد.

 

 

در آرژانتین، پروژه مسکن جمعی Castelli 3902 نتیجه تجربه بین سازمان معماران و برنامه ریزان شهری Proyecto Habitar و COOPTEBA SM/3F، تعاونی مسکن کارکنان آموزش و پرورش از استان بوئنوس آیرس، سن مارتین، و Tres de است. فبررو در دنیایی که نابرابری در دسترسی به کالاها و خدمات شهری تعیین کننده زندگی بخش بزرگی از جمعیت است، نویسندگان این پروژه به دنبال کار جمعی و بین رشته‌ای برای مقابله با بی‌عدالتی اجتماعی و فضایی موجود بودند.

 

با این حال، معماری و شهرسازی اغلب بی عدالتی اجتماعی را تداوم می بخشد. نه تنها از طریق معماری دفاعی که شهرهای غیرقابل سکونت را ایجاد می کند - حتی با سنبله ها برای جلوگیری از بی خانمان ها - بلکه همچنین از طریق حذف گروه های خاص یا تمرکز ثروت. به این دلایل، مهم است که این چالش ها را در نظر بگیریم و به طور فعالانه با آنها مقابله کنیم تا به جامعه ای عادلانه تر و عادلانه تر دست یابیم.

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

 

Archdaily برگرفته شده از وبسایت 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی