Kioskedia
خانه /
فرآیند طراحی در طراحی تولید: 8 مکالمه درباره مجموعه‌ها، لوازم جانبی و مکان‌ها

فرآیند طراحی در طراحی تولید: 8 مکالمه درباره مجموعه‌ها، لوازم جانبی و مکان‌ها

تاریخ: 1402/05/21
موضوع: معماری

دوروتی در فیلم «جادوگر شهر اوز» در سال 1939 به سگش می‌گوید:

 

«احساس می‌کنم که ما دیگر در کانزاس نیستیم». از طرح اولیه تا ساخت دکورها، طراحی تولید برای فیلم نیاز به جزئیات دقیق دارد تا به واقع بینندگان را زنده کند و بینندگان را جابجا کند.

در این ترکیب خلاقیت، تحقیق و همکاری، طراحان مختلف تولید به سراغ ما آمده اند تا ماجراجویی ها و فرآیندهای طراحی خود را به اشتراک بگذارند. اهمیت ایجاد یک جنبه بصری منسجم، درک زبان و سبک‌ها، و ترجمه همه این‌ها به روی صفحه نمایش، در مجموعه 8 مصاحبه زیر با آنی بوچمپ، لوکا ترانچینو، فلیسیتی ابوت، جاسینتا لئونگ، الکساندرا شالر، اینا انجام شد. میهو، امی لی ویلر و استفان دچانت.

 

آنی بوچمپ: جنبه بصری


آنی بوچمپ می گوید: «کار طراح به پیشبرد طرح کمک می کند. او یک طراح تولید است که پس از خواندن مقاله ای در مورد سریال Black Mirror و آینده معماری به طور غیرمنتظره ای با من تماس گرفت - چیزی هیجان انگیز زیرا او مسئول جنبه بصری Striking Vipers، قسمت اول فصل پنجم بود. حتی تاثیرگذارتر، تجربه گسترده او کار بر روی تولیدات متعددی مانند زیبای خفته، پرندگان زرد، ستایش، دختر بالای دریاچه چین، LEGO Ninjago، و به عنوان کارگردان هنری در مولن روژ است.

 

 

"در اولین خوانش فیلمنامه، یک روند بسیار غریزی آغاز می شود. من سعی می کنم به مطالب باز بمانم و شخصیت ها و محیط ها را با احساسات و زیرمتن تصور کنم. هر فیلمنامه با دیگری بسیار متفاوت است و این به من مجوز می دهد. برای بازی کردن، اختراع و خلق ایده‌های خاص برای هر یک. ابتدا به فکر روش‌هایی برای طراحی و ساختن چیزی از چیزی که در ظاهر جالب به نظر نمی‌رسد می‌پردازم. با فیلمنامه شروع می‌کنم و سپس مهارت‌های پژوهشی خود را آزاد می‌کنم. همیشه به ایجاد تنظیماتی فکر کنید که به جای اینکه در مراحل اول دیده شوند، مایه هایی از آنچه باید احساس شود ایجاد می کند. پس از آن، من کتابی از ارجاعات بصری ایجاد می کنم. من با این فرآیند بسیار ارگانیک هستم. برخی از تصاویر مانند مکان هایی هستند، برخی دیگر به منظور نشان دادن احساسات یا حالات، تعدادی از آنها تم های طراحی و پالت های رنگی را در نظر می گیرند و در نهایت، برخی از آنها برای کارگردان یا فیلمبردار است." اطلاعات بیشتر در مورد روند او را اینجا بخوانید.

 

لوکا ترانچینو: زبان طراحی


لوکا ترانچینو، طراح تولید که به دلیل مشارکت خود به عنوان مدیر هنری در گروه‌های گروه‌های نیویورکی، هوانورد، هوگو و شاهزاده ایرانی مشهور است، می‌گوید: «طراحی تولید از همان زبان معماری استفاده می‌کند. به عبارت دیگر، فیلم هایی که برای انتقال ما به جهان های جادویی و تاریخی طراحی شده اند.

 

 

"من فکر می کنم که طراحی تولید از محیط های معماری برای بیان یک حالت عاطفی استفاده می کند و پیامدهای روانشناختی آن را بررسی می کند. در مقایسه با معماری، طراحی تولید بیشتر شبیه نگاه کردن به درون ناخودآگاه ما، به خاطرات، رویاها و عمیق ترین ترس هایمان، با استفاده از فضا، رنگ است. ، بافت، گرافیک و نمادها برای کشاندن مخاطب به دنیاهای دیگر و ایجاد ارتباط آنها با آنها، از برخی جهات، طراحی برای یک فیلم یا سریال، شبیه کار بازیگری است که باید خود را در این عرصه قرار دهد. نقش شخص دیگری، گاهی از دوره‌های دیگر یا فرهنگ‌های دیگر. طراح تولید این آزادی را دارد که از سبک‌ها، دوره‌ها یا جغرافیای مختلف معماری استفاده کند و آن را بازتفسیر کند. اغلب بسیار متفاوت است: از تاریخی، فانتزی، علمی تخیلی، و غیره. به عنوان مثال، برای یک تکلیف خاص، ممکن است لازم باشد احساس ناخوشایندی را بیان کنید، شاید از طریق یک راهرو ظالمانه و هزارتویی، که شما را به یاد یک کابوس می اندازد. ، یا شاید فضاهای پر از آب، کثیف، بد. هیچ محدودیتی وجود ندارد؛ می توانید سازه هایی بسازید که طبق قوانین فیزیک غیرممکن تلقی می شوند یا موادی را معرفی کنید که هنوز اختراع نشده اند. طراحی تولید تجسم یک ایده است، مانند حرکت به واقعیت‌های موازی در زمانی که حتی غیرممکن‌ها ممکن است." درباره روند او در اینجا بیشتر بخوانید.

 

Felicity Abbott: Architecture of the Screen


فلیسیتی ابوت، طراح تولید، پشت صحنه‌سازی عالی The Luminaries، یک مینی‌سریال است که در نیوزیلند و در جریان طوفان طلای ساحل غربی دهه 1860 اتفاق می‌افتد.

 

 

"من طراحی تولید را به عنوان "ساختمان جهانی" روایی می بینم. این "شاعر" بصری فضا را از طریق کاوش در احساسات، ناخودآگاه، حافظه و نوستالژی با استفاده از لحن، سبک، پالت و بافت تفسیر می کند. طراحی دنیای The Luminaries شامل ساخت طیف وسیعی از معماری نماینده دهه 1860 نیوزلند. از هتل‌های احیای گوتیک انگلیسی گرفته تا لانه‌های تریاک، کلبه‌های هواشناسی گرفته تا اردوگاه‌های پلیس. این طرح سبک‌های معماری متنوعی را برای ایجاد ارتباطی عاطفی با گذشته ایجاد کرد؛ از سکونتگاه‌های چینی ساخته شده از مواد آلی مانند سنگ، سرخس و گل تا شهرهای معدن طلا، چادرها و بالای صخره ها، کلبه های چوبی از پوست درخت فلچ». اطلاعات بیشتر در مورد روند او را در اینجا بخوانید.

 

جاسینتا لئونگ: زیبایی شناسی آینده نگر


Jacinta Leong یک طراح تولید است که از فرآیند خلاقانه و مشارکتی که با طراحی محیط‌هایی برای روایت‌ها همراه است، لذت می‌برد. کار او در فیلم های مختلف به آینده به ویژه در ارتباط با فناوری در جامعه می نگرد. او طراح تولید فیلم 2067 بود. کارگردان هنری در Alien: Covenant، Mad Max: Fury Road، و Pacific Rim: Uprising. دستیار کارگردان هنری در Star Wars: Episode II-III; و طراح صحنه در ماتریکس، از جمله.

 

 

جالب است که چگونه آینده در فیلم‌های مختلف متفاوت به تصویر کشیده می‌شود؛ نویسندگان، کارگردانان و طراحان تولید دیدگاه‌های متفاوتی از آینده دارند. و این زیبایی هنر خلاقانه ما در فیلم‌سازی است. و همچنین می تواند به ما بگوید که اوضاع چگونه می تواند باشد. قسمت های جنگ ستارگان I، II و III توسط Gavin Bocquet طراحی شده اند. هدف او حفظ روح بصری و هویت تمام فیلم های جنگ ستارگان قبلی و البته اطمینان از این بود که کارگردان جورج لوکاس همه چیز را تایید کرد. این برای تداوم جهانی مهم بود - یا در این مورد، کهکشان! اطلاعات بیشتر در مورد روند او را در اینجا بخوانید.

 

الکساندرا شالر: علمی تخیلی


پس از یانگ یک فیلم علمی تخیلی به نویسندگی، کارگردانی و تدوین کوگونادا - فیلمساز آمریکایی متولد کره جنوبی است که به خاطر مقالات ویدیویی خود در مورد تحلیل محتوای سمعی و بصری شهرت دارد. داستان اصلی فیلم داستان خانواده‌ای را دنبال می‌کند که سعی می‌کنند هوش مصنوعی آسیب‌دیده خود را در دنیایی پسا آخرالزمانی که با فناوری و طبیعت به هم متصل شده‌اند، ترمیم کنند. الکساندرا شالر، مسئول طراحی تولید و ظاهر دکورها، آینده‌ای را متصور شد که این ملاحظات را ترجمه می‌کند: از خانه خانوادگی که طرح اصلی جوزف آیشلر در دهه 1960 را بازیابی می‌کند، با توجه به اهمیت فضای بیرون و پوشش گیاهی، تا هر یک از موادی که باید غیر قابل مصرف، تجدید پذیر یا زیست تخریب پذیر باشند.

 

 

"در صحبت‌های خلاقانه اولیه‌مان، (کارگردان) کوگونادا و من درباره دنیای بصری فیلمی که می‌خواستیم بسازیم بحث کردیم. فیلم عمداً در زمان و مکان نامشخصی می‌گذرد، اما پس‌زمینه جهان یک دوره پسا آخرالزمانی است. ایده این بود که یک فاجعه طبیعی بزرگ رخ داده است، بشریت تحت نوعی حسابرسی قرار گرفته است، و ما اکنون در دنیایی زندگی می کنیم که محیط طبیعی کمتر تخریب شده است و بیشتر همزیستی بین انسان و طبیعت است. مضامین فیلم ایده ارتباط است. ارتباط با دیگران، اما من آن را به عنوان مراقبه ای در ارتباط ما با دنیای اطرافمان، به چیزی بزرگتر از خودمان تعبیر کردم. زیرا این یک فیلم کاملاً درونی است، هم از نظر وجودی و هم از نظر فضایی، ما به دنبال هر فرصت طراحی بودیم تا دنیای بیرون را وارد کنیم تا ایده اتصال را تقویت کنیم." اطلاعات بیشتر در مورد روند او را در اینجا بخوانید.

 

اینا میهو: ایجاد احترام


اگر Respect را ندیده اید، به شدت آن را توصیه می کنم. فیلم زندگی‌نامه‌ای به کارگردانی لیزل تامی که بر اساس زندگی آرتا فرانکلین، خواننده آمریکایی ساخته شده است، ما را از طریق صحنه‌برداری موفق به دهه 1960 می‌برد. در اینجا، اینا میهیو، طراح تولید، کار ایجاد مجموعه‌ای از مکان‌ها را داشت که بدون شک پالت‌های رنگی بیش از احساسات را برمی‌انگیخت: خانه حومه‌ای او از دوران کودکی‌اش در دیترویت، کلوپ‌های جاز مجلل شهر نیویورک، آپارتمان مجلل او در سمت بالا وست ساید، و سرانجام خانه فوق مدرن او در لس آنجلس.

 

 

امی لی ویلر: سبک های نمادین


امی لی ویلر طراح تولید سریال «گوردیتا کرونیکلز» است، سریال HBO که داستان دختری و خانواده‌اش از جمهوری دومینیکن را روایت می‌کند که در سال 1985 پس از بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی این کشور به میامی مهاجرت می‌کنند. پس از ورود، "رویای آمریکایی" پس از کشف شهری مادی که نگران وضعیت اجتماعی است، شگفتی ناخوشایندی برای آنها به ارمغان می آورد.

 

 

"من در دهه 80 بزرگ شدم، بنابراین به راحتی می توان رنگ ها و سبک های نمادین را به خاطر آورد، اما ما هرگز نمی خواستیم این دوران "یک شوخی" باشد، بنابراین طراحی باید در واقعیت استوار شود. بحث های من با مجریان برنامه بر روی طراحی محیط های واقع گرایانه متمرکز بود که هرگز با لباس‌ها و وسایل دعوا می‌کردیم، اما بافت‌های سنگین محله هیاله میامی را داشتیم. ما به فیلم‌های جان هیوز برای لحن اشاره کردیم و کتابخانه گسترده‌ای از کتاب‌ها و کاتالوگ‌های مرجع قدیمی به دست آوردیم، اما بیشتر خانه‌ها شبیه نشریات مجلات نیستند. ما شخصی را جمع‌آوری کردیم. عکس‌هایی از کودکی خالق نمایش، کلودیا فارستیری و سایر خانواده‌های میامی برای صحت یافتن.» اطلاعات بیشتر در مورد روند او را در اینجا بخوانید.

 

Stefan Dechant: Abstracted Environments


استفان دچانت یک طراح تولید با بیش از 25 سال تجربه در صنعت است که در کنار فیلمسازان معتبری مانند جیمز کامرون (آواتار)، تیم برتون (آلیس در سرزمین عجایب) و سم مندز (جارهد) کار می کند. اخیرا، استفان به عنوان طراح تولید فیلم آینده اپل تی وی «تراژدی مکبث» به کارگردانی جوئل کوئن خدمت کرد. چرا این بلافاصله ما را مورد توجه قرار داد؟ زیرا او وظیفه ایجاد 35 سیاه را داشت.

 

 

"در اولین جلسه ما، جوئل در مورد این صحبت کرد که این فیلم تفسیری ناتورالیستی از مکبث نیست. او هرگز نمی خواست این موضوع را کنار بگذارد که متن اصلی برای ارائه تئاتری ساخته شده است. در انجام این کار او می خواست که تصویر ماهیت تئاتری داشته باشد اما هنوز هم سینمایی. محیط‌ها باید انتزاع شوند. او می‌خواست «قلعه نباشد، بلکه ایده یک قلعه باشد». چندین ماه قبل از شروع من، جوئل، فران و فیلمبردار ما، برونو دلبونل، با هم کار می کردند که این انتزاع چه می تواند باشد.در آن مدت آنها تصمیم گرفتند که فیلم سیاه و سفید و نسبت تصویر فیلمبرداری شود. آنها همچنین روی ایجاد مجموعه ای از تصاویر مرجع کار کرده بودند که از عکاسی معماری و نقاشی گرفته تا قاب گرفتن از فیلم های دیگر و برخی از عکاسی های خود را در بر می گرفت." اطلاعات بیشتر در مورد روند او را در اینجا بخوانید.

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی ، آموزش دکوراسیون داخلی ، آموزش بازسازی و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و بین المللی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا TAFE و PDA کانادا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از کانادا و استرالیا می باشد. در این دوره های پروژه محور از صفر تا صد و بدون پیش نیاز و کاملا بر اساس بازار کار آموزش می بینید و در طول دوره یک پروژه طراحی داخلی را زیر نظر اساتید بین المللی طراحی میکنید. 

 

دوره های آنلاین آکادمی بین المللی کیوسکدیا شامل:

دوره طراحی داخلی ، دوره دکوراسیون داخلی و دوره دکوراتوری ، دوره بازسازی ، دوره نورپردازی ، دوره طراحی نما ، دوره طراحی فضای سبز ، دوره نرم افزارهای معماری و طراحی ، دوره شرکت در مسابقات بین المللی ، دوره قراردادهای ساختمانی و چگونگی بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره آنلاین طراحی داخلی و آموزش آنلاین طراحی داخلی و دریافت گواهینامه بین المللی طراحی داخلی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

 

پیج اینستاگرام آکادمی بین المللی کیوسکدیا :

kioskedia_official@

 

شماره تماس برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

 

برگرفته شده از وبسایت Archdaily 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی