Kioskedia
خانه /
فناوری های بید محصولات جانبی کشاورزی را به مصالح ساختمانی در غنا تبدیل می کند

فناوری های بید محصولات جانبی کشاورزی را به مصالح ساختمانی در غنا تبدیل می کند

تاریخ: 1402/05/08
موضوع: معماری

Willow Technologies

 

یک روش تحقیق در زمینه مواد و فناوری ساختمان است که به عنوان بخشی از بهترین شیوه های جدید ArchDaily در سال 2023 انتخاب شده است. این شرکت که توسط طراح و دانشمند معماری غنائی-فیلیپینی، Mae-Ling Lokko تأسیس شد، در شکاف بین تحقیق، توسعه و انتشار مصالح ساختمانی مبتنی بر زیستی فعالیت می کند. کار با ضایعات کشاورزی و مواد مبتنی بر زیست معمولاً سؤالات فنی در مورد مقیاس پذیری، تولید صنعتی، استانداردسازی، ضد حریق و استحکام مکانیکی را به همراه دارد. کاوش در این داده ها جایی است که Willow Technologies خود را نشان می دهد، اما به طور خاص از دریچه مناطق در حال توسعه در غرب آفریقا. از طریق کارهای جامع با نارگیل، مورینگا، برنج و سایر محصولات بومی، عمل Lokko توانسته است خصوصیات مادی محصولات مختلف، محصولات جانبی احتمالی آنها، تکنیک‌های تبدیل محلی، و چشم‌انداز و چالش‌های مقیاس‌پذیری به عنوان ساختمان را بررسی و فهرست‌بندی کند.

 

 

Mae-ling توضیح می دهد که دستیابی به مقیاس پذیری مواد مبتنی بر کشاورزی تنها می تواند به موازات تحریک تقاضا از طریق درک و آموزش پیرامون این مواد اتفاق بیفتد. این ایده بنیادی Willow Technology پشت کاوش استفاده از نارگیل، مورینگا و محصولات جانبی کشاورزی برنج در کشوری بود که تجاری‌سازی گونه‌های بومی به دلیل هجوم و بازاریابی گونه‌های غذایی هیبریدی وارداتی به طور مداوم در حال کاهش بود. "چگونگی القای تقاضا و استفاده مولد از محصولات بومی و محصولات جانبی کشاورزی در غنا" به یک سوال تحقیقاتی برای این عمل تبدیل شد، زیرا تنها از این طریق است که محصول می تواند مقادیر کافی محصول جانبی تولید کند تا در مصالح ساختمانی مقیاس شود.

 

به عنوان بخشی از فراخوان COP27 برای پروژه هایی که سیل را از طریق شورای بریتانیا برجسته می کند

 

 ویلو از گیاهان برنج و مغز نارگیل به عنوان اجزای اصلی حفظ آب و مقاوم در برابر سیل به عنوان بخشی از یک پروژه bioswale در پارک Efua Sutherland در آکرا، غنا استفاده کرد. ویلو با یک سرآشپز برجسته آفریقایی، Selassie Atadika، با موسسه Midunu همکاری کرد تا 126 جلسه برنج را از برنج آفریقا از طریق World Crop Trust تهیه کند و آنها را به عنوان زیرساخت سبز در بخش مستعد سیل از پارک اجرا کند. این پروژه شامل طراحی و نصب Bioswale برای کاهش سرعت آب با کاشت برنج مقاوم در برابر سیل در کنار سایر گونه‌های محلی بود. از طریق این نمایش، Willow Technologies در آموزش شرکت کنندگان محلی و جهانی، از جمله شورای تحقیقات علمی و صنعتی غنا (CSIR)، معمار اسکاتلندی تام مورتون، دانشجویان دانشگاه Ashesi، و دانشکده معماری مکینتاش گلاسکو مشارکت می کند.

 

 

تقاضای بالا برای محصولات غذایی محلی می تواند چشم انداز محصولات جانبی با کاربردهای گسترده تر را افزایش دهد. این امر با اکتشاف محصولات جانبی توسط شرکت Willow Technology از مورینگا، یک درخت بسیار محبوب در غنا که معمولاً برای اهداف چای، روغن، گیاهی و دارویی استفاده می‌شود، نشان می‌دهد. هنگامی که روغن از مورینگا استخراج می شود، یک محصول جانبی به نام غذای پرس یا کیک پرس باقی می ماند. این ماده آرد مانند را می توان به عنوان لخته ساز برای تصفیه فاضلاب سمی استفاده کرد و به فلزات سنگین و اجزای سمی موجود در آب کمک می کند تا به هم چسبیده و ته نشین شوند. تحقیقات و طراحی Willow Technologies در مورد لخته‌سازهای مورینگا در پروژه‌ای برای تصفیه فاضلاب نساجی Global Mamas، شبکه‌ای از شرکت‌های خانگی زنانه رنگرزی باتیک، مورد استفاده قرار گرفت. در یک پروژه اثبات مفهوم، این فرآیند سمیت فاضلاب آنها را به کمتر از مقررات EPA کاهش داد و باعث شد که دفع آن در سیستم های فاضلاب شهری ایمن باشد. بقایای فرآیند همچنین لجنی را تشکیل می دهد که فرصتی را برای استفاده به عنوان سنگ تراشی زمین فشرده ایجاد می کند.

 

 

Willow Technologies معتقد است که کلید گسترش محصولات جانبی مبتنی بر کشاورزی در توسعه زیرساخت های تولید توزیع شده جدید برای زیست توده توزیع شده از چرخه های غذایی، کشاورزی و ساختمان نهفته است. لوکو پیشنهاد می‌کند که کاهش هزینه‌های تولید با مداخله در شکاف بین جمع‌آوری زباله‌های کشاورزی و کنترل کیفیت آن و طراحی روش‌های تولید در دسترس برای آنها آغاز شود. کار اولیه این شرکت با پوسته نارگیل به عنوان یک مصالح ساختمانی نمونه ای از این اصول است. پروژه‌های آن‌ها به رونق نارگیل در غنا پاسخ داد، که باعث شد تا بازرگانان به دلیل نبود سیستم‌های دفع، تن‌ها پوسته را در کنار جاده‌ها بریزند. آنها به صورت جداگانه این پوسته ها را از تاجران برای این پروژه ها جمع آوری کردند، اما هدفشان ایجاد یک سیستم توزیع شده از ماشین های فرز در مقیاس کوچک در نقاط خاصی در شهر است که به تاجران نارگیل اجازه می دهد پوسته های خود را پردازش کنند و هزینه ای دریافت کنند. پوسته ها به الیاف سبک، کرکی و خشک خرد می شوند که کنترل آن برای تولید مواد آسان تر است.

 

نارگیل های بالغ بومی در غنا دارای درصد لیگنین بالایی هستند که به آنها مزیت ساختاری برای کاربردهای بالقوه محصولات ساختمانی مانند تخته های فیبر با چگالی متوسط ​​و چگالی بالا در مقایسه با نارگیل های جوان سایر تولیدکنندگان جهانی می دهد. عمل Lokko این ماده پوسته را از طریق روش‌های پرس حرارتی که از چسب‌های پایه زیستی برای تولید تخته‌های فیبر کم کربن و غیر سمی استفاده می‌کند، مهار کرده است. این فرآیند برخلاف محصولات چوبی یا پلاستیکی بازسازی شده است که با چسب در دماهای بالاتر فشرده می شوند و به دلیل استفاده از چسب های مصنوعی، VOC و بخارات سمی آزاد می کنند که سلامت کارگران کارخانه و ساکنان ساختمان را به خطر می اندازد.

 

 

علیرغم فرآیندهای مختلف درگیر، بزرگترین چالش پیش روی Willow Technologies تغییر درک این مواد از چیزی محلی به آرزویی در بافت غنا بوده است. Mae-Ling می‌گوید: "معمولاً، سریع‌ترین راه برای استفاده از این مواد در ساختمان‌ها، عایق‌سازی است. اما زمانی که آنها را در دیوار پنهان کنید، هیچ‌کس واقعاً اهمیتی نمی‌دهد یا حاضر نیست بهای بالایی برای آنها بپردازد." او می افزاید: "من فکر می کنم فرصتی از دست رفته است تا ارزش واقعی آنها را به عنوان پوسته ها، پارتیشن ها و مبلمان ساختمانی قوی و قابل تنفس، با تعبیه سفارشی سازی که پتانسیل جذب و اغوای مردم را برای پذیرش آنها دارد، بدست آوریم." نقش در تغییر ادراک فرهنگی این روشی بود که همچنین در استفاده از تخته‌های فیبر پوسته نارگیل در پروژه‌ها، با استفاده از شکل، بافت، رنگ و الگوهای سطحی این پانل‌ها برای افزودن به عملکرد مکانیکی، صوتی یا حرارتی محصول نشان‌داده‌شده در پروژه‌هایی مانند غرفه بوم‌شناختی Yale CEA نایروبی و نمایشگاه‌هایی در موزه آینده در دبی.

 

معمار غنائی فیلیپینی معتقد است که همه مصالح نمی توانند یا باید برای همیشه دوام داشته باشند و ما باید ارزش نگهداری و معیارهای عملکرد همه مصالح ساختمانی را بازنگری کنیم. به گفته لوکو، پوشش چنین مواد زیستی به میزان زیادی پتانسیل رفتارهای گرمابی منحصر به فرد چنین موادی را برای تأثیرگذاری بر راحتی داخل خانه کاهش می دهد. چنین رفتارهای مواد، فناوری‌های خنک‌کننده غیرفعال مهمی هستند که بر جذب و ذخیره رطوبت در اواخر عصر و ساعات اولیه صبح در محیط‌های گرم و مرطوب و گرمسیری و دفع آن رطوبت در طول روز متکی هستند.

 

با مقایسه خواص گسترده محصولات مبتنی بر زیست، چنین موادی نقش بزرگی در استفاده از منابع محلی فراوان و همچنین کاهش کربن در طول تولید، بهره برداری و پایان عمر یک ساختمان دارند. افزایش و عادی سازی استفاده از ضایعات کشاورزی و محصولات مبتنی بر زیست در کاربردهای مصالح ساختمانی در غنا و سایر زمینه ها به همکاری از پایین به بالا و از بالا به پایین نیاز دارد. از یک طرف، توسعه مشارکت بین سهامداران در بخش کشاورزی و ساختمان برای به دست آوردن چنین منابعی و کمک به ارتقای مهارت صنعتگران و متخصصان محلی برای تبدیل شدن به بخشی از یک اقتصاد زیستی پر رونق مورد نیاز است. از سوی دیگر، دولت‌ها را ملزم به ایفای نقش فعال در سیاست‌های ملی و منطقه‌ای، حمایت و تشویق چنین مشارکت‌هایی و تحریک تقاضای بازار می‌کند.

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی ، آموزش دکوراسیون داخلی ، آموزش بازسازی و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و بین المللی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا TAFE و PDA کانادا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از کانادا و استرالیا می باشد. در این دوره های پروژه محور از صفر تا صد و بدون پیش نیاز و کاملا بر اساس بازار کار آموزش می بینید و در طول دوره یک پروژه طراحی داخلی را زیر نظر اساتید بین المللی طراحی میکنید. 

 

دوره های آنلاین آکادمی بین المللی کیوسکدیا شامل:

دوره طراحی داخلی ، دوره دکوراسیون داخلی و دوره دکوراتوری ، دوره بازسازی ، دوره نورپردازی ، دوره طراحی نما ، دوره طراحی فضای سبز ، دوره نرم افزارهای معماری و طراحی ، دوره شرکت در مسابقات بین المللی ، دوره قراردادهای ساختمانی و چگونگی بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره آنلاین طراحی داخلی و آموزش آنلاین طراحی داخلی و دریافت گواهینامه بین المللی طراحی داخلی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

 

پیج اینستاگرام آکادمی بین المللی کیوسکدیا :

kioskedia_official@

 

شماره تماس برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

 

برگرفته شده از وبسایت Archdaily 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی