Kioskedia
خانه /
مجسمه سازی زمین: درگیر شدن با "سرزمین" در هنر زمین

مجسمه سازی زمین: درگیر شدن با "سرزمین" در هنر زمین

تاریخ: 1401/10/26
موضوع: معماری

هنرمندان غالباً از زمین الهام می‌گیرند

 

خواه نقاش رابرت اس. دانکنسون از مناظر آمریکایی بازنمایی کند، یا ویلیام کنتریج از نقاشی‌های بریتانیایی دوران استعمار که مناظر آفریقا را به تصویر می‌کشد. با این حال، برخی از هنرمندان ترجیح داده‌اند که مستقیماً با زمین کار کنند، سازه‌هایی ایجاد کنند که بر روی مناظر می‌نشینند، یا در خود زمین حکاکی کنند. این سبک هنری - که به طور رسمی به عنوان لند آرت نامیده می شود - در دهه های 1960 و 70 در ایالات متحده، در زمینه ظهور جنبش زیست محیطی در میان اعتراضات حقوق مدنی و ضد جنگ، و زمانی که هنرمندان به دنبال جدایی خود از بازار هنر بودند، شهرت یافت.

 

ژست‌های مفهومی بزرگ با مجسمه‌سازی در منظره توسط هنرمندانی مانند والتر دی ماریا - که در سال 1977 صاعقه فیلد دارای 400 میله فولادی ضد زنگ نصب شده در شبکه‌ای در یک بیابان نیومکزیکو بود، ساخته شد. یا توسط نانسی هولت، که چهار استوانه بتنی توخالی را برای قاب خورشید در ایالت یوتا در شمال غربی آمریکا قرار داد. این آثار همانقدر که کاوش های هنری هستند، می توانند به عنوان تجربه های معماری نیز به حساب آیند. در لند آرت، خط مورد بحث که تعیین می‌کند «هنر» و چه «معماری» چیست، می‌تواند به شدت مبهم شود.

 

 

تعریف معماری در رابطه با هنر یا برعکس، امری دشوار است

 

 دیدگاه رایج این است که در حالی که هنر را می توان تنها به خاطر خلاقیت آن تولید کرد، معماری دارای یک عنصر کاربردی اجباری است که به محدودیت های خاص سایت یا مشتری پاسخ می دهد. برای مثال، با نگاهی به آثار دو هنرمند کریستو و ژان کلود، این تمایز با ارجاع به لند آرت دشوار است. نصب اسکله شناور آنها در سال 2016 در دریاچه Iseo ایتالیا شامل بلوک های شناور پیچیده شده در پارچه زرد رنگ بود که برای شکل دادن به اسکله ها در کف دریاچه لنگر انداخته بودند. نتیجه این پروژه یک مسیر پیاده روی سه کیلومتری بود که به نظر می رسید روی سطح دریاچه معلق بود و قصد داشت حس راه رفتن روی آب را ایجاد کند.

 

 

اسکله شناور آشکارا یک اینستالیشن هنری است - پس از شانزده روز برچیده شد - اما از بسیاری جهات، گذرگاه یک مداخله معماری در چشم انداز دریایی است. برای اولین بار، کسی می تواند از شهر سولزانو، به جزیره مونته ایزولا و جزیره کوچکتر سان پائولو برود. گذرگاهی که در اطراف بافت معماری موجود صومعه بیکار فرانسیسکن در سان پائولو پیچیده شده است، و نقشه ای که مسیر گذرگاه و پارچه را ترسیم می کند، در واقع یک نقشه سایت معماری است. پیوند شفاف بین معماری و لند آرت به نام دومی است - سرزمین. لند آرت از آنجایی که در یک قطعه زمین در منظره هنری نشسته است، به همان شکلی که یک ساختمان ممکن است با زمین تعامل داشته باشد، اما همچنین، بسیار شبیه به یک ساختمان، سوالاتی را در مورد مالکیت زمین به منصه ظهور می رساند. و دوباره، مانند یک ساختمان، این تاسیسات در مقیاس بزرگ می توانند از زمین به روش های مضر بهره برداری کنند.

 

 

مایکل هایزر، هنرمند سرزمین آمریکایی، یکی از نام‌های پیشگام جنبش لند آرت است که معمولاً از غرب آمریکا به عنوان فضای کاری برای نمایش مجسمه‌های به یاد ماندنی ساخته شده با ماشین‌های زمین استفاده می‌کند. قطعه 2022 او شهر از نظر اندازه بسیار زیاد است - 0.80 کیلومتر در 2.4 کیلومتر - و نقطه اوج یک فرآیند 50 ساله است. این اثر هنری متشکل از فرم‌های انتزاعی ساخته شده از سنگ، بتن و خاک فشرده، متاثر از شگفتی‌های عظیم معماری گذشته است که از مقیاس مکان‌های نمادینی مانند آنگکور وات و چیچن ایتزا استفاده می‌کند. سیتی که در دره‌ای بیابانی در شهرستان لینکلن روستایی در ایالت نوادای ایالات متحده واقع شده است، ممکن است در منطقه‌ای دورافتاده باشد، اما این سرزمین مطمئناً یک بوم نقاشی خالی نیست. سیتی یک تلاش 40 میلیون دلاری است که در قلمرو Paiute ساخته شده است - یکی از چهار قبیله بومی که دارای زمین های قبیله ای در ایالت آمریکای غربی هستند. زمینه ای که شهر بر آن بنا شده است خشونت آمیز است - زمین به عنوان بخشی از پروژه استعماری آمریکا در سال 1874 از قبیله غصب شد. و همانطور که برای پروژه استعماری مرسوم بود، زمین بدون معاهده و بدون پرداخت غرامت به دست آمد. ساکنان آن.

 

 

به دور از قرار گرفتن در یک سایت بی‌طرفانه و خالی، قطعه تعیین‌کننده شغل هایزر، که منابع عظیمی را برای تحقق بخشیدن به آن بسیج کرد، در زمینه‌ای قرار دارد که سرزمین‌های بومی مدرن در برابر تأثیرات تغییرات آب و هوایی آسیب‌پذیرتر هستند - با کاهش مواجه هستند. بارندگی و گرمای شدید، این پیامد مستقیم جابجایی اجباری مهاجران به زمین هایی است که ارزش کمتری دارند.

 

این رابطه مناقشه برانگیز با زمین البته از منظر معماری نیز قابل مشاهده است. کلیسای جامع Sacré-Coeur به سبک آرت دکو در سال 1930، در شهر کازابلانکا مراکش، امروز یک نقطه عطف مدرنیستی است، اما این بنا برای قرار گرفتن در مرکز بخش استعماری شهر ساخته شده است، زیرا طرح شهری فرانسه در سال 1914، زمین کازابلانکا را مشخص می کرد. توسط بلوارها و پارک هایی که شهر را از نظر نژادی جدا کرده بودند. در زمان‌های اخیر، گروه‌های حقوق بومی را دیده‌ایم که تلاش می‌کنند تا ساخت دفتر مرکزی آمازون در آفریقا به مساحت 70000 متر مربع را خنثی کنند - که در زمینی مقدس برای قبایل خویسان ساخته می‌شود.

 

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

Archdaily برگرفته شده از وبسایت 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی