Kioskedia
خانه /
معماران زن اسپانیایی که در حال تعریف مجدد فضاهای کاری هستند

معماران زن اسپانیایی که در حال تعریف مجدد فضاهای کاری هستند

تاریخ: 1401/12/20
موضوع: معماری

از اتاقک‌های اختصاص‌ یافته گرفته تا 

 

کارهای مشترک با پلان باز، فضاهای کاری استراتژی‌های طراحی خود را به دنبال تغییر سبک زندگی جامعه تغییر داده‌اند. در حالی که چیدمان‌های سنتی کار مستقل‌تری را تشویق می‌کردند (جلوگیری از حواس‌پرتی‌های اجتماعی)، سازگاری با فن‌آوری‌های جدید و روش‌های تفکر، بهره‌وری را افزایش می‌دهد و در عین حال به ارتباطات، آگاهی سلامتی و مزایای احساس راحتی در کار احترام می‌گذارد.

معماران این روندهای در حال تغییر را دنبال کرده‌اند، انواع فضای کاری متنوع را پیشنهاد می‌کنند، با سبک‌های کاری متعدد سازگار می‌شوند و آنها را برای ایجاد فضاهای تولیدی بهینه سازماندهی می‌کنند. در میان آنها، دفاتر معماری تحت رهبری زنان اسپانیایی با پیشینه‌ها و سبک‌های مختلف برای معرفی طرح‌بندی‌هایی که فضایی را که معمولاً به عنوان فضای کاری شناخته می‌شود، دوباره تعریف می‌کنند، برجسته می‌شوند. در زیر مجموعه ای از پروژه های نوسازی نوآورانه را ارائه می دهیم که همگی طراحی فضای کاری انعطاف پذیر و پویا را به نمایش می گذارند.

 

 

از اتاق لباسشویی تا یک استودیوی باز


این پروژه به رهبری Anna Puidjaner و Guillermo Lopez از تیم طراحی MAIO، شامل تبدیل یک لباسشویی سابق به یک استودیوی باز برای انواع متخصصان معماری و طراحی است. با استقبال از پیچیدگی تغییر فضاهای کاری، این پیشنهاد از مداخلات ظریف برای فضای باز که تعامل بین کاربران و شهر را تشویق می کند، ناشی می شود.

استراتژی طراحی با استفاده از یک فضای پیوسته به طول 40 متر - با نور بسیار ضعیف - پاسیو را باز می کند و فضا را به دو منطقه تقسیم می کند. قسمت جلویی که برای فعالیت‌های اجتماعی طراحی شده است، باز می‌شود و با شهر ارتباط برقرار می‌کند، در حالی که سمت عقب فضای کار اصلی را حول یک میز به طول 12.5 متر توسعه می‌دهد. بازاندیشی دیوارهای موجود برای افزودن سه پنجره بزرگ جدید، رابطه با فضای بیرونی را افزایش می‌دهد و در عین حال آستانه‌های میانی را به فضاهای قابل سکونت تبدیل می‌کند.

 

 

همکاری در داخل محله Gracia


دفتر معماری Izaskun Chinchilla با الهام از شخصیت محله Gracia - که پیش وجودی روستایی را با ساختمان‌های مدرنیستی مانند Casa Vincens ترکیب می‌کند، زیبایی‌شناسی الهام‌گرفته از طبیعت با صنایع دستی متنوع سرامیک - فضای کاری مشترک برای تعامل اجتماعی ایجاد می‌کند که توسط میراث فرهنگی احاطه شده است.

این پیشنهاد با تقلید از ماتریالیسم و ​​خاستگاه خام Casa Vicens، با رنگ های خاک رس و آثار سرامیکی پراکنده در سرتاسر نما و فضای داخلی بازی می کند. این طرح که به طور طبیعی الهام گرفته شده است، نه تنها درختان را برای ایجاد یک محیط سبز ترکیب می کند، بلکه از هندسه، رنگ و متریال آنها به عنوان راهنمای روشنایی، برق و تزئینات دیوار استفاده می کند. علاوه بر مقیاس کوچک، تمام این استراتژی‌های چیدمان – برای فضای داخلی آرام، دنج و طبیعی – می‌خواهند رابطه نزدیک‌تر بین کاربران را تشویق کنند. با فرار از استرس شهری شهر، یک باغ مخفی فضایی را برای آرامش و رفع فشار ایجاد می کند.

 


به عنوان مکمل استراتژی کلی، طراحی پایداری را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی پیشنهاد می‌کند، جایی که پنل‌های خورشیدی و تکنیک‌های تهویه غیرفعال مصرف انرژی را کاهش می‌دهند.

 

 

فضاهای کاری برای توسعه خلاق


طراحی فضای کاری برای یک شرکت صوتی و تصویری خلاق -Sauvage TV- Cozy Barcelona، به رهبری آنا هیریگوین و وانیا گیتی، به معماری و طراحی داخلی در تمام مراحل فرآیند ایجاد می‌پیوندد. دفتر جدید با یک وظیفه روشن برای یک فضای کاری بزرگ با چندین قسمت بسته برای ضبط، شخصیت قوی شرکت را منتقل می کند.
 


پر از نور طبیعی پنجره‌های بزرگ، کل طول سوله 650 متر مربعی می‌تواند ضمن افزایش رفاه کارکنان، در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند. این نورپردازی همچنین با وزن زیاد عناصر صنعتی مانند خرپاهای سقف مقابله می کند. رنگ‌آمیزی با الهام از خیابان‌های بارسلون، نقش کلیدی در تضاد بروتالیسم صنعتی بتن و فولاد با ترکیب رنگ‌های چشمگیر دارد. کریدور مرکزی به عنوان ستون فقرات پروژه عمل می کند، همه ایستگاه های کاری را توزیع می کند و در عین حال یک نقطه ملاقات اجتماعی را فراهم می کند.

 

فضاهای جمعی در اطراف یک درخت پرتقال


دفتر میوه لانو که توزیع کننده میوه در سراسر جهان است، فضایی است که همه چیدمان ها در آن انجام می شود. به دنبال ایجاد فضاهای سالم برای تعامل انسانی، لورا اورتین یک طراحی پویا - با سیستم‌های باز و بسته شدنی - را پیشنهاد می‌کند که در آن راحتی و عملکرد فضای یکسانی دارند.
 


بازسازی یک انبار قدیمی، یک استراتژی سازه ای با تقویت سازه با عملیات بتنی ظریف انجام شد. سازماندهی مجدد تاسیسات موجود به آنها این امکان را می داد تا ارتفاع اصلی را حفظ کنند و یک نورگیر برای پر کردن دفتر با نور طبیعی باز شود. بدون هیچ مطالعه ای، این چیدمان از خطوط پلی کربنات سبک برای متمایز کردن فضاهایی که درخت پرتقال را احاطه کرده اند، استفاده می کند و از یک باغ کوچک برای متعادل کردن ریتم کار تقلید می کند.

 

خطوط ارگانیک برای چیدمان های پویا


از یک فضای صنعتی کاملاً خالی، پاتریشیا فون آرند، بنیانگذار و مدیر عامل Denys و Von Arend، از خطوط منحنی ارگانیک برای ایجاد یک طرح فضای کاری جدید که فضاهای خصوصی و جمعی را ترکیب می کند، استفاده می کند.

بر اساس یکی از محصولات این شرکت، قالب های نانوایی، طراحی شامل حضور الگوها، عناصر تکراری برای ریتم بخشیدن به فضای داخلی است. با افزایش جریان حرکت، استراتژی مواد یک شبکه فلزی نیمه شفاف را معرفی می کند که مناطق را بدون تقسیم کامل آنها متمایز می کند. در حجم‌های مختلف داخل فضا، چیدمان مناطق نفوذپذیر و غیرقابل نفوذ را در نظر می‌گیرد که به فعالیت‌های متفاوتی که در یک فضای کاری وجود دارند، مانند اتاق‌های جلسه، باجه تلفن یا مناطق تمرکز پاسخ می‌دهند.

مجموع عناصر مختلف: الگوها، تقسیم‌کننده‌ها، نور و انواع بافت‌ها، فضای کاری را به فضایی بی‌زمان تبدیل می‌کند که بهره‌وری را از طریق کار تیمی و زمینه‌های کاری فردی افزایش می‌دهد، جایی که کارکنان از نظر اجتماعی و حرفه‌ای در یک محیط سالم تعامل دارند.

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

Archdaily برگرفته شده از وبسایت 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی