Kioskedia
خانه /
معماران و طراحان باید در ایجاد محیط های فراگیر پیش قدم شوند

معماران و طراحان باید در ایجاد محیط های فراگیر پیش قدم شوند

تاریخ: 1401/12/13
موضوع: معماری

در یک سال گذشته، با معماران و طراحانی که

در ایجاد محیط های فراگیر نقش دارند، گفتگو کرده ام

 

آنها به طور طبیعی خود را مسئول هدایت ساخت و ساز این محیط ها می دانند و این باید به عنوان یادآوری باشد که معماران پتانسیل این را دارند که این نقش را بر عهده بگیرند.

علیرغم اینکه ممکن است واضح به نظر برسد، متاورس بیشتر توسط توسعه دهندگان و طراحان گرافیک طراحی شده است، بنابراین، باید به عنوان زنگ خطری برای مشارکت معماران عمل کند، زیرا آنها مهارت های ویژه ای برای آن دارند.

اینکه آیا می توان از متاورس به عنوان روایتی برای ادعای نقشی در حال تغییر برای معماران استفاده کرد، باید دید، اما سال 2023 می تواند سال باشد.

 

 

معماران می توانند ارزشی فراتر از طراحی دوقلوهای دیجیتالی بیافزایند

 

بحث پیرامون متاورس منجر به ادعاهایی برای متخصصان آموزش دیده در محیط ساخته شده برای ایفای نقش رهبری در بحث هایی شده است که در آن ادغام فیزیکی و دیجیتالی و استراتژی های اخلاقی و برنامه ریزی شده ضروری است.

 

به طور قابل توجهی، یک شرکت پیشگام مانند معماران زاها حدید (ZHA) The Liberland Metaverse را توسعه داده است و متاورس را به عنوان یک منطقه کلیدی برای تحقیقات، پروژه‌های سوداگرانه و فرصت‌های تجاری می‌بیند زیرا مشتریان جدید «ساختمان‌های خود را عملاً قبل از ساخت می‌خواهند». توسط Shajay Bhoosham از ZHA بیان شده است.

ارزشی که این نوع شرکت در محیط های غوطه ور می بیند دو برابر است. از یک طرف، آنها آن را به عنوان یک تکامل طبیعی این رشته به دلیل در دسترس بودن فناوری می بینند. از سوی دیگر، این راهی برای جذب ایده‌های تازه و استعدادهای جدید برای درگیر شدن در ابتکارات فراتر از دوقلوهای دیجیتال، یکی از اولین سطوح استفاده از محیط‌های فراگیر است.

 


برای معماران و طراحان جوان که در اطراف متاورژن به عنوان محیطی فراگیر برای سازندگان، ارائه دهندگان و مصرف کنندگان کار می کنند، همه گیری کووید-19 نقطه عطفی بود. برخی از شرکت‌ها قبلاً روی پروژه‌های هنری و گمانه‌زنی مانند Space Popular کار می‌کردند که اولین پیشنهاد خود را برای یک پلت فرم همه‌جانبه در سال 2013 ارائه کردند، اما برای برخی دیگر، همانطور که جولیانا وارگاس از Gensler اظهار داشت، همه‌گیری یک "صدای بیدارباش" بود.

 

معماران می توانند به تنظیم روایت برندسازی ملت کمک کنند

 

نیاز به حرکت از شهرهای فراجهانی به عنوان یک داستان علمی تخیلی به یک تجربه شهری واقعیت گسترده وجود دارد و بسیاری از معماران در حال انجام آن هستند. با این حال، متخصصان بیشتری از محیط ساخته شده باید در تأثیرات آتی خود در محیط شهری مشارکت کنند.

به عنوان مثال، دوبلین و سنگاپور، کپی های دیجیتالی خود را (برخی به اشتباه به عنوان متاورس) برای اهداف برنامه ریزی شهری راه اندازی کرده اند و از یادگیری ماشینی برای پیش بینی رویدادها و روندهای آینده استفاده می کنند. در امتداد این خطوط، دوقلوهای دیجیتالی قدرتمندتر تصمیمات مبتنی بر داده را ممکن می‌سازند و نرخ جذب بالایی را در میان دولت‌های شهری خواهند داشت، با این وعده که شهرها را انعطاف‌پذیرتر می‌کنند. طبق تحقیقات ABI، بیش از 500 شهر در سراسر جهان تا سال 2025 دوقلوهای دیجیتالی را به کار خواهند گرفت، اما در سال 2023، با ظهور هدست های جدید با ویژگی های واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و XR، شاهد همپوشانی بین تجربیات واقعیت فیزیکی و مجازی خواهیم بود.

 

 

جالب اینجاست که وقتی با متخصصان مستقر در زمینه‌های منطقه‌ای که دیجیتالی‌سازی بخشی از استراتژی کشور است صحبت می‌کنیم، مانند منطقه MENA، متاورس می‌تواند به عنوان روایتی برای برندسازی کشور عمل کند، که در دنیای تغییر و بی‌ثباتی می‌تواند به عنوان یک راهی برای مدیریت روایت کشور خود

پس از صحبت در مورد متاورس در مادرید، پاریس، ریاض و دبی با کارشناسان محیط ساخته شده در مورد ارزش فضاهای سوم برای شهرها، املاک و مستغلات و محیط های غوطه ور آینده، متوجه شدم که متاورس به عنوان یک روایت کشور فرصت هایی برای دیجیتالی شدن و دگرگونی.

این همان چیزی است که اقتصادهای نوظهور و در حال تغییر سریع مانند عربستان سعودی یا امارات متحده عربی می خواهند خود را فراتر از تولید نفت نشان دهند: خوش بینی بی امان از طریق ادغام دوقلوهای دیجیتال در پروژه های گیگ پیچیده. در میان محبوب‌ترین پروژه‌ها، پروژه‌هایی مانند Qiddiya، پروژه توسعه دریای سرخ یا Neom در پادشاهی عربستان سعودی برجسته هستند، به طوری که تیم‌های مهندسی معماری و ساخت و ساز جهانی می‌توانند هم به صورت فیزیکی و هم از راه دور با یکدیگر همکاری کنند.

 

به طور خاص، عربستان سعودی قصد دارد اقتصاد دیجیتال خود را حول سه عامل کلیدی متحول کند: بازی، ورزش الکترونیکی و گردشگری. در واقع، من اغلب با چندین دانش‌آموز ارشد و فارغ‌التحصیل از مدرسه‌ای که در آن کار می‌کنم، در ریاض ملاقات کرده‌ام که در حال حاضر روی پروژه‌های متاورس جالبی مانند Qiddiya و Nemo Land Kingdom کار می‌کنند. با توجه به اینکه جمعیت عربستان سعودی واقعاً جوان است - بیش از نیمی از جمعیت عربستان زیر 25 سال سن دارند، به اصطلاح فراشهروندان -، چشم انداز پذیرش گسترده و سریع اقتصاد دیجیتال عالی است.

در میان شهرهای آن، یک مورد چشمگیر دبی است که در سال 2022 در میان 5 شهر برتر متاورز برای تماشا توسط ژورنال شهر هوشمند قرار گرفت. علاوه بر این، دبی اخیراً بر اساس اکونومیست در میان شهرهای باهوش دیجیتال در رتبه هجدهم قرار گرفت. در نهایت، این شهر به عنوان بخشی از چشم انداز 2030 خود، یک استراتژی بلندپروازانه متاورس را برای جذب 1000 شرکت مرتبط با متاورس و ایجاد بیش از 40000 شغل جدید در این بخش اعلام کرد.

 

معماران می توانند موانع جغرافیایی را در یک زمین بازی جدید حذف کنند

 

متاورس قطعا یک زمین بازی جدید برای معماران، همراه با سایر سهامداران، مانند طراحان یا توسعه دهندگان بازی است. برای اکثر افرادی که با آنها صحبت کردم، کنجکاوی، فقدان ترس، و به کارگیری ذهنیت معماری آنها به عنوان ارزشی تلقی می شود که می توانند ارائه دهند، که با حس منفعت عمومی هماهنگ است

 

همانطور که پاتریک شوماخر اخیراً بیان کرده است، معماران آموزش دیده کسانی خواهند بود که دنیای مجازی غوطه ور سه بعدی را طراحی خواهند کرد و توانایی طراحی بین دید را دارند، در حالی که مکان مشترک - قرار گرفتن در یک اتاق مشترک مجازی - منجر به برخوردهای سرسام آور خواهد شد. منجر به احساس جامعه شود.

به طور خلاصه، حرفه ای هایی که من با آنها صحبت کرده ام می بینند که آنها باید در کنار سایر حرفه ای ها محیط های مجازی را توسعه دهند. در واقع، متاورس قبلاً توسط غیرمعمارانی طراحی شده است که اغلب مهارت‌های مشابهی را ندارند که معماران می‌توانند ارائه کنند، که می‌تواند متاورس را به مرحله جاه‌طلبی جدیدی برساند، جایی که پیوندهای واقعی جامعه می‌تواند شکوفا شود.

و در کنار این، یک روایت کشوری نوظهور از توسعه آینده وجود دارد، به ویژه در قدرت های نوظهور که در آن متخصصان محلی در محیط ساخته شده خود را نقش مهمی در ساختن چنین روایتی ایفا می کنند.

 


حتی اکنون که شروع کرده‌ایم به این سؤال که آیا متاورز اصطلاح درستی است یا حتی اگر فقط یک مد باشد، بحث برانگیخته مفید است. نیروهای متضاد آشکار آزادی و محدودیتی که متاورز جدید به آن نیاز دارد، تنها برای معماران می تواند مثبت باشد.

 

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

 

برگرفته شده از وبسایت Archdaily 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی