Kioskedia
خانه /
معماری برای گلمپینگ: در آغوش گرفتن طبیعت با آسایش

معماری برای گلمپینگ: در آغوش گرفتن طبیعت با آسایش

تاریخ: 1403/03/09
موضوع: معماری

معماری برای گلمپینگ: در آغوش گرفتن طبیعت با آسایش

 

کمپینگ، همانطور که در لغت نامه ها تعریف شده است، شامل اقامت موقت در خارج از منزل، راه اندازی محل اقامت موقت و استقرار در محیط طبیعی است. در معماری، چادرها نماد این جنبه‌ها هستند، که نشان‌دهنده گونه‌شناسی است که در طول قرن‌ها و فرهنگ‌ها دوام آورده و اغلب با مفاهیم ناپایداری و آسیب‌پذیری مرتبط است.

در پرتو این درک رایج، اصطلاح «گلمپینگ» در اوایل دهه 2000 پدیدار شد، که «کمپینگ» را با «زرق و برق» ترکیب کرد، که نشان‌دهنده تلفیقی از کمپینگ با امکانات رفاهی لوکس است. با این حال، علیرغم محبوبیت اخیر، این مفهوم به دور از اصل است. کمپینگ همیشه به عنوان نقطه مقابل تجمل تلقی نشده است.

مغول ها به یوز معروف بودند. گزارش‌های تاریخی، چادر چنگیزخان را به‌عنوان بسیار بزرگ و استادانه نشان می‌دهند که روی سکویی با چرخ‌هایی به قطر 9 متر نصب شده و توسط گاری که توسط 22 گاو کشیده می‌شود، کشیده شده است. قرن ها بعد، حتی خانواده سلطنتی بریتانیا در طول سافاری های شکار در هند و آفریقا، با حمام و مبلمان راحت، در سازه های مجلل اردو زدند. این سنت الهام بخش توسعه مبلمان کمپین، همچنین به عنوان مبلمان بیواک شناخته می شود، با طراحی جمع و جور و مینیمالیستی آن، اغلب قابل تاشو یا روی هم برای حمل و نقل آسان مشخص می شود.

در این زمینه، مهم است که برجسته کنیم که گلمپینگ معاصر، اگرچه یک ایده بدیع نیست، اما خود را از بسیاری جهات از اردوگاه های مجلل گذشته متمایز می کند. این سازه ها به دقت ساخته شده اند و بر پایداری، زیبایی شناسی و تجربه کاربری تاکید دارند. از پانل های خورشیدی گرفته تا سیستم های جمع آوری آب باران یا مواد طبیعی، این سازه ها به طور هدفمند ساخته شده اند تا حداقل ردپای کربن داشته باشند. این اخلاق با بسیاری از چشم انداز ها که به دنبال تجربه ای راحت و در عین حال آگاهانه از محیط زیست هستند، طنین انداز می شود. 

 

 

برای وفادار ماندن به نام خود، گلمپینگ معاصر در درجه اول در چادرها اتفاق می افتد، اگرچه گنبدها یا سازه های پوشیده از بوم نیز مناسب هستند. ایده اصلی حول عناصر متحرکی می چرخد ​​که به راحتی قابل تنظیم و برچیده می شوند و تجسم موقتی بودن و کوچ نشینی هستند. بنابراین در این زمینه سازه های دیگری مانند غلاف ها، کلبه ها یا خانه های درختی ضمن ارائه ارتباط با طبیعت، معماری های دائمی محسوب می شوند.

در این سناریو، SJCC استراحتگاه گلمپینگ، واقع در یک منطقه کوهستانی در 200 کیلومتری سئول، کره جنوبی، سه واحد اقامتی مجزا ارائه می‌کند: «کوه»، «کاتنت» و «فایرفلای» که هر کدام دارای پلان‌های طبقه و طرح‌های رنگی منحصربه‌فردی هستند. علیرغم اینکه مجموعه اصلی یک سازه دائمی است، چادرها به طرز ماهرانه ای از فولاد ساخته شده و با پارچه مقاوم در برابر آب و هوا و مقاوم در برابر آتش پوشیده شده اند. این فناوری پیشرفته از پارچه های عایق دولایه برای اطمینان از پایداری و سازگاری با دماهای شدید از منفی 20 تا 40 درجه سانتیگراد استفاده می کند. شایان ذکر است، این پروژه به عنوان نمونه اولیه سازه هایی در نظر گرفته می شود که به تقاضای جهانی برای واحدهای مسکونی مقرون به صرفه و قابل استقرار سریع رسیدگی می کنند.

 

 

 

در همین حال،گلمپینگ برای گلامپرها، همچنین در کره جنوبی واقع شده است، دو نوع چادر را ارائه می دهد که به طور یکپارچه در طبیعت ادغام شده و توسط یک غشای محافظت شده در برابر UV، ضد آب و مقاوم در برابر آتش پوشانده شده است. اثاثیه داخلی که احتمالاً از مبلمان بیواک الهام گرفته شده است، تاشو هستند و به راحتی از مبل در روز به تخت خواب در شب تغییر می کنند.

 

 

 

در راستای این روند، مجموعه گلمنگ روی صخره  فراتر از کابین‌های سنتی است و چادرهایی را ارائه می‌کند که به طور یکپارچه با محیط طبیعی با کمترین مزاحمت ترکیب شده‌اند. با الهام از سنگ های این سایت، مفهوم اصلی "گل سنگ" از طریق حجم های ایجاد شده از یک غشای شفاف آشکار می شود، و به طور موثر به عنوان فانوس در میان محیط طبیعی در طول شب دو برابر می شود.

 

 

 

 

به دنبال همه‌گیری COVID-19، افزایش قابل توجهی در تقاضا برای خلوتگاه‌های منزوی در طبیعت، به‌ویژه در میان جمعیت‌های خاص وجود داشته است. برای کسانی که به دنبال پرهیز از دردسر برپایی چادرهای خود هستند، سازه های گلمپینگ راه حل عالی را ارائه می دهند. آنها همان انزوا و غوطه ور شدن در طبیعت را ارائه می دهند در حالی که توسط یک تیم حرفه ای هتل مدیریت می شوند.

برخی استدلال می کنند که گلمپینگ تجربه کمپینگ را تجاری می کند و به طور بالقوه ارتباط واقعی با طبیعت را کمرنگ می کند، زیرا راحتی را بر خودکفایی و مینیمالیسم ذاتی در کمپینگ سنتی اولویت می دهد. با این وجود، صرف نظر از این بحث، مهمترین دغدغه معماری کمپ "پر زرق و برق" باید تاثیر زیست محیطی آن باشد. داده‌های اخیر گزارش وضعیت صنعت گلمپینگ آمریکا در سال 2023 نشان می‌دهد که 73 درصد از مجتمع‌های گلمپینگ در نزدیکی جاذبه‌های طبیعی قرار دارند که 51 درصد در نزدیکی پارک‌های ایالتی، 33 درصد در نزدیکی پارک‌های ملی و 16 درصد در نزدیکی سواحل قرار دارند. در حالی که این ارقام بر تمایل به تجربه ای مبتنی بر طبیعت تاکید می کنند، آنها همچنین بر نیاز به مراقبت از محیط زیست تأکید می کنند. بدون برنامه ریزی دقیق، این سازه ها می توانند زیستگاه ها را مختل کنند و به تخریب اکولوژیکی کمک کنند.

 

 

با تمرکز بر آگاهی زیست محیطی، معماری گلمپینگ پتانسیل ارائه تجربیات به یاد ماندنی را دارد که مسئولیت زیست محیطی را در بین بازدیدکنندگان القا می کند. چالش اصلی ایجاد تعادل بین تجمل و پایداری و در عین حال احترام به فرهنگ‌های محلی و اطمینان از دسترسی است. این تضمین می‌کند که می‌توان بدون تضعیف یکپارچگی محیط‌های طبیعی یا ارزش‌های سنتی کمپینگ لذت برد.

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی ، آموزش دکوراسیون داخلی ، آموزش بازسازی و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و بین المللی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا TAFE و PDA کانادا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از کانادا و استرالیا می باشد. در این دوره های پروژه محور از صفر تا صد و بدون پیش نیاز و کاملا بر اساس بازار کار آموزش می بینید و در طول دوره یک پروژه طراحی داخلی را زیر نظر اساتید بین المللی طراحی میکنید. 

 

دوره های آنلاین آکادمی بین المللی کیوسکدیا شامل:

دوره طراحی داخلی ، دوره دکوراسیون داخلی و دوره دکوراتوری ، دوره بازسازی ، دوره نورپردازی ، دوره طراحی نما ، دوره طراحی فضای سبز ، دوره نرم افزارهای معماری و طراحی ، دوره شرکت در مسابقات بین المللی 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره آنلاین طراحی داخلی و آموزش آنلاین طراحی داخلی و دریافت گواهینامه بین المللی طراحی داخلی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

 

پیج اینستاگرام آکادمی بین المللی کیوسکدیا :

kioskedia_official@

 

شماره تماس برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر:

09107300818

021-88254691

021-88269173

 

 

 

برگرفته شده از وبسایت Archdaily 

 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی