Kioskedia
خانه /
مهمان نوازی در فضاهای مراقبت های بهداشتی: مرکز ارتوپدی کلینیک کریستال

مهمان نوازی در فضاهای مراقبت های بهداشتی: مرکز ارتوپدی کلینیک کریستال

تاریخ: 1401/11/05
موضوع: معماری

تصور کنید که وارد یک بیمارستان می‌شوید

 

و با فضای سبز، مناظر، نور طبیعی که از پنجره‌های بزرگ و فضاهای باز که باعث ایجاد آرامش و آرامش می‌شوند، از شما استقبال می‌کند. این شرایط مساعد نقش مهمی در شکل‌دهی به تجربه بیماران ایفا می‌کند و در عین حال که بهبودی را بهبود می‌بخشد، روزهای آنها را کمی آسان‌تر می‌کند. در واقع، طراحی خوب مراقبت های بهداشتی نشان داده است که اقامت بیماران، میزان عفونت، خطاهای دارویی و پزشکی را کاهش می دهد و همچنین جذب و عملکرد کارکنان را بهبود می بخشد. یک مرکز به خوبی طراحی شده در نهایت می تواند بیماران را از یک محیط استریل و بالینی به محیطی گرم، دعوت کننده و حتی نشاط بخش منتقل کند. چنین موردی مرکز ارتوپدی کلینیک کریستال توسط معماران HGA است که در بین پنج برنده جوایز طراحی قرارداد شاو 2022 "بهترین گلوب" به دلیل رویکرد نوآورانه خود در مراقبت های بهداشتی انتخاب شده است.

 

عناصر طراحی که تجربه داخلی را ارتقا می دهند


این پروژه که در آکرون، ایالات متحده واقع شده است، یک بیمارستان تخصصی جدید است – یکی از تنها بیمارستان‌های جهان که به مراقبت‌های ارتوپدی و پلاستیک/ترمیمی اختصاص دارد. ساختمان 165000 فوت مربعی دارای سه سطح است که شامل 12 اتاق عمل، 60 اتاق خصوصی و یک بخش مراقبت سریع سرپایی است. با ادغام زیبایی‌شناسی، راحتی و عملکرد، بیمارستان به دلیل مجموعه‌ای از عناصر طراحی که تجربه داخلی را ارتقا می‌دهد و توانایی آن در تأثیرگذاری بر زندگی بیماران را تشخیص می‌دهد، متمایز است.

 

یکی از ویژگی های منحصر به فرد معماری پروژه، حیاط داخلی در سطح سه است که اتاق های بیمار در آن قرار دارند. همانطور که معماران توضیح می دهند، نمای بیرونی را به هر اتاق ارائه می دهد و "جای پای کارآمد و گردش خون روشن را برای بیماران، خانواده و کارکنان حفظ می کند." نمای بیرونی نیز به دلیل مجموعه ای از مسیرهای گردشی که به طور استراتژیک در ساختمان حک شده اند تا تجربه های سرپوشیده ای را برای بیماران و اعضای خانواده در حین نزدیک شدن و خروج فراهم کند و حس امنیت و نزدیکی را تقویت کند.

 

 

یکی دیگر از عناصر کلیدی در طراحی، فضای دو ارتفاع بالای ناهار خوری است که ضمن ایجاد ارتباط با قسمت انتظار جراحی، احساس باز بودن و هوا را ایجاد می کند. همراه با جزئیات چشم نواز مانند آویزهای دراماتیک آویزان از سقف - و همچنین دسترسی به نور طبیعی و مناظر -، این فضا برای ایجاد یک محیط سالم، کاربردی و از نظر زیبایی شناسی جذاب است که به دنبال اولویت دادن به رفاه است. اینها دقیقاً برخی از ویژگی هایی است که توجه داوران را به خود جلب کرد:.

 

 

طراحی بیمارستانی که شبیه هتل باشد


با تمام این ویژگی‌های فضایی متمایز، تیم طراحی توانست خواسته اصلی مشتری را برآورده کند: «بیمارستانی را برای بیماران فراهم کند که شبیه بیمارستان نباشد، بلکه یک هتل باشد». بنابراین، الهام بخش در درجه اول از محیط های مهمان نوازی به جای پروژه های مراقبت های بهداشتی گرفته شد. به این ترتیب، همانطور که رولا اسمار، رئیس هیئت منصفه و مدیر شرکت Marchese Partners پیشنهاد می کند، "این پروژه از ظاهر بالینی فاصله می گیرد و بر راحتی و شفای ساکنان تمرکز می کند.".

 

 

بسیاری از محصولات و تزئینات منحصر به فرد در سراسر ساختمان برای خدمت به این هدف مورد استفاده قرار گرفت - البته، همه اینها در حالی که سطح کنترل عفونت برای اطمینان از ایمنی بیمار حفظ می شود. این شامل استفاده از کاشی های فرش Honest و Shelter در رنگ های Espresso و Greige است. هر دو به طرق مختلف به گرما و راحتی می افزایند. در حالی که اولی یادآور یک پارچه بافته زیبا است، دومی شبیه بافت نرم یک ژاکت است. این فضا همچنین دارای رنگ‌های غنی و اشباع‌شده، لهجه‌های طلایی در پوشش‌های نورپردازی و لوازم جانبی، روکش‌های مخملی و پاستلی با رنگ‌های جواهری قابل تمیز کردن با سفیدکننده و انتخاب‌هایی با ظاهر چرمی است. پانل های جداکننده و تاسیسات شیشه ای بافت ها و حریم خصوصی متفاوتی را ارائه می دهند و به این پالت مواد پویا اضافه می کنند. علاوه بر این، بیمارستان همکاری های هنرمندان محلی را در مناطق عمومی و بیماران برای تشویق مشارکت و مشارکت جامعه به نمایش می گذارد.

 

در بین تمام ساختمان ها، بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی باید آنهایی باشند که با بیشترین دقت و تخیل ساخته شوند. مرکز ارتوپدی کلینیک کریستال این مأموریت را از طریق یک سری اقدامات معماری آینده نگر انجام می دهد که هدف آن کمک به بهبود سریعتر افراد و بالا بردن سطح طراحی مراقبت های بهداشتی است.

 

 

با تجلیل از طراحی و توانایی آن در تأثیرگذاری بر زندگی روزمره ما، جوایز طراحی قرارداد شاو با هدف شناسایی فضاهایی که الهام‌بخش راه‌های جدید – و پایدار – زندگی، کار و یادگیری هستند، است. پس از ارزیابی روش‌ها و مشارکت‌های هر پروژه در محیط ساخته شده، پنج برنده توسط پانل‌هایی از متخصصان طراحی از سراسر جهان انتخاب شدند.

 

 

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

Archdaily برگرفته شده از وبسایت 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی