Kioskedia
خانه /
نجات جنوب شرق آسیا

نجات جنوب شرق آسیا

تاریخ: 1401/10/20
موضوع: معماری

معماري به دليل اينكه يك تفريط نخبه گرايانه اوليه است مورد انتقاد قرار گرفته است

 

بیشتر پروژه های معماری توسط ثروتمندان تامین می شود و به عنوان وسیله ای برای آوردن زیبایی به محیط اطراف تلقی می شود. با این حال، معماری یک سکه دو رو با عملکردی است که زیبایی شناسی را متعادل می کند. با توانایی استراتژی راه‌حل‌های رادیکال، معماران به همان اندازه خود را در خط مقدم حل مسائل پیچیده می‌بینند. بافت آسیای جنوب شرقی چالشی سخت با مشکلات اجتماعی مختلف را ارائه می دهد و به معماران فرصتی می دهد تا جهان را با طراحی بشردوستانه نجات دهند.

آسیای جنوب شرقی شامل تعداد زیادی از گروه های اجتماعی متنوع است که هر کدام مجموعه ای از مشکلات خود را حل می کنند. برخی از مسائلی که رایج هستند عبارتند از فقدان مسکن مقرون به صرفه، از دست دادن معیشت سنتی مبتنی بر کشاورزی، نگرانی های زیست محیطی و از بین رفتن هویت اجتماعی. کارایی هزینه به یک جنبه مهم برای معماری اجتماعی تبدیل می شود که در آن طراحی مدبر و متناسب باید مقرون به صرفه باشد.

 

 

در طول سال ها، رشته معماری در کشورهایی مانند چین، هند، ویتنام، بنگلادش، کره، سنگاپور و اندونزی به سرعت توسعه یافته است. معماران با استعدادی از این ملت ها تولید می شوند که با دغدغه های مردمشان تحصیل کرده و با تجربه هستند. معمار با قدرت تبدیل نیازهای جامعه به برنامه های ساخته شده، نقش یک مددکار اجتماعی را مسئولیت پذیر می کند.

جامعه روهینگیایی بنگلادش بیشتر عمر خود را در بلاتکلیفی سپری کرده اند و خود را در کمپ های پناهندگان و تغییرات اساسی در سبک زندگی می بینند. یک نظرسنجی انجام شده توسط سازمان بین المللی مهاجرت نشان داد که 75 درصد از پناهندگان روهینگیا "بحران هویت" را به عنوان منبع اصلی استرس و کاهش رفاه اعلام کردند. روهینگیا بیش از سرزمین خود را از دست داده است - آنها فرهنگ، زبان و سنت خود را نیز از دست داده اند. مرکز حافظه فرهنگی روهینگیا برای مبارزه برای هویت از دست رفته جامعه خود، فضایی را برای پناهندگان فراهم می کند تا احساس کنند به رسمیت شناخته شده اند.



معمار رضوی حسن این پروژه را با مشارکت جامعه پیگیری کرد

 

این تیم از ارجاعات مدل‌های معماری در میانمار که توسط صنعتگران روهینگیا ساخته شده بود، استفاده کردند و ساختارهای بومی آنها را تقلید کردند. چندین کارگاه مشارکتی با رهبران کلیدی جامعه روهینگیا، طراحی فرهنگی محور را اطلاع رسانی کرد. این ساختمان نمونه ای از این است که چگونه معماری می تواند به جوامع کمک کند تا هویت خود را بازیابند و داستان های خود را جشن بگیرند.

به سفارش سازمان غیردولتی Volontariat مستقر در پوندیچری، مجموعه ای از خانه های الهام گرفته از صنایع دستی برای پناه دادن به کودکان بی خانمان از پس زمینه های چالش برانگیز طراحی شده است. کار Anupama Kundoo مقرون به صرفه بودن را از دریچه پایداری می بیند تا هم نیازهای پروژه و هم نیازهای کودکان را برآورده کند. خانه ها از گل به دست آمده از محل با استفاده از نیروی کار محلی ساخته شده اند و از اقتصاد محلی حمایت می کنند.

مقدار زیادی از مواد غیر متعارف و "ضایعات" برای تامین بودجه پروژه اجتماعی استفاده شد. قاب چرخ دوچرخه به عنوان قالب برای پنجره ها استفاده شد و بعداً به عنوان کوره پنجره تغییر کاربری داد. بطری‌ها و فنجان‌های شیشه‌ای به‌عنوان واحدهای ساختاری در سنگ‌تراشی و بخش‌هایی از دهانه‌های تاج گنبدهای خمیده به کار رفته‌اند. برخلاف اکثر راه‌حل‌های مسکن کم‌هزینه و کم تأثیر، این خانه‌ها اشکال غیرعادی و رنگ‌های سرگرم‌کننده را نشان می‌دهند و شادی را به بخشی از زندگی روزمره کودکان تبدیل می‌کنند.

 

 

با کاهش علاقه به کتاب و مطالعه، نرخ بی سوادی و ترک تحصیل در اندونزی همچنان بالاست. از سال 2012، SHAU اندونزی پروژه "100 میکروکتابخانه" را با مأموریت دسترسی بیشتر به آموزش و سواد از طریق معماری اجرا کرده است. این سازه‌ها که به عنوان یک تاکتیک از پایین به بالا آغاز شده‌اند، از ایده‌هایی مانند پایداری، مواد جایگزین و مکان‌سازی استفاده می‌کنند.

هر میکروکتابخانه به گونه ای طراحی شده است که هویت محله را منعکس کند و به عنوان مایه افتخار جامعه باشد. سایت‌های از قبل فعال برای نصب هر میکروکتابخانه منطقه‌ای-متنی انتخاب شده‌اند. با ارتباط و مشارکت ساکنان منطقه، آنها تشویق به حفظ و مالکیت سازه شدند. از طریق درک نیازها و زمینه مکان، مداخلات کوچک پتانسیل ایجاد تغییرات بزرگ اجتماعی را دارند.

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

 

Archdaily برگرفته شده از وبسایت 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی