Kioskedia
خانه /
نحوه استفاده از متاورس برای حفظ بناهای تاریخی

نحوه استفاده از متاورس برای حفظ بناهای تاریخی

تاریخ: 1401/11/09
موضوع: معماری

تصور کنید که برای بازدید از یک ساختمان مهم برای تاریخ معماری برنامه ریزی کرده اید

 

یک اثر مرجع برای همه علاقه مندان. احتمالاً خود را به یک دوربین یا یک تلفن همراه خوب مجهز می کنید، یک مداد، دفترچه یادداشت و حتی یک نوار اندازه گیری برای ضبط تمام جنبه های آن بردارید.

با این حال، این تنها راه برای «بازدید» از یک بنای با اهمیت تاریخی امروزه نیست یا حداقل این چیزی است که برخی از محققان سعی در نشان دادن آن دارند. متاورژن به دلیل نقشش در معماری و حفظ فرهنگ و نسل های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.

برخی از بناهای تاریخی مهم در متاورژن بازسازی شده اند. این ماکت‌ها که به عنوان «دوقلوهای دیجیتال» شناخته می‌شوند، از طریق بررسی دقیق ساختمان و با استفاده از فناوری‌هایی مانند اسکنرهای لیزری و سه‌پایه‌های تلسکوپی ساخته شده‌اند. نتیجه یک تصویر سه بعدی با جزئیات بسیار زیاد است، یک "ابر نقاط" که - وقتی به خوبی ساخته شود - فقط چند میلی متر با ابعاد واقعی متفاوت است.

 

 

مزایای این فناوری غیرقابل انکار است

 

آنها با نادیده گرفتن موانع جغرافیایی، مکان ها و ساختمان ها را برای مردم سراسر جهان در دسترس تر می کنند. در سال‌های اخیر، ابتکارات بسیاری برای دیجیتالی کردن موزه‌ها و ساختمان‌های تاریخی، که به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ تحریک شده‌اند، پدیدار شده‌اند و هدف اصلی آنها جمع‌آوری بودجه برای حفظ چنین فضاهای فیزیکی بوده است. قلعه‌ها و موزه‌ها با پذیرایی از بازدیدکنندگان یا میزبانی رویدادها و جلسات مجازی وارد چیزی می‌شوند که امروزه تجربه‌های گردشگری متاورس نامیده می‌شود. این تخصیص‌های مجازی فراتر از آنچه در دنیای فیزیکی امکان‌پذیر است، تجارب غیرعادی مانند تماشای یک مسابقه تنیس در یکی از سالن‌های رقص کاخ ورسای ایجاد می‌کنند.

 

 

وقتی صحبت از سورئالیسم شد، تصور کنید که از خانه سفید تویو ایتو یا مجتمع مسکونی Pruitt-Igoe در ایالات متحده بازدید کنید. شاید بازآفرینی این سازه ها در دنیای واقعی امکان پذیر نباشد، اما جسارت از طریق آنها در فضای دیجیتال یکی دیگر از قمارهای بزرگ متاورس از نظر حفظ معماری و فرهنگی است. ابتکارات متعددی پدید آمده است که عملاً ساختمان‌های مهمی را برای تاریخ معماری که در طول سال‌ها تخریب شده‌اند یا حداقل از بین رفته‌اند، بازسازی می‌کنند، مانند نقشه‌برداری مجازی و نمایشگاه آینده برج کپسول معروف ناکاگین در متاورس، در ژاپن. . با ترکیب داده های بررسی لیزری و عکس های گرفته شده توسط دوربین های SLR و هواپیماهای بدون سرنشین قبل از شروع تخریب، کل ساختمان به صورت سه بعدی اسکن شد. بازسازی های انجام شده توسط ساکنان و ظاهر کپسول ها در طول زمان نیز ثبت شد. هدف آرشیو دیجیتالی برج کپسول ناکاگین ایجاد ساختمانی بر اساس داده‌های اندازه‌گیری دقیق و ساخت مکانی است که مردم بتوانند دوباره از طریق متاوره گرد هم آیند.

 

با این حال، استفاده از متاورس به عنوان ابزاری برای حفظ تاریخ ساختمان ها، بحث های مربوط به جنبه ناملموس معماری را ایجاد می کند. تجارب احساس نور خورشید که از شکاف کوچک سقف خانه سفید یو وارد می شود و پوست را در زمستان گرم می کند یا لمس سطح آسپتیک حمام کپسول های برج ناکگین را نمی توان در فضای مجازی بازتولید کرد. «چشم‌های پوست» که معمار فنلاندی جوهانی پالاسما در طول سال‌ها فرض کرده است در مورد این کپی‌های مجازی صدق نمی‌کند. درک متاورس به عنوان ابزاری جدید برای حفظ و عمدتاً برای مطالعه فرهنگ معماری مهم است. با این وجود، تا جایگزینی واقعی فاصله زیادی دارد. در متاورس، پارامترهای دیگری برای تجربه معماری ایجاد می شود و محرک ها به تکانه های بصری و صوتی محدود می شوند.

 

 

این ایده مزایای خود را دارد، زیرا ساختمان‌های مهم برای تاریخ معماری را به زبانی آسان و قابل دسترس برای نسل‌های جدید ترجمه می‌کند و امکان درک بهتر فرهنگ معماری و ریشه‌های آن را فراهم می‌کند. حتی اگر کپی هم باشند، این ساختمان‌ها که در زمینه‌های دیگر قرار می‌گیرند، امکان روایت‌های جدیدی را می‌دهند که با بازیگوشی، فیلم‌برداری و سوررئالیسم خاصی مشخصه فرهنگ دیجیتال مشخص می‌شوند. چالش مقایسه آنها با نسخه های عینی آنها نیست، بلکه درک آنها به عنوان امکانی برای تجزیه و تحلیل و تخصیص تحت دیدگاهی جدید است.

 

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

Archdaily برگرفته شده از وبسایت 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی