Kioskedia
خانه /
همکاری بین فرهنگی: ابزاری برای تصور آینده آفریقا

همکاری بین فرهنگی: ابزاری برای تصور آینده آفریقا

تاریخ: 1402/03/06
موضوع: معماری

 Venice Architecture Biennale نسخه خود را با عنوان "آزمایشگاه آینده" ارائه می کند

 

بر آفریقا به عنوان مکانی برای اکتشاف تمرکز دارد که الگوی راه حل هایی را به جهان ارائه می دهد. به گفته لسلی لوکو، متصدی آن، دوسالانه مفاهیم ریشه‌داری مانند آب و هوا، حقوق زمین، استعمارزدایی و فرهنگ‌ها را بررسی می‌کند. این ما را به چالش می کشد که چگونه تاریخ آفریقا می تواند ابزاری رادیکال برای تخیل باشد و ما را به یاد این جمله استفان کاوی می اندازد: "از تصورات خود زندگی کنید، نه فقط تاریخ خود." عنوان دوسالانه احتمالا بلندپروازانه ترین سوال در سال های اخیر است. ما را وادار می کند تا تمام مرزهای جوامع تاریخی این قاره را بازبینی کنیم، تأثیر مرزهای استعماری تحمیلی بر آنها را بررسی کنیم و هویت های دوگانه ای را که آنها به وجود آورده اند بررسی کنیم. ما باید در نظر بگیریم که چگونه این هویت‌ها می‌توانند ابزار خلاقیت باشند، و مهمتر از آن، درک کنیم که هر جامعه آفریقایی دیدگاه منحصر به فردی دارد. این دیدگاه مشتاق همکاری بین فرهنگی به عنوان ابزاری قدرتمند برای تخیل است.

 

آفریقا قاره ای با تنوع فرهنگی گسترده است. با این حال، این تنوع با مرزهای ملی ایجاد شده توسط قدرت های استعماری همخوانی ندارد. تقسیم بندی این قاره با دانش محدود از ساختارهای اجتماعی-فرهنگی آن، با استفاده از ویژگی های فیزیکی منطقه ای و جستجو برای ثروت طبیعی برای تعیین مرزها انجام شد. در نتیجه، جوامع قومی ناگزیرند ناپدید شدن ساختارهای فرهنگی خود را تحمل کنند، ساختارهایی که اکنون با مرزهای ملل جدیدشان همپوشانی دارند. جوامع قومی مشابه باید هویت‌های فرهنگی جدیدی ایجاد می‌کردند و جوامع قومی متعدد مجبور به تشکیل یک موجودیت جدید و مذاکره برای هویت جدید شدند. این یک داستان اساسی از یک تاریخ پیچیده است که در سراسر قاره طنین انداز است.

 



اصطکاک ناشی از دوگانگی هویت آفریقایی دائماً سؤالاتی را در مورد چگونگی درگیر شدن هنر، طراحی و معماری ایجاد می کند. به عنوان مثال، معماری ملی که قومیت های متعدد را در بر می گیرد دقیقاً چیست؟ اختراع مجدد معماری یوروبا در نیجریه چه خواهد بود، و چه تفاوتی در ترجمه با یوروباهایی که ملیت جمهوری بنین هستند دارد؟ این پرسش‌ها لایه‌های متعددی از منابع را ارائه می‌کنند که هنرمندان و طراحان باید آن‌ها را مورد بازجویی قرار دهند، اما آنها همچنین فرصتی نادر برای یک فرآیند رادیکال خلاقیت و دانش‌سازی از طریق همکاری‌های بین‌فرهنگی ارائه می‌دهند.

 

 

همکاری بین جوامعی با شباهت‌های فرهنگی تاریخی و تفاوت‌های ملی جدید

 

ابزار جدیدی برای تخیل خواهد بود و راه‌های جدیدی برای دیدن آینده ارائه می‌دهد. این رویکرد مرزهای تحمیلی بر تاریخ را فرو می‌ریزد و امکان تعامل قومی و منطقه‌ای را در سراسر این قاره فراهم می‌کند.

 

نصب های متعدد در بینال به تاریخ های ساخته شده آفریقا صدا داد. قطعه Kere Architecture با عنوان "Counteract" جنبه های داخلی و خارجی مناظر شهری بورکینافاسو را به تصویر می کشد. نمای بیرونی از گرافیک استفاده می کند تا ماهیت سودمند تبلیغات، نام مغازه ها و اطلاعات عمومی در کشور را به نمایش بگذارد. این عناصر با هم کلاژ شده اند، اما یک پیام جسورانه نوشته شده روی دیوار نصب خودنمایی می کند: "فقط به این دلیل که تاریخ ما توسط دیگران رهگیری شد، به این معنی نیست که آینده ما باید باشد." این یک نقطه برجسته قابل تامل از این نصب است که گذشته معماری آفریقای غربی را جشن می گیرد، آنچه را که در حال حاضر است بررسی می کند و به سمت رویکردی متفاوت سوق می دهد. هنرمند Olalekan Jeyifous همچنین در دوسالانه اینستالیشن ایجاد کرد که دارای اتاقی است که شبیه به مدل "All-Africa Protoport (AAP)" است. این نصب، نگاهی اجمالی به آینده بالقوه ای را ارائه می دهد که بر اساس تاریخچه های ساخته شده از فناوری های تجدیدپذیر بومی آفریقا ساخته شده است.

 

 

گذشته همیشه منبع مهمی برای تخیل خواهد بود، اما نحوه تعامل ما با تاریخ پیچیده آفریقا می تواند متفاوت باشد. با بررسی اصطکاک بین مرزهای اجتماعی-فرهنگی که زمانی وجود داشته و مرزهای استعماری کنونی، می‌توان دوگانگی بین میراث فرهنگی مشترک در میان جوامع در قاره و هویت‌های اجتماعی کنونی آنها را بررسی کرد. این اصطکاک در قلب هر آفریقایی نهفته است و در چندین زبان آنها، چه فرهنگی و چه استعماری، منعکس می شود. این تعریف می کند که ما چگونه جهان را می بینیم، با آن درگیر می شویم و ایده هایی برای آن پیشنهاد می کنیم. ما می توانیم از این دوگانگی به عنوان نقاط اصطکاک برای کشف خلاقیت، دانش، هنر، طراحی و معماری در سراسر ملیت های این قاره استفاده کنیم.

ایده همکاری در صحنه هنر آفریقا را می توان به جنبش هنری پان آفریقایی در اوایل قرن بیستم ردیابی کرد. این جنبش در واکنش به تجارب استعماری و پسااستعماری مردم آفریقا با هدف متحد کردن فرهنگ‌های آفریقایی و ترویج حس هویت مشترک، تاریخ و بیان خلاق پدید آمد. این راه را برای هنرمندان سراسر قاره هموار کرد تا نشان خود را در صحنه هنر جهانی بگذارند و جشنواره‌های هنری تأسیس کرد که میراث فرهنگی غنی مردم آن را به نمایش گذاشت. نمونه های قابل توجه عبارتند از افتتاحیه جشنواره جهانی هنرهای سیاهپوست در داکار، سنگال، در سال 1966، و دومین جشنواره جهانی هنر و فرهنگ سیاهان و آفریقایی در لاگوس، نیجریه، در سال 1977. در حالی که این جشنواره ها هویت های فردی را در یک پلت فرم مشترک جشن می گرفتند، آنها همچنین به عنوان پیشگامی برای همکاری ای عمل کرد که لنزهای متعدد تنوع آفریقا را مورد بازجویی قرار می دهد.

 

 

به عنوان مثال، موسیقی یک رسانه برجسته برای کشف همکاری های بین فرهنگی بوده است. یامور، آهنگی از سالیف کیتا با حضور سزاریا اورا، نمونه‌ای عالی از این موضوع است. این آهنگ که توسط خواننده و ترانه سرای مالی و هنرمند کیپ ورد خوانده شده است، ترکیبی روحی از زبان و فرهنگ است که در مورد عشق صحبت می کند. در نقاط مختلف آهنگ، هنرمندان از زبان‌های فرهنگی و استعماری مربوطه خود به عنوان اشکال غریزی بیان خود استفاده می‌کنند که در نتیجه ملودی به وجود می‌آید که کیپ ورد، انگلیسی، فرانسوی و بامبارا را به هم می‌پیوندد. از طریق این تنوع زبانی، پیام اصلی عشق به طور مؤثر منتقل می شود. این آهنگ به عنوان یک الگو عمل می کند که می تواند در سایر اشکال هنر، طراحی و معماری به عنوان ابزاری برای ارتقای خلاقیت اعمال شود.

 

در نهایت، دوسالانه یک لحظه تأمل برای هنرمندان و طراحان است. این به دنبال راه هایی از طریق طراحی است تا به مردم اجازه دهد در چنین قاره های متنوعی یکدیگر را درک کنند. هنرمندان، طراحان، معماران، محققان و مربیان می‌توانند با مدیریت عمدی همکاری‌های بین فرهنگی در پروژه‌های آینده، بر این امر بنا کنند. این تصدیق می کند که هر کس روش منحصر به فردی برای دیدن جهان دارد، و برای کسی در آفریقا، به دلیل لایه های پیچیده تاریخ، روشی بدیع است. هنگامی که چندین دیدگاه به طور عمدی مورد بازجویی قرار می گیرند تا چیزی جدید به وجود بیاید، نتایج ایده های قدرتمند و متمایزی است که آینده آفریقا شایسته آن است.

 

برای آموزش طراحی داخلی ، آموزش دکوراسیون داخلی ، آموزش بازسازی و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و بین المللی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا TAFE و PDA کانادا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از کانادا و استرالیا می باشد. در این دوره های پروژه محور از صفر تا صد و بدون پیش نیاز و کاملا بر اساس بازار کار آموزش می بینید و در طول دوره یک پروژه طراحی داخلی را زیر نظر اساتید بین المللی طراحی میکنید. 

 

دوره های آنلاین آکادمی بین المللی کیوسکدیا شامل:

دوره طراحی داخلی ، دوره دکوراسیون داخلی و دوره دکوراتوری ، دوره بازسازی ، دوره نورپردازی ، دوره طراحی نما ، دوره طراحی فضای سبز ، دوره نرم افزارهای معماری و طراحی ، دوره شرکت در مسابقات بین المللی ، دوره قراردادهای ساختمانی و چگونگی بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره آنلاین طراحی داخلی و آموزش آنلاین طراحی داخلی و دریافت گواهینامه بین المللی طراحی داخلی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

 

پیج اینستاگرام آکادمی بین المللی کیوسکدیا :

kioskedia_official@

 

شماره تماس برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

برگرفته شده از وبسایت Archdaily 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی