Kioskedia
خانه /
پیشگام در احیای معماری زمین: مصر، فرانسه و هند

پیشگام در احیای معماری زمین: مصر، فرانسه و هند

تاریخ: 1401/11/24
موضوع: معماری

تلاش های باستان شناسی با هدف کاوش در تمدن های گذشته

 

 اشتراکاتی را در سراسر جهان آشکار کرده است. شکلی از معماری به طور مستقل در هر قاره توسعه یافته است. شواهد نشان می‌دهد که جوامع دوران نوسنگی از خاک‌های حاصلخیز و رس آبرفتی برای ساختن خانه‌های محقر استفاده می‌کردند و اولین مصالح ساختمانی بادوام و جامد بشر را ایجاد کردند. معماری زمین در سنین بسیار پایین در تاریخ بشر متولد شد. با تغییر سبک زندگی، رشد شهرها و شکوفایی مواد صنعتی، این تکنیک‌ها به‌زودی دچار کاهش تدریجی شدند. آیا معماری زمین در جهان قرن بیست و یکم جایگاهی دارد؟

 

 

بحران اکولوژیکی کنونی باعث علاقه مجدد به سنت های باستانی، به ویژه در میان معماران شده است. نیاز به معماری زیست‌محیطی قابل اعتماد و پایدار، بسیاری از معماران بین‌المللی را به کاوش در ساخت‌وساز بومی بومی سوق داده است. یک باور رایج این است که شیوه های بومی در زمان خود گنجانده شده اند و نمی توانند جایی در محیط ساخته شده معاصر پیدا کنند. با این حال، نمونه‌های بسیاری در سراسر جهان نشان می‌دهد که صنعتگران آگاه چگونه می‌توانند مهارت‌های خود را به روش‌های جدید به کار گیرند.

 

معماری گذشته استراتژی های ساختمانی را ارائه می دهد که باعث نوآوری های فنی می شود. مواد مبتنی بر زمین و فرآیندهای وابسته به آنها شاهد یک تجدید حیات جهانی هستند که توسط امید به آینده ای که از نظر زیست محیطی انعطاف پذیر است، هدایت می شود.

 

مصر: حسن فتحی


در دهه 1940، معمار مصری حسن فتحی، احیای ساخت و ساز زمین را در کشور خود رهبری کرد. او به اهمیت ارزش های انسانی اعتقاد راسخ داشت. فتحی نیاز اولیه به طرح های مسکن اجتماعی، به ویژه برای مردم مصر را شناسایی کرد. فلسفه او با کشف راه‌حل‌های معماری مقرون‌به‌صرفه و متناسب با بافت محلی هدایت می‌شد. او در طول زندگی حرفه‌ای خود، فناوری‌های سنتی و اشکال بومی را که مربوط به اقلیم و اقتصاد محلی بود، اتخاذ کرد.

 

 

فتحی ضرورت تکنیک‌های ساخت و ساز تعاونی را تشخیص داد و برای استفاده همه‌جانبه آن به زمین روی آورد. زمین - به عنوان یک ماده به راحتی در دسترس و مقرون به صرفه در منطقه - ثابت کرد که راه حلی برای بهبود شرایط فقرای روستایی مصر است. مواد محلی نیاز کمی به پردازش یا حمل و نقل صنعتی دارند که امکان صرفه جویی در انرژی و منابع را فراهم می کند. در مصر، گل فراوان است، قابل بازیافت است و خواص حرارتی عالی برای گرمای منطقه دارد. استفاده از این ماده آسان است و سنگ تراشان ماهر زمینی در دسترس هستند. در اینجا، آجرهای خاکی به جای پختن در کوره ها، در آفتاب خشک می شوند، که آن را به یک جایگزین با تکنولوژی پایین و کم انرژی تبدیل می کند.

ایده های فتحی تخیلات بدیع از مفاهیم معماری باستانی مصر بود. ساختمان‌های خاکی او از جنبه‌های ساختاری سالم بودند و به او اجازه می‌دادند با اشکال معماری کاوش کنند. معماری زمین پیشگام پنج دهه ای فتحی بر طیف وسیعی از سازه ها در سراسر جنوب جهانی تأثیر گذاشت. بسیاری از معماران هندی به نمونه‌های او از معماری گلی محلی اشاره کردند تا آن را در زمینه‌های مدرن به کار ببرند. اصول او در سراسر آفریقا، خاورمیانه و در نهایت نیومکزیکو گسترش یافت.

 

فرانسه: CRAterre


فرانسه یکی از معدود کشورهایی است که عمده‌ترین تکنیک‌های معماری زمینی مانند گلدان و آجر، آجرهای خشتی و خاکی را در خود جای داده است. با پیروی از حسن فتحی و فرانسوا کوینترو، گروه تحقیقاتی فرانسوی CRAterre بر توسعه تکنیک‌ها در معماری زمین تمرکز می‌کند. CRAterre که توسط انقلاب زیست محیطی در اواخر دهه 1970 تحریک شد، یک استراتژی جهانی برای بازسازی و نوسازی هنر ساخت زمین را ترویج می کند. این گروه در اکتشاف پتانسیل ساختمان های بومی در فرانسه و سراسر جهان پیشگام بوده است.

 

 

انجمن غیرانتفاعی ماموریت دارد تا اطلاعاتی را که به طور سنتی منتقل شده است زنده و گسترده نگه دارد. این گروه از طریق آموزش تخصصی، تحقیق و تجربه عملی، دانشجویان را با خلاقیت های معماری با زمین آشنا می کند. تحقیقات اکتشافی CRAterre آن‌ها را به توسعه روش‌های پیشرفته مانند بتن خاکی ریخته‌شده، خاک خام و مخلوط‌های الیاف گیاهی، خاک پیش‌ساخته و سازه‌های خاکی پرینت سه‌بعدی هدایت کرد.

از زمان تأسیس، برنامه های آموزشی CRAterre با استراتژی برای گرد هم آوردن طیف گسترده ای از همکاران - سازندگان، دانشمندان، معلمان و دانش آموزان ترکیب شده است. نمونه های اولیه مسکن عمومی زمین خام در اندازه واقعی در سراسر جهان ساخته شده است که برخی از آنها ساخته و استفاده شده اند. فرآیند آنها شامل تجزیه و تحلیل عمیق فرهنگ هر ساختمان محلی و جمعیت ساکن است. عناصر کلان و خرد سرزمینی مانند مصالح محلی و نیازهای فرهنگی برای ایجاد معماری گلی معاصر ترکیب شده اند.

 

هند: موسسه زمین آروویل


در بزرگ‌ترین و سریع‌ترین اقتصاد کربن در جهان، موسسه Auroville Earth (AVEI) برای آزمایش و تکثیر روش‌های ساخت زمین پایدار تأسیس شد. در دهه 1980، بنیانگذار Satprem Maini یکی از اولین افرادی بود که دوره های آموزشی CRAterre را تکمیل کرد. او آموخته های خود را به هند آورد تا AVEI را به عنوان ابتکاری برای آموزش دانشجویان در زمینه معماری زمین راه اندازی کند. از طریق کارگاه های مشارکتی منظم، مؤسسه تلاش می کند تا افراد را آموزش دهد و توانمند سازد تا سازه های خود را با استفاده از تکنیک های خاکی بسازند.

 

 

این سازمان غیرانتفاعی درگیر تحقیق، توسعه، ترویج و انتقال فناوری‌های ساختمانی مبتنی بر زمین است و به طور همزمان جنبشی را در سراسر شبه قاره هند رهبری می‌کند. AVEI نوعی آجر خاک فشرده ساخته شده با یک سری پرس بلوک دستی و مکانیزه را اختراع کرده است. آنها همچنین طیف گسترده ای از تکنیک ها را با استفاده از زمین تثبیت شده، به ویژه برای طاق ها و گنبدها توسعه داده اند. این نمونه‌های اولیه در ساختمان‌های عمومی و طرح‌های مسکن ارزان‌قیمت در سراسر هند جای خود را پیدا کرده‌اند.

AVEI مایل است از تاریخ طولانی خودسازی هند که در شیوه های بومی دیده می شود، استفاده کند. با ایجاد یک "زبان بومی جدید" با استفاده از فناوری مدرن با زمین تثبیت شده، فلسفه آنها مبتنی بر آموزش متقابل درسی در مواد محلی و تکنیک های معاصر است. هند مدرن به قدری سریع توسعه یافته است که معماری بومی زمان کافی برای رسیدن به آن را نداشته است. AVEI زمین را در خط مقدم تجسم مجدد مدرنیته در هند قرار می دهد.

 

 

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

برگرفته شده از وبسایت Archdaily 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی