Kioskedia
خانه /
کاوش زیستگاه های آسیب پذیر در دوسالانه XXII معماری شیلی

کاوش زیستگاه های آسیب پذیر در دوسالانه XXII معماری شیلی

تاریخ: 1401/12/20
موضوع: معماری

پس از وقفه در نسخه 2019

 

به دلیل بحران اجتماعی در شیلی، دوسالانه معماری شیلی در ژانویه 2023 با موضوع «زیستگاه‌های آسیب‌پذیر» به سانتیاگو بازگشت و به موضوعاتی مانند «ظهور کسری مسکن در شرایطی» پرداخت. زاغه‌ها، غیررسمی و تصرف غیرقانونی زمین در سال‌های اخیر افزایش یافته است» و «آسیب‌پذیری و تخریب فضاهای عمومی؛ حفاظت فوری از میراث ملموس؛ و آسیب‌پذیری محیط‌زیست در شرایط بحران آب و هوایی».

این رویداد توسط کریستوبال مولینا، هماهنگ کننده منطقه معماری وزارت فرهنگ، هنر و میراث، و لورتو لیون، مدیر فعالیت های کالج معماران شیلی انجام شد. نتیجه این اتحاد مشترک بین هر دو نهاد باعث ترویج این رویداد فرهنگی شد که در فضای عمومی اطراف کاخ د لا موندا -محل ریاست جمهوری شیلی- برگزار شد تا درباره این موضوع بحث و گفتگو شود.

 

 

"معماری ابزاری است که می تواند کیفیت زندگی مردم را بهبود بخشد

 

اما به خودی خود کافی نیست، بلکه نیازمند سیاست های عمومی حمایت کننده از آنها و آموزش مدنی است تا بدانیم مراقبت از مردم وظیفه همه است. لورتو لیون در گفتگو با ArchDaily گفت. دوسالانه پیشنهاد کرد که 4 مداخله و همچنین فضاهایی برای نمایشگاه ها، جلسات و کنفرانس های آزاد و رایگان برای همه مخاطبان ایجاد شود.

 

 

غرفه نمایشگاه در Plaza de la Constitución نمایشگاه ملی معماری را در خود جای داده است. 50 اثر از طریق یک فراخوان آزاد انتخاب شده‌اند که از طریق مدل‌ها و مدل‌های گرافیکی مختلف، مانند Casona Compañía Restoration طراحی شده توسط Oficina Bravo، یا دفتر مرکزی انجمن Mejillones توسط CAW Arquitectos، ارائه شده‌اند. در عین حال، این غرفه دارای اهمیت تاریخی است زیرا تفسیر و بازسازی ساختاری است که در همان مکان توسط معمار مونتسرات پالمر در سال 1972 برای وزارت فواید عامه و به مناسبت افتتاحیه ساخته شد. UNCTAD III (مرکز سومین کنفرانس سازمان ملل متحد در مورد تجارت و توسعه در جهان سوم).

 

دو مداخله در Plaza de la Ciudadanía پیدا شد. پیشنهاد "یک سایه نرم" توسط ژان آرایا و میگل کاساسوس، امکان ملاقات مجدد را جشن می گیرد و اثر "یک بنای تاریخی یک منشور آینه ای است" اثر گونزالو مونوز و لو استودیو، راه های مختلف نگاه و نمایش معماری را بررسی می کند.

 

فضاهای عمومی Plaza Bulnes در جنوب Palacio de la Moneda شاید یکی از برجسته ترین تاسیسات را دریافت کرد. سازه ای بادی و موقت توسط معماران اسمیلیان رادیچ و نیکلاس اشمیت. این سالن موقتی بود که در آن برنامه جلسات، مناظره ها و کنفرانس هایی برگزار می شد که به دنبال نصب بحث های عمومی با موضوع اصلی بود. مراسم افتتاحیه در صبح روز شنبه 14 ژانویه در این سالن برگزار شد و در روزهای بعد سخنرانی هایی توسط فردریک بونه، ایناکی کارنیسرو، آنا فالو، سیسیلیا پوگا، آتسو آمان، آلخاندرو آراونا، مارینا اوترو، الیزابت آنیوس برگزار شد. و خود اسمیلجان رادیچ/

 

در همین مداخله، در طول شب، فیلم‌های منتخب جشنواره فیلم معماری سانتیاگو به نمایش درآمد که از جمله آن‌ها می‌توان به مستند «ویلا پورتال‌ها: ثبت یک نشان» ساخته کریستین ویدال و «هفتمین بار قبل از بازگشت» ساخته فرانکو اویدو اشاره کرد.

مرکز فرهنگی La Moneda در نزدیکی آن نیز در چارچوب این رویداد برای نمایش 16 پروژه نهایی دوازدهمین دوسالانه اخیر معماری و شهرسازی ایبرو-آمریکایی: زندگی در حاشیه که در مکزیکوسیتی برگزار شد، استفاده شد. این نمایشگاه نمونه‌های تکرارپذیری از چگونگی ارائه جایگزین‌های معماری و شهرسازی برای چالش‌های شهری و مسکن ارائه می‌دهد.

 

 

برنامه دوسالانه شیلی سرانجام جایزه ملی معماری 2022 را به فرناندو پرز اویارزون، مدیر فعلی موزه ملی هنرهای زیبا و جایزه ملی شهرسازی سال 2022 را به جوآن مک دونالد، اولین زنی که این جایزه را دریافت کرد، اهدا کرد.

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

Archdaily برگرفته شده از وبسایت 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی