Kioskedia
خانه /
معماری ساخته شده توسط کاردستی: پروژه چاکی واسی اثر La Cabina de la Curiosidad

معماری ساخته شده توسط کاردستی: پروژه چاکی واسی اثر La Cabina de la Curiosidad

تاریخ: 1403/07/21
موضوع: معماری

Marie Combette و Daniel Moreno Flores در سال 2019 La Cabina de la Curiosidad را تأسیس کردند، یک استودیو متمرکز بر معماری و قلمرو مستقر در کیتو، اکوادور. رویکرد معماری آنها مبتنی بر کار میدانی گسترده، با دیدگاه شهری و سرزمینی است که استفاده از منابع موجود، مدیریت آب و بازیافت را در اولویت قرار می دهد. آنها از طراحی و نقشه برداری به عنوان ابزار ضروری برای تحقق ایده های خود و تبدیل آنها به فضا استفاده می کنند. نام استودیو تداعی کننده یک "تنه" است که به کابینی پر از کنجکاوی تبدیل شده است که کاوش در احتمالات مختلف را دعوت می کند. این تنه از تجربیات روزمره تغذیه می‌شود که از تعاملات ساده با شهر یا محیط به دست می‌آید، که فرآیند خلاقانه‌ای را آغاز می‌کند که به طور مداوم با آزمایش و کشف روزانه تغذیه می‌شود، بدون ترس از ناشناخته‌ها.

 

آثار La Cabina de la Curiosidad بازتاب معماری عمیقاً مرتبط با محیط و قلمرو آن است و در انتخاب مصالح، روش‌های ساخت و عملکردهایی که انجام می‌دهد به محیط زیست احترام مطلق می‌گذارد. علاوه بر این، پروژه‌های آن‌ها به طور فعال کاربران را درگیر می‌کند و فضاهایی را ایجاد می‌کند که برای چندین امکان و راه‌های سکونت باز باشد.

 

 

ماری کامبت و دانیل مورنو فلورس در طول مسیر خود، کار خود را از طریق مجموعه‌ای از مانیفست‌ها که رویکرد آنها را مشخص می‌کند، ساختار داده‌اند. اولین مانیفست "جامعه" است که کار مشترک را درک می کند و همه شرکت کنندگان - همکاران، همکاران، جوامع، کاربران، سازندگان و مشتریان - را به عنوان بخشی اساسی از تحقق پروژه هایشان درگیر می کند. دو مانیفست کلیدی دیگر «کاوش و غوطه ور شدن در قلمرو» است که مستلزم کار تحقیقاتی دقیق است. بر اساس این آزمایش و جمع‌آوری داده‌ها، معماری پیش‌بینی و ارائه می‌شود که در "قلمرو و منظر" تجسم یافته است. مورد دوم یکی دیگر از محورهای اساسی در عمل استودیو است. این رویکرد با مانیفست آنها در مورد "بازیافت" تکمیل می شود، که برای منابع شهری و طبیعی و همچنین دانش اجدادی در سرزمین های بومی ارزش قائل است.

از این تحقیق، مانیفست «سیستم‌ها»، پاسخ‌های قابل انطباق در مقیاس‌های مختلف با توجه به نیازهای پروژه ناشی می‌شود. آنها همچنین «کنش‌های شاعرانه» را برجسته می‌کنند که در نحوه سکونت و عبور از فضاها و در نهایت «دستگاه‌ها» به معنای دیگر بازیگرانی است که معماری را نیز تعریف می‌کنند. همه اینها اساساً روش کار La Cabina de la Curiosidad را خلاصه می کند.

 

 

یکی از آخرین پروژه های آنها Chaki Wasi است، یک مرکز صنایع دستی واقع در جامعه Shalalá، در آند اکوادور. این پروژه با هدف ترویج توسعه اقتصادی پایدار و محترمانه با محیط اطراف خود، دعوت از گردشگران و بازدیدکنندگان برای تعامل با جامعه انجام می شود. همه اصول La Cabina de la Curiosidad از درک کامل قلمرو، ساکنان آن، و فرهنگ آنها گرفته تا روند ساخت و ساز و نماد و کارکرد مرکز نشان داده شده است. با معماران درباره تاریخچه و روند مادی شدن چاکی واسی صحبت کردیم.

 

 

 

دانیل مورنو فلورس و ماری کامبت (DM): با پروژه Chaki Wasi، ما در کوه های آند، در یک منطقه کوهستانی و مرتفع، احاطه شده توسط مناظر بسیار زیبا، مشغول به فعالیت هستیم. کوه هایی با ارتفاع بیش از 4000 متر در زمین های سنگی پارامو وجود دارد. برای رسیدن به جامعه شلالا، تقریباً تا سطح ابر بالا می‌روید و با مناظری چشمگیر روبرو می‌شوید. سپس، فرد وارد دنیای آند می شود، با آب و هوای سرد، کشاورزی، و دام های کوچک، که در آن ساختمان های کوچک وجود دارد. این یک دنیای بومی است که در آن مردم لباس های سنتی خود را می پوشند. در این مناطق به زبان کچوا صحبت می شود که بسیار مهم و نماینده است. دانش اجدادی نیز بنیادی است و شامل نمادهای متعددی است: پرستش زمین، پاچاماما، حیوانات خاص، همراه با آیین های اجدادی، جشنواره ها و جشن ها. اعتقادات و دعاهای زیادی برای کوه و خورشید وجود دارد. این یک فرهنگ زنده و قوی است که در این زمینه از مناظر زیبا آغشته شده است.

جامعه شلالا در پای مردابی چشمگیر قرار دارد که یکی از پربازدیدترین نقاط اکوادور نیز می باشد. در بالای دهانه، جامعه ای قرار دارد که بر توسعه پایدار و آگاهانه، با ساخت و سازهای محترمانه تمرکز کرده است. این در مورد توسعه اقتصادی عظیم نیست، بلکه چیزی حرفه ای تر است، با زندگی متمرکز بر کشاورزی و دامداری در مقیاس کوچک. جاده آسفالته فقط به نقطه خاصی می رسد و بعد برای رسیدن به جامعه باید 7 کیلومتر در جاده خاکی طی کرد که نیاز به تلاش مضاعف دارد. نقطه نظر و مرکز صنایع دستی با هدف جذب بازدیدکنندگان بیشتر، تبدیل شدن به یک معماری است که تعامل را دعوت می کند. جامعه ای که اساساً از کشاورزی زندگی می کند، به دنبال تکمیل اقتصاد خود از طریق گردشگری بوده است و داشتن ابزارهایی که این جنبه را تقویت می کند، مهم است.

 

 

AD: هدف اصلی توسعه پروژه چکی واسی چه بود؟

 

DM: ایده مرکز صنایع دستی چاکی واسی تکمیل زیرساخت های گردشگری است که جامعه طی سال ها ایجاد کرده است. در سال های 2012 و 2013، دیدگاه ال کیلوتوآ با همکاری وزارت گردشگری ساخته شد که به نمادی از این مکان تبدیل شده است. مرکز صنایع دستی به دنبال ارزش افزوده از طریق قدردانی از تکنیک های اجدادی است و صنایع دستی را به معماری تبدیل می کند. علاوه بر این، مرکز صنایع دستی نقطه عطفی است که گردشگری ملی و بین المللی را جذب می کند و این تکنیک ها را ترویج و به نمایش می گذارد

 

 

 

چاکی واسی به وسیله ای برای انتقال فرهنگ از طریق معماری، صنایع دستی و مردم تبدیل می شود و به جامعه اجازه می دهد میراث خود را به اشتراک بگذارد.

 

AD: پلان دایره ای شکل مرکز یکی از جنبه های کلیدی پروژه است. این پیکربندی چگونه به عملکرد فضا و کاربردهای آن کمک می کند؟

 

DM: پلان طبقه از نقطه نظر طراحی دایره ای است که به همه غرفه ها فرصت یکسانی می دهد. دو ورودی برای ورود کاربر و عبور از فضا برای خروج وجود دارد. این مسیر فرصت های برابر را برای همه ایجاد می کند و تجربه بازدیدکنندگان را تسهیل می کند. سنگفرش مانند چاکانا طراحی شده است، یک صلیب آند که جهت نقاط اصلی را دارد و نماد چهار عنصر است. در مرکز، این نیز به فضا یک شخصیت آیینی و جشن می بخشد. در داخل، می توان رویدادها، نمایش های تئاتری از افسانه ها، رقص ها و آیین ها را برگزار کرد. این پیکربندی دایره ای طیف گسترده ای از امکانات را ارائه می دهد، فراتر از کاربرد یا عملکرد خاص آن. تنوع عملکردها آن را بسیار انعطاف پذیر می کند. شکل به عنوان یک راهرو عمل می کند که می توان از آن عبور کرد یا آن را احاطه کرد. شما را در آغوش می‌گیرد و شگفت‌انگیز است، زیرا از بیرون خود را به عنوان چیزی به یاد ماندنی نشان می‌دهد، اما در درون تجربه کاملاً متفاوت است.

 

 

 

AD: کار جمعی و نحوه ساخت آن شامل بسیاری از اصولی است که شما با معماری خود ترویج می کنید. این روند به ویژه در جامعه شلالا چگونه بود؟

 

DM: چاکی واسی به طور جمعی با ساکنان جامعه ساخته شد. زحمت جامعه سهم اساسی در تحقق پروژه بود. پس از ماه ها و ماه ها کار داوطلبانه، تصمیم جامعه به عنوان بخشی از فرهنگ: مینگا، یک کار سازنده جمعی، که از طریق آن این روند ساخت و ساز نیز فرهنگ را نجات داد. در گذشته، اگر می خواستید خانه خود را بسازید، از مینگا، همسایه ها و خانواده ها می خواستید تا به شما در ساختن خشت و واسی کمک کنند. آنها برای حمایت از شما می آمدند و شما برای حمایت از دیگران. بنابراین، یکی زمین را فراهم می کرد، دیگری چوب. به طور مشابه، کل ساخت و ساز به لطف یک مینگای مداوم از شش نفر که هر هفته به نوبت انجام می شدند، انجام شد. همچنین لحظات کلیدی مینگای عمومی وجود داشت که کل جامعه در آن شرکت داشتند.

در مجموع 24 خانواده از مرکز صنایع دستی بهره مند شدند. مثلاً وقتی سنگ ها را گذاشتند آمدند و همچنین وقتی همه خرپاها را نصب کردیم. زمانی که گره های اتصالات را با طناب ایجاد کردیم، و در یک نقطه، زمانی که کل خانه مسقف بود، آن زمان بود که اکثر خانواده های یک جامعه می آمدند. این امکان انتقال دانش از بزرگان به جوانان را فراهم کرد و همه سنین جامعه را در بر گرفت. باور نکردنی بود زیرا نسل هایی که شاید 50 سال سن دارند، بسیار خوشحال هستند که این سنت ها را به فرزندان یا نوه های خود منتقل می کنند، به خصوص در جهانی که همه جا در حال جهانی شدن است. بنابراین، آنها از حفظ فرهنگ خود احساس غرور می کنند و می توانند آن را از طریق یک عنصر ملموس منتقل کنند.

 

 

 

AD: چه ویژگی ها و مصالحی ساخت مرکز چکی واسی را مشخص می کند؟

 

DM: مرکز چاکی واسی به شکل کابین ذخیره سازی سنتی آند است که با سنگ و کاه ساخته شده است. تمام مصالح به کار رفته آنهایی هستند که جامعه به طور مرتب برای ساخت و سازهای خود از آنها استفاده می کند. برای ساخت از چوب اکالیپتوس جوان استفاده شده است که برای پوشش و ساخت بلوک ها و درزها استفاده می شود. طناب از پنکوی کاکتوس ساخته می شود که از برگ های آن برای ساختن کابویا و طناب استفاده می شود. از سنگ های رودخانه ای و نی نیز استفاده می شود. تنها عنصر غیرطبیعی یک میله کوچک است که خرپا را به سنگ وصل می کند و همچنین یک میله منحنی و چند میخ است.

 

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی ، آموزش دکوراسیون داخلی ، آموزش بازسازی و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و بین المللی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا TAFE و PDA کانادا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از کانادا و استرالیا می باشد. در این دوره های پروژه محور از صفر تا صد و بدون پیش نیاز و کاملا بر اساس بازار کار آموزش می بینید و در طول دوره یک پروژه طراحی داخلی را زیر نظر اساتید بین المللی طراحی میکنید. 

 

دوره های آنلاین آکادمی بین المللی کیوسکدیا شامل:

دوره طراحی داخلی ، دوره دکوراسیون داخلی و دوره دکوراتوری ، دوره بازسازی ، دوره نورپردازی ، دوره طراحی نما ، دوره طراحی فضای سبز ، دوره نرم افزارهای معماری و طراحی ، دوره شرکت در مسابقات بین المللی 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره آنلاین طراحی داخلی و آموزش آنلاین طراحی داخلی و دریافت گواهینامه بین المللی طراحی داخلی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

 

پیج اینستاگرام آکادمی بین المللی کیوسکدیا :

kioskedia_official@

 

شماره تماس برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر:

09107300818

021-88254691

021-88269173

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی