Kioskedia
خانه /
آیا Airbnb به بحران مسکن کمک می کند؟

آیا Airbnb به بحران مسکن کمک می کند؟

تاریخ: 1401/09/22
موضوع: مارکتینگ، بازاریابی و برندسازی

هنگامی که Airbnb تقریباً 15 سال پیش شروع به کار کرد

 

 راه حلی جدید و نوآورانه برای رزرو اقامت های کوتاه مدت بدون هیچ دردسری ارائه کرد. با اجاره یک اتاق یدکی یا یک آپارتمان کامل، جایگزینی برای مدل‌های هتل سنتی که اغلب بیش از حد قیمت داشتند و بیش از حد رزرو می‌شدند، ارائه کرد. Airbnb اکنون با منتقدان بسیاری روبرو می شود زیرا شرکت به سرعت رشد کرد و صدها هزار اقامت در سراسر جهان را ارائه می دهد، اما نه بدون تعداد انگشت شماری از تجربیات منفی. اکنون، برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران شروع به دیدن اثرات فراوانی فهرست‌های Airbnb و چگونگی تأثیر آن بر بحران رو به رشد مسکن کرده‌اند.



سرمایه‌گذارانی که امپراتوری‌های اجاره‌ای Airbnb را می‌سازند

در دهه گذشته به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند

 

به خصوص در روزگار کنونی که مردم به دنبال بازگشت به روال عادی سفر هستند، Airbnbs یک گزینه محبوب بوده و نقش مهمی در بازار اجاره کوتاه مدت داشته است. در سال 2020، خرید خانه های تعطیلات در سراسر ایالات متحده بیش از 40 درصد از رشد فروش خانه های موجود نسبت به سال 2019 بیشتر شد. مالکان مزایای خرید این خانه ها و اجاره آنها را با حاشیه سود بالا مشاهده می کنند. صاحبخانه های فرصت طلب می توانند با اجاره خانه های خود به بازدیدکنندگان، وام مسکن خود را تنها در چند روز پرداخت کنند. با این حال، این تا حدی به کمبود مسکن کمک کرده است که جهان را تحت تأثیر قرار داده است و قیمت اجاره بها را تقریباً در تمام شهرهای بزرگ افزایش داده است. این ارتباط بین افزایش خانه‌هایی که به عنوان Airbnb اختصاص داده شده‌اند و افزایش نرخ اجاره، «اثر Airbnb» نامیده می‌شود.

 

علاوه بر فقدان اجاره بلندمدت که بتواند به ساکنین خدمات بهتری ارائه دهد، با توجه به مسائل زنجیره تامین جهانی و شرایط سخت تامین مالی، روند ساخت پروژه‌های مسکن جدید کاهش قابل توجهی داشته است. قوانین منطقه‌بندی استثنایی که انواع مسکن‌های با تراکم کمتر قابل ساخت را تعیین می‌کنند نیز در کمبود مسکن نقش داشته‌اند. در حالی که برخی از شهرها شروع به اجرای قوانین در مورد اجاره های کوتاه مدت کرده اند، به ویژه در مکان هایی مانند شهر نیویورک، که زمانی گزارش داده بود که فهرست های Airbnb بیشتر از آپارتمان های خالی در بازار است.

 

 

گزارش دیگری که در سال 2016 منتشر شد، تخمین زد که به دلیل تعداد زیاد فهرست‌های Airbnb، نیویورکی‌ها بیش از 600 میلیون دلار اجاره اضافی سالانه به دلیل افزایش هزینه اجاره پرداخت می‌کنند. در حالی که Airbnbs مطمئناً برخی از سودهای اقتصادی را ایجاد می کند، به ویژه در شهرهایی که به شدت به گردشگری متکی هستند، بیشتر درآمد به گروه کوچکی از مالکان اختصاص می یابد. Inside Airbnb تخمین می زند که حدود یک چهارم میزبان ها حدود دو سوم لیست ها را اجرا می کنند. حتی بیشتر از آن، مطالعه آنها نشان داد که بیشتر لیست ها آپارتمان های کاملی هستند که به هتل های موقت تبدیل شده اند و اپراتورها می توانند درآمد بسیار بیشتری نسبت به ساکنان پرداخت اجاره بازار کسب کنند. صاحبخانه های کوچکتر مادر و پاپ تنها کسانی نیستند که در ساخت امپراتوری های اجاره ای کوتاه مدت مشارکت می کنند. شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات در حال ساختن پرتفوی‌های بزرگ خود هستند و میلیاردها دلار سرمایه برای ایجاد شرکت‌های هلدینگ برای دارایی‌های خود سرازیر می‌کنند و تنها به کمبود مسکن کمک می‌کنند.

 

 

در سرتاسر جهان، اجاره‌کنندگانی که به دنبال مکان‌های مقرون‌به‌صرفه برای زندگی هستند، با افزایش اجاره‌های کوتاه‌مدت، از جمله Airbnbs، رانده شده‌اند. در طول دهه آینده، انتظار می رود که ساخت و ساز نتواند تقاضای مسکن ارزان قیمت را برآورده کند، به خصوص که این خانه ها و آپارتمان ها از بازار خارج می شوند تا صرفاً به عنوان اجاره تعطیلات مورد استفاده قرار گیرند. در حالی که اجاره های کوتاه مدت یک موضوع جدی است، اما این سوال را ایجاد می کند که حتی اگر Airbnb فردا اتفاق بیفتد، آیا تضمینی وجود دارد که آن واحدها بلافاصله دوباره به سهام بلندمدت مسکن ملحق شوند؟ یا آیا Airbnbs همیشه نقشی در نحوه مدیریت مسکن در شهرهایمان دارد؟ Airbnbs دارای نکات منفی است، اما جنبه های مثبتی نیز دارد و قبل از تصمیم گیری در مورد نحوه برخورد با آنها، باید هر دو را در نظر گرفت.

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برگرفته شده از وبسایت Archdaily

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی