Kioskedia
خانه /
چگونه چوب مهندسی شده می تواند صنعت ساخت و ساز را کربن زدایی کند

چگونه چوب مهندسی شده می تواند صنعت ساخت و ساز را کربن زدایی کند

تاریخ: 1403/02/04
موضوع: مارکتینگ، بازاریابی و برندسازی

چگونه چوب مهندسی شده می تواند صنعت ساخت و ساز را کربن زدایی کند

 

در زمانی که نگرانی‌های پایداری و ESG (محیط‌زیست، اجتماعی، و حاکمیت) رایج است، نیاز اساسی به تمرکز بر بخشی وجود دارد که 38 درصد از کل انتشار CO2 جهانی را تشکیل می‌دهد و 30 درصد از منابع جهانی را مصرف می‌کند: صنعت ساخت‌وساز. . در سال 2022، در COP27، سازمان ملل متحد شتاب دهنده ساخت و ساز پاک را اعلام کرد، برنامه ای با اقدامات طراحی شده برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای تا 50 درصد تا سال 2030. گزارش ARUP و شورای تجارت جهانی برای توسعه پایدار نشان می دهد که نیمی از ساختمان ها انتشار گازهای گلخانه ای از کربن تجسم یافته ناشی می شود که در ساخت و حمل و نقل مواد تولید می شود، نه فقط در سایت های ساخت و ساز و خود ساختمان ها. دقیقاً در این سناریو است که ما یک فرصت برای این بخش می بینیم. تنها ماده تجدیدپذیر در ساخت و ساز چیست که به جای انتشار کربن آن را حفظ می کند؟ چوب.

وقتی به چوب فکر می کنیم، یک سوال دیگر مطرح می شود: "چگونه چوب می تواند پایدار باشد اگر نیاز به قطع درختان برای آن داشته باشیم؟" آنا بلیزاریو، مدیر بازرگانی Urbem، یک صنعت انبوه چوب برزیلی در مقیاس بزرگ، در طول این مقاله توضیح می دهد که چگونه کاشت درختان به طور خاص برای مصرف نه تنها یک جایگزین پایدار است، بلکه یک روش عالی در مبارزه با بحران آب و هوا است و می تواند بخش ساخت و ساز را بازسازی کند.

 

 

ظهور جنگل‌کاری، تمرین جنگل‌های کاشته‌شده

 

فعالیت صنعت جنگلداری - که به عنوان جنگل کاری نیز شناخته می شود - کاشت منظم جنگل ها است که معمولاً برای استفاده تجاری خاص در نظر گرفته می شود. در اواخر قرن هجدهم در آلمان پدیدار شد و از آن زمان در مقیاس جهانی توسعه یافت و جنگل‌هایی با سنین، گونه‌ها و کاربری‌های مختلف تولید کرد.

در برزیل، این فعالیت به صورت ساختار یافته در اواخر دهه 1960 آغاز شد، زمانی که توسعه صنعت برزیل شروع به تقاضای مقدار زیادی چوب کرد که به عنوان منبع سوخت استفاده می شد. معرفی صنعت جنگلداری در این دوره یک استراتژی برای تولید مواد خام فراوان، در دسترس و کنترل شده به عنوان جایگزینی برای استخراج چوب بومی آمازون بود.

 

 

 

اهداف و دلایل پذیرش جنگلکاری

 

به عنوان یک استراتژی برای دسترسی به مواد خام، هدف نهایی آن حفظ بیوم های اصلی، معمولاً قدیمی تر و پیچیده تر است، یعنی جایگزینی مواد خام تجدید ناپذیر با مواد خام تجدید پذیر. به عنوان مثال، زمانی که برای ساختن ساختمان ها جنگل می کاریم، از حذف سنگ و شن و ماسه از محیط دوری می کنیم که قابل جایگزینی یا بازسازی نیستند.

رایج ترین گونه هایی که برای تولید الوار ساختاری برای ساخت و ساز (یا چوب انبوه) مورد استفاده قرار می گیرند، مخروطیان هستند که دارای استحکام ساختاری خوب، چگالی کم و رشد سریع هستند. آنها به ویژه در مراحل ساخت عناصر ساختاری، مانند اره کردن، خشک کردن، چسباندن، تکمیل و نصب کانکتور به خوبی کار می کنند.

 

 

جنگلداری و محیط زیست

 

یکی از مهم ترین استراتژی های تعادل اکولوژیکی برای جنگل های کاشته شده، مدیریت ترکیبی است. یعنی در مناطق کاشت جنگلی، حفاظت یا احیای بیوم اصلی مربوطه توسط قانون برزیل الزامی است. در مورد جنگل های کاج، بیوم مرتبط همیشه جنگل اقیانوس اطلس خواهد بود.

با یادآوری شبکه پیچیده زیست بوم های برزیل، جنگل های کاج در مناطق جنوبی و جنوب شرقی کشور، در عمل به عنوان یک استراتژی حفاظتی در برابر جنگل زدایی آمازون عمل می کند، زیرا چوب کافی برای پاسخگویی به خواسته های مختلف تمدن معاصر را تامین می کند

 

 

جنگل‌داری همچنین از استخراج سنگ‌ها، سنگ‌ها و منابع تجدیدناپذیر شن و ماسه که باید به صورت استراتژیک مصرف شوند تا همیشه در دسترس باشند، اجتناب می‌کند. رشد تصاعدی جمعیت و به تبع آن شهرهایی که برای سازگاری با این افزایش در دهه‌های آتی به آن‌ها نیاز داریم، ما را ملزم می‌کند تا به راه‌حل‌های جایگزینی فکر کنیم که می‌توانند در بلندمدت پایدار باشند.

علاوه بر این، با رشد درختان، دی اکسید کربن مورد استفاده در فتوسنتز از جو حذف شده و در داخل چوب ذخیره می شود. هنگام تولید سیمان یا فولاد، ما نیاز به سوزاندن سوخت های فسیلی داریم که در طول فرآیند تولید، مقادیر زیادی کربن را در اتمسفر آزاد می کنند. بنابراین، جنگلکاری را می توان به عنوان یک استراتژی بخش عمده برای کاهش انتشار کربن از صنعت ساخت و ساز در نظر گرفت.

جدا از تمام این مزایا برای این بخش، صنعت جنگلداری همچنین قدرت بازیابی مناطق تخریب شده را دارد (که پس از استفاده اقتصادی بدون استراتژی های حفظ محیط زیست از بین رفته اند) که در برزیل بخش عظیمی از قلمرو را تشکیل می دهند.

 

 

یک جنگل کاشته شده به احیای خاک، پر کردن آب های زیرزمینی و افزایش رطوبت هوا کمک می کند. اگر با مناطق تعیین‌شده برای بازسازی جنگل‌های اقیانوس اطلس همراه باشد، جنگل‌های کاشته‌شده می‌توانند از طریق فعالیت‌های طولانی‌مدت تأثیرگذار اقتصادی و پایدار به معکوس کردن تخریب محیط‌زیست کمک کنند.

 

جنگل های کاشته شده و چوب انبوه

 

با توجه به تمام دلایل ذکر شده در بالا، کاشت درخت برای ساخت ساختمان یکی از موثرترین راهکارها برای کربن زدایی صنعت ساختمان امروزی است. همانطور که قبلا ذکر شد، چوب انبوه حتی قبل از شروع ساخت و ساز شروع به ذخیره کربن می کند، بر خلاف سایر مصالح ساختمانی، باعث می شود که کربن منفی شروع شود و بقیه ساخت و ساز در پایان به یک نتیجه پایدار کمک می کند.

 

 

این ثابت می‌کند که علی‌رغم اینکه بخش ساخت‌وساز در حال حاضر بیشترین آلودگی را دارد، هنوز ابزارها و روش‌هایی برای کشف وجود دارد که آن را به طور فزاینده‌ای پایدار و از نظر زیست‌محیطی برای کره زمین مفید می‌سازد.

 

Urbem یک تولیدکننده انبوه چوب برزیلی است که با اعتقاد به استفاده از قدرت جنگل برای ساخت شهرهای آینده امروز وارد بازار شد. ترکیب فناوری و صنعتی شدن با مواد خام تجدیدپذیر، چوب انبوه ماده ای است که به حل بسیاری از مشکلات ساخت و ساز کمک می کند و یک سایت ساخت و ساز پربارتر، قابل پیش بینی، بدون ضایعات، سریعتر و ایمن تر را فراهم می کند. در وب سایت رسمی بیشتر بدانید.

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی ، آموزش دکوراسیون داخلی ، آموزش بازسازی و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و بین المللی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا TAFE و PDA کانادا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از کانادا و استرالیا می باشد. در این دوره های پروژه محور از صفر تا صد و بدون پیش نیاز و کاملا بر اساس بازار کار آموزش می بینید و در طول دوره یک پروژه طراحی داخلی را زیر نظر اساتید بین المللی طراحی میکنید. 

 

دوره های آنلاین آکادمی بین المللی کیوسکدیا شامل:

دوره طراحی داخلی ، دوره دکوراسیون داخلی و دوره دکوراتوری ، دوره بازسازی ، دوره نورپردازی ، دوره طراحی نما ، دوره طراحی فضای سبز ، دوره نرم افزارهای معماری و طراحی ، دوره شرکت در مسابقات بین المللی 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره آنلاین طراحی داخلی و آموزش آنلاین طراحی داخلی و دریافت گواهینامه بین المللی طراحی داخلی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

 

پیج اینستاگرام آکادمی بین المللی کیوسکدیا :

kioskedia_official@

 

شماره تماس برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

 

برگرفته شده از وبسایت Archdaily 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی