Kioskedia
خانه /
نماد طراحی: والتر گروپیوس

نماد طراحی: والتر گروپیوس

تاریخ: 1401/08/15
موضوع: هنر و خلاقیت

والتر گروپیوس تاثیرگذار

 

گروپیوس که بیشتر به عنوان بنیانگذار مدرسه هنری آلمانی Staatliches Bauhaus شناخته می شود، جایی که او سال ها به عنوان مدیر در آنجا خدمت کرد، گروپیوس همچنین در سال 1945 شرکت معمار (TAC) را تأسیس کرد و صندلی راحتی D51 و صندلی راحتی و مبل F51 را طراحی کرد. قبل از ورشکستگی در سال 1995، TAC یکی از معتبرترین شرکت های معماری جهان بود و آثاری از جمله مرکز فارغ التحصیلان هاروارد در کمبریج، ماساچوست، آرشیو باهاوس در برلین، آلمان، و دانشگاه بغداد در بغداد، عراق را به خود اختصاص داده است.

عکس روی جلد توسط Max Dupain از طریق Wikimedia Commons.

 

 

این عکس والتر گروپیوس جوان را در سال 1919 نشان می دهد، سالی که گروپیوس جانشین استاد مدرسه هنرها و صنایع دستی بزرگ دوکال ساکسون شد، مدرسه ای که تحت هدایت گروپیوس به Staatliches Bauhaus تبدیل شد.

 

همسر اول او، آلما مالر، بیوه آهنگساز ارجمند گوستاو مالر بود. گروپیوس که در جنگ جهانی اول به عنوان گروهبان خدمت می کرد، یک صلیب آهنین را برای خدماتش برنده شد. به بهانه‌ی، او در دهه 1930 به همراه مارسل بروئر و همسر دومش، ایلسه فرانک، از آلمان نازی گریخت و خود را به عنوان استادی در دانشکده طراحی دانشگاه هاروارد در کمبریج، ماساچوست معرفی کرد. گروپیوس در سال 1969 پس از اخذ تابعیت ایالات متحده درگذشت.

 

 

خانه تاریخی گروپیوس در لینکلن، ماساچوست، زمانی که  همسرش ایس در سال 1937 تدریس را در هاروارد پذیرفت، طراحی کردند.

 

گروپیوس فراتر از کار  خود به عنوان یک معمار، مربی و طراح، یک نظریه پرداز و یک ایده بود. گروپیوس در مقاله خود در سال 1923، "نظریه و سازمان باهاوس"، فلسفه حاکم بر استاتلیش باهاوس را تشریح کرد و سوالات انتقادی و آینده نگر را مطرح کرد که به وضوح در تمام عصرهای بعدی طراحی مدرن منعکس می شود. او می‌پرسد: «اما فضا چیست، چگونه می‌توان آن را فهمید و شکل داد؟».

 

 

در حالی که اولین خانه ای که گروپیوس در ایالات متحده ساخت، خانه خودش در لینکلن، ماساچوست بود، اولین کمیسیون رسمی او خانه هاگرتی در کوهاست، ماساچوست بود.

 

 

والتر گروپیوس، TAC (همکاری معماران) و هشام ا. منیر، پردیس دانشگاه بغداد، 1957، در بغداد، عراق.

 

 

 

مدرسه باهاوس که در سال 1919 توسط والتر گروپیوس تأسیس شد، در آکادمی هنرهای زیبای سابق گراند دوکال ساکسون و مدرسه هنرها و صنایع دستی توسط هنری ون دی ولده قرار داشت. یکی از اصول پایه‌گذاری مدرسه، یکپارچه‌سازی تمامی تلاش‌های خلاقانه با تلفیق نظریه هنر با کارگاه‌های عملی بود. ساختمان نشان داده شده در اینجا بیشتر کلاس های درس، استودیوها و کارگاه ها را در خود جای داده است. این مدرسه که در سال 1996 بازسازی شد، اکنون  مدرسه جدید باهاوس است که به نام و الگوبرداری از برنامه اصلی گروپیوس، که در سال 1933 به دلیل فشار رژیم نازی به پایان رسید، ساخته شده است.

 

 

باوهاوس اگرچه در ابتدا در شهر وایمار آلمان تأسیس شد، به شهر صنعتی دسائو نقل مکان کرد. این ساختمان که توسط بنیانگذار و مدیر Staatliches Bauhaus والتر گروپیوس ساخته شد، دومین خانه مدرسه مشهور بود.

 

 

والتر گروپیوس صندلی راحتی F 51 را برای اتاق کارگردان در باهاوس در وایمار طراحی دکوراسیون داخلی کرد. صندلی راحتی پارچه ای با روکش چرمی که با فوم پلی اورتان پر شده است توسط یک قاب چوبی افرا تقویت می شود.

 

 

همه ساختمان های گروپیوس به خوبی تحت نظارت عمومی قرار نگرفته اند. نمونه مورد نظر ساختمان MetLife نیویورک (در اصل ساختمان Pan Am) است که با Emery Roth & Sons و Pietro Belluschi طراحی شده است.

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 dwell برگرفته از سایت 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی