Kioskedia
خانه /
از طرح تا مدل سه بعدی: ابزاری برای طراحی مفهومی معماری

از طرح تا مدل سه بعدی: ابزاری برای طراحی مفهومی معماری

تاریخ: 1401/12/13
موضوع: معماری

در مسابقه سال 1956 برای طراحی شهر برازیلیا،

پیشنهاد لوسیو کاستا تفاوت قابل توجهی با رقبای خود داشت

 

 برخلاف طرح‌های تفصیلی و دیدگاه‌های خوب طراحی شده سایر رقبا، پیشنهاد برنده حداقل مورد نیاز مناقصه را ارائه می‌کند: ترسیم نقشه آزمایشی و گزارش. در گزارش، چند طرح ساده از متن پشتیبانی می‌کردند که توانایی معمار را در ترکیب ایده‌ها در چند خط نشان می‌داد.

داشتن توانایی بیان یک ایده از طریق طراحی، فرآیند طراحی را برای یک معمار یا طراح تسهیل می کند، چه برای توسعه مفاهیم و چه حتی برای نمایش ساختمان. یک طرح خوب باید به راحتی قابل درک باشد، حتی برای کسانی که دانش فنی ندارند، و نمایشی بصری از عناصر مهم یک پروژه، مانند فضاها، ابعاد، گردش و روابط بین عناصر ارائه می دهد. اگرچه اکثر معماران اکنون بر ابزارهای سه بعدی تسلط دارند و طرح های دستی دیگر ضروری نیستند، ابزارهایی وجود دارند که چندین ویژگی جدید را با عمل خوب قدیمی طراحی ترکیب می کنند.

 

 

با رواج تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند

 

و اپلیکیشن‌های طراحی مربوط به آن‌ها – برخی از معماران، نوت‌بوک‌ها و دستمال‌های قبلی را رها کرده‌اند و به نقاشی‌های آزادانه در محیط‌های مجازی متوسل شده‌اند، با امکاناتی که برای جهش در مقیاس و انجام مجدد ضربه‌ها به طور نامحدود بدون پارگی هدر دادن کاغذ در مورد Spaces، یک برنامه طراحی مفهومی iPad، این موضوع کمی فراتر می رود. عمل ترسیم محور باقی می ماند و توسط قلم همراه دستگاه امکان پذیر می شود: یک چند ضلعی ترسیم شده به طور همزمان به یک حجم سه بعدی تبدیل می شود که در آن می توان به راحتی ابعاد و برش های آن را ویرایش کرد، نماها، ستون ها و غیره ایجاد کرد.

همانطور که توسعه‌دهندگان اشاره می‌کنند، بخش مفهومی فرآیند طراحی، گزینه‌های نرم‌افزار و ابزار زیادی ندارد، زیرا اکثر آنها نیاز به تصمیم‌گیری‌های زیادی از قبل دارند. اکثر راه حل های فناوری بر مراحل بعدی مستندسازی ساخت و ساز و خود ساخت و ساز متمرکز شده اند. علاوه بر این، بسیاری از نرم‌افزارهای مدل‌سازی چندان شهودی نیستند و قبل از اینکه بتوانند به درستی مورد استفاده قرار گیرند، نیاز به یک منحنی یادگیری دارند.

 

 

ایده پشت Spaces این است که فرآیند را تا حد ممکن طبیعی کند، با طراحی در هسته آن. مانند هر پروژه معماری (یا حتی شهری مانند برازیلیا)، همه چیز با یک اثر شروع می شود. هنگامی که اولین چند ضلعی ها بسته می شوند، پیش نمایش حجم ایجاد شده با تعداد طبقات انتخاب شده را نشان می دهد. با حذف یک گوشه یا تغییر طرح کلی، مدل سه بعدی به طور همزمان تغییر می کند. با تغییر دامنه، می توان با ویرایش نما، ایجاد تقسیمات منطقه، تغییر فونداسیون، ایجاد ستون ها و بسیاری از ویژگی های دیگر، ترسیم کرد.

 

با حجم توسعه‌یافته، می‌توان گزارش‌های منطقه ایجاد کرد، همه نماها را بررسی کرد و مطالعات تابشی انجام داد. اینها به نوبه خود می توانند با وارد کردن محیط اطراف از طریق نقشه های خیابان باز، ایجاد اجرای واقعی پروژه و رعایت تمام تداخل ها و امکانات با ساختمان های مجاور، در متن قرار گیرند. پس از آن، مدل را می توان از طریق یک فایل IFC به اشتراک گذاشت، که به راحتی توسط سایر BIM یا نرم افزارهای مدل سازی خوانده می شود و ویژگی های آن حفظ می شود.

 

از آنجایی که فرآیند طراحی مفهومی بسیار تکراری است، بررسی گزینه های متعدد قبل از حل و فصل یک مفهوم نهایی معمول است. این کاوش‌ها یا می‌توانند رد شوند، یا تبدیل به پیشنهاد انتخابی شوند. این سهم اصلی برنامه است: امکان مدیریت سریع و آسان گزاره‌های مختلف، و معمار را قادر می‌سازد تا بر کاوش بهترین گزینه برای هر پروژه توسعه‌یافته تمرکز کند.

 

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

 

Archdaily برگرفته شده از وبسایت 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی