Kioskedia
خانه /
بازیافت مصالح ساختمانی چه هزینه ای دارد؟

بازیافت مصالح ساختمانی چه هزینه ای دارد؟

تاریخ: 1402/03/07
موضوع: معماری

تقریباً دو دهه پیش...

 

در راهروی مرکز شهر کلمبوس، اوهایو، ساختمان دیدنی لازاروس با یک قرن قدمت، تحت بازسازی گسترده‌ای قرار گرفت تا فروشگاه بزرگ را نجات دهد و شکوه سابق را به آن بازگرداند. 60 میلیون دلار برای بازسازی و تبدیل آن به یک مجتمع تجاری و اداری هزینه شد. در طول ساخت و ساز، کارگران نزدیک به 5000 پوند فولاد، 2000 پوند بتن و مقادیر قابل توجهی فرش، کاشی های سقف و چوب های مختلف را بازیافت کردند و 22000 پوند زباله را از محل های دفن زباله اوهایو خارج کردند. آنها همچنین با اجرای این فرآیند بازیافت دقیق بیش از 25 میلیون دلار صرفه جویی کردند.

وقتی به ساختمان‌ها فکر می‌کنیم، تأکید می‌کنیم که چه اقدامات پایداری را می‌توان قبل از ساخت و در حین کار انجام داد. اما زمانی که عمر یک ساختمان به پایان می رسد، یا زمانی که یک ساختمان نیاز به بازسازی قابل توجهی دارد، چطور؟ بخش ساخت و ساز مسئول بیش از یک سوم کل تقاضای انرژی در سراسر جهان است و همچنین مسئول بیشترین حجم زباله است که عمدتاً هنگام تخریب ساختمان ها رخ می دهد. امروزه تنها بخشی از زباله های ساختمانی مورد استفاده مجدد قرار می گیرند. در عین حال، جهان ما به دلیل بحران زیست محیطی ما با فشار فزاینده ای روبرو است - همیشه ما را مجبور می کند تا به دنبال راه هایی برای طبقه بندی و استفاده مجدد مواد قدیمی باشیم. معماران می‌توانند با ترویج مزایای مالی و زیست‌محیطی استفاده از مصالح ساختمانی بازیافتی، چرخه بی‌پایان تخریب چیزهایی را که زمانی جدید بودند، برای بازسازی دوباره متوقف کنند. اگرچه هیچ طراح نمی‌خواهد به تخریب ساختمانش فکر کند، اما اگر شروع به بازنگری در نحوه مونتاژ ساختمان‌ها کنیم، می‌توانیم بفهمیم که چگونه ممکن است بهتر از هم جدا شوند. هزینه ها، لجستیک و اثرات زیست محیطی مرتبط با تخریب، مرتب سازی، حذف، حمل و نقل و پردازش مواد وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

 

توجه به تفاوت بین بازیافت و بازیابی مصالح ساختمانی مهم است.

بازیابی زمانی است که یک محصول می تواند دوباره با حداقل پردازش یا تغییرات استفاده شود، مانند پنجره های مسکونی یا کابینت های آشپزخانه. مواد بازیافتی شامل یک فرآیند کار فشرده برای شکستن آنها و تبدیل آنها به حالت اولیه است. به طور عمده، فولاد، شیشه، و فرم های تخته گچی همه مواد بسیار قابل بازیافت هستند. تخمین زده می شود که بیش از 95 درصد فولاد سازه ای از دفن زباله جلوگیری می کند و 70 درصد میلگردهایی که برای تقویت بتن استفاده می شود نیز بازیافت می شود. دیوارهای خشک را می توان در صورت نگهداری کامل بازیافت کرد، به این معنی که باید به دقت برداشته شود و شیشه می تواند آسیاب شود و دوباره به محصولات جدید تبدیل شود.
 


هزینه عامل مهمی در نحوه بازیافت مصالح ساختمانی به فرآیندی کارآمدتر و همچنین تشویق صنعت طراحی و ساخت و ساز برای اجرای آن در هر فرآیند است. به طور گسترده ای شناخته شده است که بازیافت، اگرچه زمان بیشتری دارد، اما هزینه کمتری نسبت به حمل و نقل همه چیز به محل دفن زباله دارد. اقلام را می توان در محل طبقه بندی کرد و آنها را حذف کرد، یا به طور کلی جمع آوری کرد و به یک مرکز انتقال داد که در آنجا جدا می شوند. اگر پیمانکاران بازیافت مصالح ساختمانی را انتخاب کنند، می توانند به میزان قابل توجهی در هزینه های دفن زباله صرفه جویی کنند و اعتبارات مالیاتی مختلفی از دولت دریافت کنند.

 

در ماساچوست، حدود 140 دلار در هر تن برای دفع بلوک بتنی در محل دفن زباله هزینه دارد. بازیافت مواد مشابه فقط 21 دلار در هر تن هزینه دارد. با در نظر گرفتن صرفه جویی در هزینه های دیوار خشک، فلز و شیشه، می توان هزاران دلار بسته به اندازه پروژه صرفه جویی کرد. EPA (آژانس حفاظت از محیط زیست) یک مدل اکسل رایگان ایجاد کرد که یک رویکرد گام به گام برای محاسبه امکان سنجی و ارزش تخریب ساختمان ها، بازیابی مواد و بازیافت مواد برای سود بالقوه ارائه می دهد.

 



بازیافت مصالح ساختمانی برای جبران عوامل محیطی بسیار مهم است اما همچنین می تواند به صرفه جویی در هزینه های کلی پروژه کمک کند. اگرچه فرآیند مرتب‌سازی و صرفه‌جویی می‌تواند زمان‌بر باشد، آینده نحوه ساخت ساختمان‌های جدید و بازسازی ساختمان‌های موجود به شدت به توانایی ما در درک نحوه استفاده مجدد از مواد قدیمی بستگی دارد.

 

برای آموزش طراحی داخلی ، آموزش دکوراسیون داخلی ، آموزش بازسازی و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و بین المللی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا TAFE و PDA کانادا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از کانادا و استرالیا می باشد. در این دوره های پروژه محور از صفر تا صد و بدون پیش نیاز و کاملا بر اساس بازار کار آموزش می بینید و در طول دوره یک پروژه طراحی داخلی را زیر نظر اساتید بین المللی طراحی میکنید. 

 

دوره های آنلاین آکادمی بین المللی کیوسکدیا شامل:

دوره طراحی داخلی ، دوره دکوراسیون داخلی و دوره دکوراتوری ، دوره بازسازی ، دوره نورپردازی ، دوره طراحی نما ، دوره طراحی فضای سبز ، دوره نرم افزارهای معماری و طراحی ، دوره شرکت در مسابقات بین المللی ، دوره قراردادهای ساختمانی و چگونگی بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره آنلاین طراحی داخلی و آموزش آنلاین طراحی داخلی و دریافت گواهینامه بین المللی طراحی داخلی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

 

پیج اینستاگرام آکادمی بین المللی کیوسکدیا :

kioskedia_official@

 

شماره تماس برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

برگرفته شده از وبسایت Archdaily 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی