Kioskedia
خانه /
در سایه موج جزر و مد: پیمایش در متاورس

در سایه موج جزر و مد: پیمایش در متاورس

تاریخ: 1401/11/19
موضوع: معماری

این مقاله اولین مقاله از مجموعه‌ای است که بر معماری متاورس تمرکز دارد

 

ArchDaily با جان مارکس، AIA، بنیانگذار طراحی و مدیر ارشد هنری Form4 Architecture همکاری کرده است تا مقالات ماهانه ای را برای شما ارائه دهد که به دنبال تعریف Metaverse، انتقال پتانسیل این قلمرو جدید و همچنین درک محدودیت های آن هستند.

در حال حاضر تعریف متاورس دشوار است. سعی کنید آن را به عنوان گردآوری وفور جوامع مجازی که در طول سال‌ها در فیس‌بوک ایجاد کرده‌ایم با طیف وسیعی از فرصت‌های اوقات فراغت مشابه خرید در آمازون در نظر بگیرید. با این حال، متاورس بسیار فراتر از این است و با بازی بر روی کیفیت مکان‌سازی که از شهرها، شهرک‌ها و روستاهایی که در سرتاسر جهان در آن زندگی می‌کنیم می‌شناسیم، نوع جدیدی از منظره را ممکن می‌سازد. Metaverse یک فضای معاملاتی و شاید بالاتر از همه فضایی تجربی است که در آن رویدادهای غیرمنتظره رخ می دهد و مهمتر از همه، رویدادهای مشترک بر اساس فردی و اشتراکی لذت می برند.

 

 

درک مقیاس این چشم‌انداز جدید و تأثیر آن بر درک ما از فضای مجازی در این مرحله دشوار است. ما هنوز در مرحله توسعه متاورس هستیم. هدف این سری از مقالات در متاورس، انتقال پتانسیل این قلمرو جدید و همچنین درک محدودیت های آن است. به عنوان معمار، نحوه ارتباط متاورس با فیزیکی بودن جهان ما - چه طبیعی و چه ساخته شده - البته بسیار مورد توجه است و پتانسیل تقریباً نامحدودی را برای ایجاد تغییر و سرزندگی نشان می دهد. از نظر فرهنگی، این پتانسیل را دارد که زمین بازی دسترسی به گروه‌هایی از افراد با طیف گسترده‌ای از زمینه‌های اجتماعی-اقتصادی را بدون محدودیت‌های طبیعی جغرافیای فیزیکی یا هزینه، هموار کند. یا حتی زبان.

 

برای تنظیم صحنه عالی، تصور کنید ما سوار بر یک موج هستیم

 

 تخته های موج سواری جدید و براق زیر پایمان - به سمت خانه به سمت یک ساحل ایده آل حرکت می کنیم. ناگهان احساس سرما می‌کنیم، و متوجه می‌شویم که سایه‌ای از تخته‌هایمان عبور می‌کند... با قصدی دوباره به جلو می‌رویم، تا این سواری را بدون هیچ مانعی به پایان برسانیم، با نگرانی برای رسیدن ایمن. اما، اگر می‌توانستیم بچرخیم، نه یک ابر، بلکه یک موج، نه یک موج معمولی، بلکه موجی بی‌سابقه را می‌دیدیم که در ارتفاعی به ظاهر بی‌نهایت بر فراز ما سرچشمه می‌گیرد... ساکت، غیرقابل تغییر در نیروی اراده‌اش. حجم عظیم این موج جزر و مدی دلهره آور است. اما در حال حاضر، تنها چیزی که می‌توانیم ببینیم این است که آب به سمت ساحل بالا می‌آید. ساحلی که به نظر می رسد تقریباً دست نیافتنی است. ما اکنون در سایه موج جزر و مد هستیم و از بزرگی آنچه در آینده خواهد آمد بی خبر هستیم. ممکنه هر اتفاقی بیفته.

 



البته این یک نمونه بسیار دراماتیک از قدرت چشم انداز متاورس است

 

به عنوان یک طراح، ممکن است طبیعی تر باشد که خود را در حال قدم زدن در خیابانی شلوغ در شهری دوردست تصور کنید. در حالی که جنبه های خیابان آشنا به نظر می رسد، شما قبلاً هرگز اینجا نبوده اید و با این حال احساس راحتی، امنیت و خوش آمدید می کنید. در این عصر یک مزیت قانع کننده وجود دارد که می توانید آن را در چهره افراد اطراف خود احساس کنید - آنها زنده و جالب به نظر می رسند. مغازه‌های دو طرف خیابان طیف گسترده‌ای از وسوسه‌ها را ارائه می‌دهند: لباس، کتاب، سرگرمی، ماجراجویی‌های یادگیری، و تجربیات غیرعادی.

 

 

امروز خود را در راه رسیدن به افتتاحیه گالری هنری می‌بینید، با ۱۵ دقیقه پیاده‌روی در امتداد این خیابان شهر. دوست عزیزی کار خود را در گالری نشان می دهد - یک سال از ساخت آن می گذرد - و شما احساس غرور و اضطراب می کنید. با کمال تعجب، گوشه ای را دور می زنید و با گروهی از دوستان خود که فکر می کردید در سفر به ونیز هستند برخورد می کنید. بیست دقیقه بعد را در پارکی پر از شناور سپری می کنید. آیا آنها آن موج را تجربه کردند؟ از آخرین باری که ملاقات کرده اید، به آنچه زندگی تان بوده است پی می برید. داستان های به اشتراک گذاشته شده غنی و متنوع هستند. یکی از دوستان حتی یک سفر جانبی به جنوب فرانسه انجام داده و به دنبال قلعه است. شما راه خود را به گالری می‌روید، آثار هنری را که دوستتان روی آن زحمت کشیده است بررسی می‌کنید و موفقیت آنها را جشن می‌گیرید. گالری یک فضای دیدنی است، یک سفره خانه تبدیل شده در یک صومعه ارجمند. الوارهای طاق چهارصد سال قدمت دارند و در لبه های هر تیر حکاکی شده اند.

این قلب شما را گرم می کند، و با این حال نمایشی بودن آن به شما یادآوری می کند که هیچ چیز از نظر فیزیکی در این تجربه وجود ندارد. سه ساعت گذشته کاملاً آنلاین در دنیای مجازی سپری شده است. دنیایی که از بسیاری جهات غنی تر و شدیدتر از وجود عادی شماست. در حالی که بیشتر این تجربه برنامه ریزی شده است، اما بر اساس الگوریتمی که ماه گذشته تنظیم کردید، بخش هایی از آن کاملاً غیرمنتظره است. در این شب خاص، دوست هنرمند شما، در واقع، در گالری فیزیکی درست خارج از فلورانس بود، مانند نیمی از افرادی که در افتتاحیه ملاقات کردید و با آنها صحبت کردید.

 

قدرت متاورس در توانایی آن از طریق چنین محیط های تجربی قانع کننده ای است که در تقاطع دنیای فیزیکی و مجازی وجود دارد. نکته مهم این است که قدرت آن حول ایجاد حس جدیدی از مکان و جامعه است که با این وجود پایدار، قابل توجه و مبتنی بر پیوندهای عاطفی عمیق است. اینها با ساختارها، فعالیت ها و افرادی که در آنجا وجود دارند ایجاد می شوند. این چیزی است که باعث می شود تا جایی که می توانید برگردید. به این مکان از توهمات بی نهایت

سقوط برفی اثر نیل استیونسون، رمان علمی تخیلی است که کلمه متاورس را ابداع کرده است. این کتاب در سال 1992 منتشر شد، با این حال همانطور که قبلا ذکر شد، ما هنوز در مرحله توسعه محصول پیش از راه اندازی Metaverse هستیم. تکه ها و تکه ها از لبه ها بیرون می آیند. وسوسه‌هایی برای مشارکت، شایعات مربوط به نرم‌افزارهای جدید، و تصاویر تماشایی هوش مصنوعی وجود دارد که به نظر می‌رسد از هیچ جایی ظاهر می‌شوند. شرکت‌های بزرگ در واقع مقادیر قابل توجهی از سرمایه و نیروی کار را متعهد می‌شوند تا اولین یا بهترین باشند تا خود را به‌عنوان پورتال متاورس معرفی کنند. این یک مسابقه کارآفرینی حماسی برای تبدیل شدن به نیروی غالبی است که زندگی ما را به روش های ناشناخته شکل می دهد.

 

تعامل در فضای مجازی یک کیفیت سرگرمی دارد که ما از دنیای بازی می دانیم. وقتی صحبت از مصرف و خرید یا شرکت در کنسرت ها، نمایشگاه ها و رویدادهای ورزشی می شود، متاورس نه تنها در مورد سهولت است، بلکه مهمتر از آن سرگرمی و مشارکت در سطح تجربی است. این یک حرکت عمدی و پویا است که از یک فضای عمدتاً دو بعدی و تراکنشی مانند آمازون دور می‌شود، جایی که هنگام جستجوی چیزی در دایره‌المعارف، منو یا کاتالوگ، چیزهایی را جستجو می‌کنید. همچنین مانند فیسبوک قدرت ایجاد حس اجتماعی را دارد، اما در سطحی از شدت، ما برای همیشه تغییر خواهیم کرد. در Metaverse، می‌توانید وارد حوزه‌ای شوید که دارای ویژگی‌های حمل‌ونقل چیزی مانند Google Street View است که به صورت زنده پخش می‌شود. باز کردن درها و دروازه ها به روی تمام آن نماها و پارک ها. به طور بحرانی، این دنیای جدید متاورس و نقش هوش مصنوعی در آن، سؤالات انقلابی را در مورد چگونگی تجربه فضا و به نوبه خود، معنای عمیق انسان بودن ایجاد خواهد کرد.

 

In the Tidal Wave's Shadow - Navigating The Metaverse توسط معمار جان مارکس، AIA، بنیانگذار طراحی و مدیر ارشد هنری Form4 Architecture، یک شرکت برنده جوایز مستقر در سانفرانسیسکو که ساختمان های برجسته، پردیس ها و فضاهای داخلی را برای خلیج طراحی می کند، نوشته شده است. شرکت‌های فناوری منطقه مانند گوگل و فیس‌بوک، آزمایشگاه‌هایی برای مشتریان علوم زندگی، و محل‌های کار برای شرکت‌های متعدد دیگر. مارکس از سال 2000 تا 2007 یک دوره آموزشی با موضوع مکان‌سازی در فضای مجازی در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی تدریس کرد و در سال 2020 اولین پروژه خود را در Metaverse for Burning Man: The Museum of No Spectators طراحی کرد. سال بعد، جان مارکس یک تیم طراحی را رهبری کرد که مسئول ایجاد یک پورتال 500 میلیارد دلاری برای متاورس بود.

 

 

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

برگرفته شده از وبسایت Archdaily 

 

 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی