Kioskedia
خانه /
زندگی کوچک: مبلمان و دسترسی

زندگی کوچک: مبلمان و دسترسی

تاریخ: 1401/09/26
موضوع: طراحی داخلی

کانال یوتیوب Never Too Small دارای 2.25 میلیون مشترک است

پلتفرمی با دستکاری تخیلی فضا در ردپاهای کوچک. ویدیوهای میکروآپارتمان‌ها در پاریس، لندن و فراتر از آن، میلیون‌ها بازدید دریافت می‌کنند. واضح است که تقاضا برای محتوایی برای زندگی کوچک وجود دارد، زیرا بحران جهانی مسکن باعث کاهش روزافزون مسکن‌های مقرون‌به‌صرفه و بزرگ‌تر در مناطق شهری شده است. معمارانی که در این واقعیت محدود معاصر کار می‌کنند، لازم است که از فضای محدود حداکثر استفاده را ببرند و زمین‌های زیر 40 متر مربع را برای ایجاد یک تجربه فضایی غیرکلاستروفوبیک پیکربندی کنند.

 

شرکت استرالیایی Brad Swartz Architects در حومه سیدنی دارلینگ‌هورست، از یک آپارتمان 27 متری برای یک زن و شوهر با استفاده از سیستم کارآمد ذخیره سازی مخفی نهایت استفاده را برد. پروژه دیگری توسط Freearchitects FREAKS در ژنو دارای یک پالت مواد حداقلی است که دارای تقسیم بندی مستقیم در طول بین فضاهای زندگی و سایر فضاها است. مداخله شرکت اسپانیایی elii در مادرید برای یک سرنشین تنها، تنها 24 متر مربع، مجموعه ای از دستگاه های کشویی و تاشو را در پیکربندی خود ادغام می کند.

پروژه‌هایی مانند این، که به دلیل کمبود فضا باید با رویکردی عمل‌گرایانه کنار بیایند، اغلب محل انتخاب‌های طراحی مبتکرانه هستند - به عنوان مثال، آینه‌هایی برای بزرگ‌تر کردن اتاق، و از همه مهم‌تر، وجود مبلمان کشویی و قابل نصب. . در یک ردپای محدود، فضایی که می توان با تا کردن مبلمان مانند میز ناهارخوری و تخت صرفه جویی کرد، قابل توجه است.

 

 

اما با کوچک‌تر شدن آپارتمان‌های شهری، دسترسی یک نگرانی کلیدی است و خواهد بود

 

 آپارتمانی که توسط نیکلاس گورنی طراحی شده است، همچنین در حومه سیدنی در دارلینگهرست، به آینده می نگریست، برای زوجی طراحی شده است که می خواستند خانه «آخرین مکانی باشد که تا به حال در آن زندگی می کردند». پلان طبقه 38 متر مربع از سه منطقه تشکیل شده است و به طور اساسی نیازهای زوج را با افزایش سن در نظر می گیرد، زیرا حمام برای ویلچر قابل دسترسی است. برای ساختن یک آپارتمان چند منظوره، دوباره از مبلمان کش‌شو استفاده می‌شود - تخت زمانی که استفاده نمی‌شود در یک پارتیشن کمد جمع می‌شود و میز ناهارخوری پنج نفره را می‌توان از کشوی آشپزخانه بیرون آورد.

در این آپارتمان‌های کوچک، استفاده ضروری از مبلمان قابل استقرار می‌تواند منجر به محدودیت‌های قابل توجهی در مورد استفاده راحت از این فضاها شود. استفاده از مبلمان کشویی برای افراد غیرمعلول آسان تر است، به عنوان مثال، افرادی که دارای تحرک محدود هستند، ممکن است با حرکت فیزیکی دائمی مجبور به پیکربندی مجدد فضاهای مورد استفاده خود شوند. برخی از افراد مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD)، ممکن است حفظ و نگهداری مداوم فضاها را به سختی سازماندهی مجدد مکرر فضاهای استفاده کنند. اتوماسیون این نوع مبلمان، مانند این طرح های آشپزخانه قابل تنظیم، مورد نیاز و طراحی ضروری است، اما می تواند غیرقابل دسترسی گران باشد. البته همه اینها تنها بخش کوچکی از یک سیستم جهانی گسترده تر است که افراد ناتوان را به حاشیه رانده است..

 

 

یک خط مبلمان اخیر که توسط IKEA و دو موسسه غیرانتفاعی دیگر منتشر شده است شامل یک دسته است که به پرده دوش وصل می‌شود تا باز شدن آن آسان‌تر شود، و یک لوازم جانبی کنار تخت که امکان ذخیره‌سازی یک عصا را فراهم می‌کند - همه این دستگاه‌ها برای ساخت اشیاء روزمره در نظر گرفته شده‌اند. برای افراد دارای معلولیت بیشتر قابل استفاده است. برای افرادی که در فضاهای کوچک‌تر زندگی می‌کنند و به این مکان‌ها نیاز دارند، محصولات «افزودنی» مانند این‌ها می‌توانند مکمل مفیدی برای خانه‌هایشان باشند - شاید کار کردن در کنار مبلمان قابل استقرار یا در خانه‌های فعلی‌شان، به‌ویژه اگر توانایی خرید معمار را نداشته باشند. تا فضاهای خود را دوباره تجسم کنند.

 

 

فضاهایی که با طراحی حساس در کانال یوتیوب Never Too Small به نمایش گذاشته می شوند، علاوه بر طرح های بسیار کوچکی که روزانه در وب سایت های طراحی مشاهده می کنیم، مطالعات موردی مفیدی هستند که نشان می دهد چگونه می توانیم از فضای کمتر بیشترین استفاده را ببریم. اما آنها همچنین چارچوب مفیدی را برای این سوال ارائه می دهند که چه تصمیمات طراحی ردپای ساختمان کوچک قابل دسترسی هستند یا خیر.

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

برگرفته شده از وبسایت Archdaily

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی