Kioskedia
خانه /
معماری برای موسیقی: آثار معاصر در مکزیک که رشته ها را در هم می آمیزد

معماری برای موسیقی: آثار معاصر در مکزیک که رشته ها را در هم می آمیزد

تاریخ: 1402/05/10
موضوع: معماری

رابطه معماری و موسیقی در طول تاریخ وجود داشته و از جنبه های مختلف قابل مشاهده است

 

 نحوه طراحی فضاهای معماری می تواند بر کیفیت صدا و تجربه شنیداری یک قطعه موسیقی تاثیر بگذارد. آکوستیک یک مکان که بر اساس شکل، اندازه و مواد استفاده شده در ساخت آن تعیین می شود، می تواند بر نحوه درک صداها و موسیقی تأثیر بگذارد. به همین دلیل است که معماری نقش اساسی در طراحی سالن‌ها و سالن‌های کنسرت دارد. جنبه هایی که باید در نظر گرفته شود شامل توزیع فضا، قرارگیری صندلی، شکل محل برگزاری و آکوستیک برای اطمینان از تجربه صوتی بهینه است.

 

برخی از معماران متخصص در این زمینه به طرح های نمادین دست یافته اند که به نقطه مرجع موسیقی در سراسر جهان تبدیل شده است. ترکیب معماری و موسیقی در یک محیط می تواند تجارب عاطفی افراد را افزایش دهد. هر دو رشته عناصر مشترکی دارند که می توانند متقابلاً بر نحوه تجربه ما در فضاهای ساخته شده و موسیقی تأثیر بگذارند و آنها را غنی کنند.

معماری معاصر در مکزیک نشانه مشخصی در سراسر جهان به دست آورده است. پروژه هایی مانند کنسرواتوار موسیقی ملی ماریو پانی میزبان لحظات کلیدی بوده است که در آن این دو رشته ادغام می شوند. ما فهرستی از پروژه‌هایی را گردآوری کرده‌ایم که در آن‌ها معماری و موسیقی در کنار هم قرار می‌گیرند تا فضاهایی را ایجاد کنند که جنبه‌هایی را که قبلاً در این مقاله ذکر شد، بیان می‌کند. برای کشف لیست کامل به خواندن ادامه دهید.

 

کیوسک موسیقی کیتارا / TO

 


"تالار موسیقی کیتارا فضایی برای آموزش و تمرین گیتار است، اما همچنین یک کیوسک موسیقی است. این سالن در منطقه ای حاشیه ای در مکزیکو سیتی به نام یوگلیتو، واقع در ایزتاپالاپا، واقع شده است. این منطقه به دلیل سطح بالای خشونت شناخته شده است. کیفیت پایین خاک و کمبود آب. یوگلیتو روی زمینی ایستاده است که زمانی زباله‌های زلزله سال 1985 بود. جامعه برای بهبود خاک برای ساخت و ساز و ایجاد یک منطقه مسکونی تلاش کرد.

 

خانه موسیقی / Colectivo C733

 


خانه موسیقی از هشت کلاس درس، یک کافه تریا، سرویس‌های بهداشتی و محوطه‌های اداری تشکیل شده است که به لطف سقف شیب‌دار، هر یک از این فضاها دارای ارتفاع دوبل و پنجره‌ای بلند برای مشاهده درختان هستند. این مجموعه اولین ساختمان شهر است که از طریق سیستمی که با مجموعه ای از مناطق تصفیه تالاب به اوج خود می رسد، آب تمیز را به رودخانه ها کمک می کند. هدف ما نشان دادن یک رویکرد جایگزین برای بدنه های آبی است. فضاها به گونه ای ساخته شده اند که جادار و دارای تهویه مناسب باشند، با استفاده از چوب نارگیل محلی، آجرهای رسی. و کاشی های سفالی برای ارائه گرما، طراوت طبیعی و آکوستیک خوب."

 

قصر موسیقی مکزیکی

 


"طراحی معماری Palacio de la Música Mexicana به عنوان ادغام یک ساختمان مدرن که به بافت خود حساس است و ارزش تاریخی قابل توجهی دارد. به عنوان یک ساختمان عمومی با فرصت و پتانسیل برای احیا و بازسازی منطقه در مرکز تاریخی مریدا که در آن واقع شده است، در نظر گرفته شده است.

 

فورو بوکا / روژکیند آرکیتکتوس

 


فورو بوکا در یک طرح جامع قرار می گیرد که به دنبال احیای یک منطقه شهری است که در حال حاضر فرسوده شده است. این مکان در دهانه رودخانه واقع شده است، مکانی که نه تنها نام خود را به شهر و شهرداری می دهد، بلکه دارای سنت های تاریخی و آشپزی است. این سایت در ابتدای موج شکن واقع شده است که رودخانه را از دریا جدا می کند. هنگامی که با رودخانه برخورد می کند، انتهای خیابان ساحلی ویسنته فاکس را نشان می دهد، اما همچنین به عنوان نقطه پایانی خیابان زامورا عمل می کند که به دلیل آن معروف است. رستوران‌های سنتی که تا مرکز شهرداری امتداد دارند.».

 

مرکز فرهنگی Mexiquense Anahuac / Grinberg Topelson Arquitectos Broissin

 


"Teatro Ángel y Tere Losada" با ظرفیت 1300 نفر، دارای تمام ویژگی های لازم در مورد آکوستیک، اپتیک، مکانیک تئاتر، گودال ارکستر، محوطه صحنه، صنایع صحنه، و ابعاد برای میزبانی هر گونه نمایش بین المللی هنرهای زیبا: باله است. ، تئاتر، کنسرت های سمفونیک و اپرا. بدنه معماری هویت و احترام منحصر به فردی را به محوطه دانشگاه نشان می دهد. یک منشور مستطیل شکل که عمدتاً از بسته های آلومینیومی و شیشه ای تشکیل شده است، نمای بیرونی پروژه را شکل می دهد و از ساختار مرکزی کل محافظت می کند. مجموعه Teatro Ángel y Tere Losada" که تماماً از بتن ساخته شده است.

 

استودیو موسیقی چپل / Goko MX

 


ما مفهوم ژاپنی فضای "Ma" را پذیرفتیم و با اجرای فیلترینگ دسترسی به پروژه، انتقالی بین صدای شهر و فضای داخلی استودیو ایجاد کردیم. ورودی از طریق یک تونل بسیار تاریک و ایزوله صوتی همراه با صداهای جوی فعال است. با حرکت بدن. چند متر در انتهای تونل، دو در در انتظار باز شدن هستند تا وارد "کلیسای کوچک"، همانطور که ما نام استودیو را گذاشتیم.

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی ، آموزش دکوراسیون داخلی ، آموزش بازسازی و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و بین المللی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا TAFE و PDA کانادا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از کانادا و استرالیا می باشد. در این دوره های پروژه محور از صفر تا صد و بدون پیش نیاز و کاملا بر اساس بازار کار آموزش می بینید و در طول دوره یک پروژه طراحی داخلی را زیر نظر اساتید بین المللی طراحی میکنید. 

 

دوره های آنلاین آکادمی بین المللی کیوسکدیا شامل:

دوره طراحی داخلی ، دوره دکوراسیون داخلی و دوره دکوراتوری ، دوره بازسازی ، دوره نورپردازی ، دوره طراحی نما ، دوره طراحی فضای سبز ، دوره نرم افزارهای معماری و طراحی ، دوره شرکت در مسابقات بین المللی ، دوره قراردادهای ساختمانی و چگونگی بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره آنلاین طراحی داخلی و آموزش آنلاین طراحی داخلی و دریافت گواهینامه بین المللی طراحی داخلی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

 

پیج اینستاگرام آکادمی بین المللی کیوسکدیا :

kioskedia_official@

 

شماره تماس برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

 

برگرفته شده از وبسایت Archdaily 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی