Kioskedia
خانه /
تحرک، شایستگی های مدیریتی و آینده عملکرد معماری در سال 2020

تحرک، شایستگی های مدیریتی و آینده عملکرد معماری در سال 2020

تاریخ: 1401/10/14
موضوع: معماری

همانطور که جهان به آرامی با "عادی جدید" سازگار می شود،

صنعت معماری نیز به همین شکل است

 

داده های مربوط به اندازه بازار و حجم کار نشان می دهد که این حرفه حتی پس از شیوع بیماری همه گیر به رشد خود ادامه داد. آمارهای دیگر نشان می دهد که چگونه معماران شروع به ضربه زدن به بحران کنونی کرده اند - مانند کاهش کار تمام وقت و افزایش بیکاری. در حالی که این آمار می‌تواند فرد را در مسیر ناامیدی (یا اشتیاق) قرار دهد، اما اعداد بیشتری وجود دارد: تحرک، شایستگی‌های دیجیتالی و مدیریتی این حرفه را در سال 2020 شکل می‌دهند. نه تنها به عنوان داده ای برای این بخش برای نزدیک شدن به بازار و حفظ استعدادها، بلکه به عنوان استراتژی در مواجهه با بحران ها و فناوری های آینده.

در دو سال گذشته، صنعت معماری با ابزارهای مختلفی آشنا شد تا انتقال به دورکاری، اصلاح نقش‌های رهبری، همکاری کاری و اهداف طراحی را تسهیل کند. آمارها و نظرسنجی‌های انجمن‌های دولتی و خصوصی مانند شورای معماری اروپا و هند، مجمع جهانی اقتصاد، معماری UIA، AIA و مونوگراف، از جمله، عملکرد، بهره‌وری، سودآوری و نیروی کار صنعت را از نزدیک دنبال کرده‌اند و تغییرات اساسی را در روش ها و دامنه ها.

بنابراین، AD داده های ضروری را برای بررسی مسیر صنعت در دهه ای که با یک بیماری همه گیر جهانی، بحران بشردوستانه و نوآوری چارچوب بندی شده است، جمع آوری کرد.

 

از آنجایی که صلاحیت های مدیریتی روزانه مورد نیاز است، مدیریت پروژه، برنامه ریزی مالی و تجربه مشتری به برخی از دغدغه های اصلی معماران تبدیل شده است. در سال 2021، بیش از 43 درصد از شرکت‌هایی که توسط PSMJ Resources مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که نه تنها به دلیل همه‌گیری، بلکه به دلیل ناکارآمدی، تاخیر و لغو پروژه‌ها را تجربه کرده‌اند. 96.9 درصد از معماران گفتند که در سال 2021 فرسودگی شغلی را تجربه کرده اند. بیش از 80 درصد از شرکت های معماری مورد بررسی گفتند که 89.4 درصد از عملیات بر عهده مدیران/تیم های اجرایی است. اگرچه داشتن یک تیم یا شخص عملیاتی اختصاصی می‌تواند برای هر شرکتی در مقیاس بزرگ مفید باشد و یک روش معمول است، به‌ویژه برای شرکت‌های کوچک‌تر، اما از آموزش متقابل در سایر رشته‌ها/حوزه‌های کسب‌وکار نیز جلوگیری می‌کند.

 

حرفه معماری به طور قابل توجهی برابرتر از گذشته است

اما هنوز پیشرفت هایی وجود دارد. از نود هزار معمار (ثبت شده) در هند، 47 درصد زن هستند که در ده سال گذشته افزایش یافته است. با این حال، تنها 17 درصد از معماران زن کارآفرین یا در موقعیت های پیشرو هستند. شورای معمار اروپا گزارش می دهد که 42٪ از معماران زن در صنعتی هستند که نقش های مدیریتی توسط 40٪ از کل مجوزها اداره می شود. در ایالات متحده آمریکا به ازای هر چهار معمار مرد ثبت نام شده، یک زن وجود دارد، با رشد 1 درصدی رهبران زن از سال 2005 تا 2020. از ابتدای تأسیس، این رشته برای همه افراد قابل دسترسی نبوده است و شایستگی های مدیریتی به عنوان یک مهارت معماری ممکن است نقش های رهبری را در این دهه به چالش بکشید.

 

همانطور که نقش رهبری در حال شکل گیری مجدد است، تعامل مشتری نیز باید شکل بگیرد. به عنوان یک کسب و کار مبتنی بر خدمات، ارتباط مشتری با 56.8٪ بالاتر از سایر عوامل مانند درآمد خالص به ازای هر کارمند، به مهمترین شاخص عملکرد کلیدی تبدیل می شود. این تجربه از فرآیند پذیرش مشتری شروع می شود، که فقط برخی از معماران آن را در شرکت خود پیاده می کنند (تنها 13٪، طبق گفته Morphio). افزایش استراتژی های موفقیت مشتری در سال های آینده به یک محور احتمالی در صنعت تبدیل خواهد شد. برای ارائه یک تجربه عالی، برخی از متخصصان پیشنهاد کردند که باید مکانی برای موفقیت مشتری در یک کار معماری وجود داشته باشد. این به معنای یک تیم اختصاصی است که مستقیماً با مشتریان کار می کند تا اطمینان حاصل کند که آنها از پشتیبانی و مشاوره برای موفقیت در هنگام استفاده از خدمات معماری برخوردار می شوند.

 

از نظر شیوه‌های دیجیتال، فناوری‌هایی مانند CAD، BIM، AR، VR، XR و هواپیماهای بدون سرنشین انتقال ثابتی را در سراسر جهان نشان می‌دهند. 34 درصد از شرکت های بزرگ معماری اظهار می کنند که پنج سال یا بیشتر تجربه در استفاده از BIM دارند. این دو برابر بیشتر از شرکت های کوچک است که تنها 16 درصد را تشکیل می دهند. عوامل اجتماعی-اقتصادی وجود دارد: 51 درصد از شرکت های AEC (مهندسی معماری و ساخت و ساز) گزارش می دهند که مانع اصلی آنها در استفاده از راه حل های همکاری، در میان سایر فناوری های نوظهور، هزینه راه حل است و به دنبال آن تجربه و آموزش محدود است که اغلب خودآموز و بدون پرداخت از طرف دیگر، این دریچه جدیدی را برای متخصص شدن معماران با سابقه و برای نسل جوانتر برای رهبری نیروی کار باز کرده است.

 

از مدل‌سازان گرفته تا مدیران BIM، 46 درصد از پاسخ‌دهندگان شامل کارکنان جوان‌تر بودند که یادگیری بهتر کارکنان و کاتالوگ خدمات متنوع‌تری را گزارش کردند. این تغییر برای اقتصادهای رو به رشدی مانند مکزیک و هند حیاتی است، جایی که حدود 51 درصد از معماران 20 تا 35 سال سن دارند، به این معنی که نیروی کار جوان مجهز به ابزارهای دیجیتال اما مشتاق به جستجوی جایگزین های بهتر در خارج از کشور هستند. هند که انتظار می رود در سال 2023 سریع ترین رشد اقتصادی جهان را داشته باشد، تنها 20 درصد از نیاز معمار ملی را تولید می کند. «فرار مغزها» با گسترش شهرهای کوچک در سرتاسر کشور و تبدیل شدن آنها به شهرهایی که به سطوح بالاتر زیرساخت نیاز دارند، منجر به زیان بسیار زیادی شده است. انتظار می رود تقاضا برای حمل و نقل شهری طی دهه آینده 140 درصد افزایش یابد. به موازات آن، انتظار می رود این کشور در پنج سال آینده 1.4 تریلیون دلار در زیرساخت های زیرساختی تحت "خط لوله زیرساخت ملی" سرمایه گذاری کند.

 

با بازگشت خوش‌بینی و فعالیت‌های اقتصادی به بخش طراحی و ساخت و ساز در سراسر سال 2022، معماران به دنبال بسیج و پیشرفت در حرفه خود در یک دامنه بی‌سابقه هستند. تقریباً 2 نفر از هر 3 متخصص در حال بررسی استعفای خود در 12 ماه آینده فقط در آمریکای شمالی هستند. در اروپا، یک چهارم نیروی کار در طول یک دهه کار را ترک کردند. نیروی کار ماهر از سراسر جهان در حال پر کردن شکاف ها هستند. نروژ، آمریکای شمالی و امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) تقاضای زیادی برای معماران در سراسر جهان دارند. اما مدارک ثبت نام و مهاجرت موانعی هستند. حالت کار ترکیبی از تحرک بدون درز پشتیبانی می کند. شرکت‌های بیشتری (76.6%) کار ترکیبی را در سال 2022 اجرا کردند. کار از راه دور کامل نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجهی داشته است. تغییر قابل توجهی در مقایسه با سال 2020، جایی که تنها 39.1٪ از شرکت ها برنامه ریزی کردند که به کار ترکیبی ادامه دهند.

 

 

علاوه بر پذیرش فناوری‌های جدید، شایستگی‌های جدید برای رقابت در این بازار به سرعت در حال تغییر حیاتی هستند. داده‌ها نشان می‌دهد که 57 درصد از معماران اروپایی ساختمان‌های کم انرژی را طراحی می‌کنند و خانه‌های خصوصی را به عنوان حیاتی‌ترین بخش در نظر می‌گیرند. زمینه های تخصصی مانند مدیریت ساخت و ساز، طراحی پایدار، طراحی داخلی، حفاظت، و میراث در تقاضای فزاینده ای هستند. 93 درصد از شرکت‌های آمریکایی مورد بررسی گفتند که مشتریان می‌خواهند در پاسخ به پروتکل‌های پس از همه‌گیری و استفاده مجدد از فضا، بیشتر در محیط‌های داخلی سالم سرمایه‌گذاری کنند. به عنوان نمونه ای از این روند، برج در سیدنی توسط 3XN برنده جایزه بین المللی بلند مرتبه در سال 2022 شد. این برج بخش بزرگی از ساختار بلندمرتبه موجود در دهه 1970 را در ساختمان جدید ادغام می کند و در مقایسه با کامل، نزدیک به 12000 تن دی اکسید کربن صرفه جویی می کند. تخریب و ساخت و ساز جدید متعارف.

 

در ارتباط با شایستگی های نوظهور برای معماران، روابط عمومی و بازاریابی برای ارتقای خدمات و ارائه خدمات بهتر به مشتریان حیاتی می شوند. به گفته AIA، شرکت‌هایی که از پلتفرم‌های رسانه‌ای استفاده می‌کنند در استفاده از بازاریابی دیجیتال برای هدایت مشتریان جدید به‌طور قابل توجهی بهتر هستند. به طور مشابه، معمار Evelyn Lee FAIA در پادکست Practice Disrupted خود بیان می کند که رسانه روشی منحصر به فرد و در حال تکامل برای استفاده از مدرک معماری و ساختن چیزها است. وب‌سایت‌هایی مانند Architonic، ArchDaily، Designboom و سایر مکان‌ها محتوای سرمقاله را به روی رویکردها، زیبایی‌شناسی و نویسندگان مختلف باز کرده‌اند. پس بله، این دهه نیز برای بیان افکار بدون تمرکز «صحیح» رسانه و دستگاه صنعتی است.

 

علیرغم رکود اعلام شده در سال 2023 و اثرات خارجی مانند بحران و سیاست، داده های جمع آوری شده نشان می دهد که معماران به رشد صنعت خوش بین هستند و مشتاق به استفاده از ابزارهای جدید هستند. از آنجایی که این حرفه به طور مداوم راه‌هایی برای تکامل پیدا می‌کند، به‌ویژه در زمان‌های بی‌سابقه، معماران باید متحد شوند و خواهان تغییر باشند، از نحوه همکاری ما با همتایان و مشتریان و نسل آینده شروع می‌شود. نه تنها برای بهبود اعداد، بلکه برای انطباق با بحران ها و فناوری های آینده.

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

Archdaily برگرفته شده از وبسایت 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی