Kioskedia
خانه /
شهرهای طراحی برتر 2019: شیکاگو

شهرهای طراحی برتر 2019: شیکاگو

تاریخ: 1401/08/14
موضوع: معماری پایدار

مکتب معماری شیکاگو

در دههٔ هشتم قرن نوزدهم صنعت ساختمان در شیکاگو ناگهان رونق و رواج تازه‌ای گرفت و آسمان‌خراش‌هایی به ارتفاع ۱۲و۱۴و۱۶و۲۳ طبقه ساخته شدند که برخلاف آسمان خراش‌های دیگر آمریکا در شهر پراکنده نبودند بلکه در مسافتی کوتاه از یکدیگر در ناحیهٔ مرکزی و تجاری شیکاگو لوپ، قرار داشتند.

مکتب معماری شیکاگو اصطلاحی است که به طور جمعی به کسانی که در ایجاد تحولات شهر شیکاگو سهیم بودند اطلاق می‌شود که بیش از همیشه بین سالهای ۱۸۸۳ تا ۱۸۹۳ رشد یافت و قدرت گرفت. در این زمان شیکاگو مرکز خطوط راه آهن و ارتباط بین شرق و غرب آمریکا بود، همچنین مرکز تجاری مهمی به شمار می‌آمد و از سال ۱۸۸۵ میلادی فعالیت‌های شدید اقتصادی و به تبع آن اجرای ساختمان‌های تجاری و اداری آغاز شده بود که با توجه به آتش‌سوزی سال ۱۸۷۱ و از بین رفتن بیشتر قسمت‌های این شهر، زمینه برای تحولات جدید آماده بود. در این زمان در شیکاگو تعدادی مهندسان سازه و معمار جوان وجود داشتند که عمدتاً تحصیل کرده اروپا و شهرهای شرق آمریکا همچون بوستون و نیویورک بودند. اولین مهندس مطرح در این مکتب ویلیام لی برون جنی، تحصیل کرده مدرسه هنر و تولیدات در فرانسه بود. وی به عنوان مهندس سازه، دفتر مهندسی و معماری خود را در سال ۱۸۶۸ در شیکاگو تأسیس کرد. او در سال ۱۸۶۹ کتابی به نام اصول و عمل در معماری «principal and practices in architecture» به رشته تحریر در آورد.

روشهای طراحی، اجرایی و اصول نظری معماران شیکاگو به نام مکتب معماری شیکاگو شهرت یافت و می‌توان آن را منشور اولیه معماری مدرن محسوب کرد.

اصول مکتب معماری شیکاگو

۱. استفاده از اسکلت فولادی برای ساختار کل بنا

۲. نمایش ساختار بنا در نمای ساختمان

۳. عدم تقلید از سبک‌های گذشته

۴. استفاده بسیار اندک از تزئینات

۵. استفاده از پنجره‌های عریض که کل دهانه بین ستون‌ها را می‌پوشاند.

اهمیت مکتب معماری شیکاگو به جهات بسیار است. شاگردان برای نخستین بار امکانات تازهٔ فنی را به صورتی زیبا در ساختمان هائی بکار بردند که استفاده از آن جزئی از زندگی روزمرهٔ شهر بود. آنها تنها چند ساختمان جداگانه بی‌ارتباط با یکدیگر نساختند؛ بلکه تمام قسمت تجاری شهر شیکاگو به همت آنان به معماری نو رونق گرفت. کار آنان به شهر بزرگ شیکاگو، سیمایی تازه داد.

طراحی پایدار در شیکاگو

برای درک اینکه چرا شیکاگو یکی از مهم ترین شهرهای طراحی ایالات متحده است، فقط باید به خط افق نگاه کنید.  سالانه معماری شیکاگو - که سومین دوره آن از 19 سپتامبر 2019 تا 5 ژانویه 2020 برگزار می شود - این شهرت را حتی بیشتر کرده است. با عنوان ..و دیگر داستان‌های مشابه، نسخه امسال نگاهی دقیق به چگونگی تأثیر محیط ساخته‌شده بر جوامع دارد، با بخش‌هایی که به بوم‌شناسی، تاریخ، کنش‌گری و سایر نیروهای اجتماعی و سیاسی اختصاص دارد.

 

 

Yesomi Umolu، مدیر هنری نمایش و متصدی دانشگاه شیکاگو، به‌ویژه در مورد اقامتگاه‌هایی که سالانه در جنوب و غرب شهر ایجاد کرده است، هیجان‌زده است. او می‌گوید: «من مشتاقانه منتظر دعوت از بازدیدکنندگان هستم تا تجربیات روزمره خود را در شهر منعکس کنند.

 

یک روز عالی در شیکاگو ..

 

نانوایی فابیانا

 

یکی از ساکنان هاید پارک،  قهوه صبح خود را (و چیزی شیرین) در نانوایی فابیانا می‌گیرد، در یک قدمی از Promontory Point در کنار دریاچه، جایی که منظره خیره‌کننده‌ای از خط افق شهر را خواهید دید.

 

Tanta

 

برای ناهار، Umolu توصیه می‌کند که حس چشایی خود را در حالی که با چوب‌های سخت آمریکای جنوبی در رستوران پرویی تانتا در رودخانه شمالی احاطه شده‌اند، به فضایی رویایی ببرید.

 

آشپزخانه و میز خانگی Sprout

استفاده از طراحی فضای سبز برای زیبایی بیشتر محیط و شهر این ویو زیبا را به این فروشگاه داده است.

 

او تمایل خود را به کالاهای خانگی خوش ساخت در Sprout Home Kitchen and Table در شهر غربی نمایان می کند.

 

مرکز فرهنگی شیکاگو

 

و برای الهام گرفتن، او اصرار دارد که از مرکز فرهنگی شیکاگو و نقاشی دیواری کری جیمز مارشال در نمای آن بازدید کند. Umolu می‌گوید: «این ساختمان خود یک جواهر معماری، فوق‌العاده آراسته و التقاطی است». "این واقعاً فضایی است که پذیرای مجموعه متنوعی از مردم است."

 

نقاشی دیواری کری جیمز مارشال.

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 dwell برگرفته از سایت 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی