Kioskedia
خانه /
اگر پول روی درختان رشد نمی کند، درختان به پول نزدیک تر می شوند

اگر پول روی درختان رشد نمی کند، درختان به پول نزدیک تر می شوند

تاریخ: 1402/05/28
موضوع: طراحی منظر و طراحی فضای سبز

شهرها غالباً دارای حضور و توزیع نابرابر فضاهای سبز هستند...

 

و ساکنان آنها به یک اندازه از آن استفاده و لذت نمی برند. نماهای هوایی از مناطق مختلف شهری نشان می‌دهد که رنگ سبز در مکان‌های با ارزش اقتصادی برجسته‌تر و متمرکزتر به نظر می‌رسد، که گویای رابطه پیچیده و چندوجهی بین پوشش گیاهی و تمرکز ثروت در محیط‌های شهری است. این رابطه، که کانون بحث و تأمل در مقیاس جهانی بوده است، برای درک چگونگی تحقق تفاوت‌های اجتماعی-اقتصادی از نظر جغرافیایی و تأثیر بر کیفیت زندگی ساکنان شهری بسیار مهم است.

 

 

فضاهای سبز مانند پارک‌ها، میدان‌ها، باغ‌ها، خیابان‌های پردرخت و باغ‌های اجتماعی برای مراکز شهری ضروری هستند، به‌ویژه با توجه به بحران زیست‌محیطی و اقلیمی کنونی. آنها می توانند اثرات مفید قابل توجهی بر پویایی و جمعیت یک شهر داشته باشند. آنها می توانند میزبان فعالیت های اوقات فراغت و تفریحی، رویدادهای ورزشی و فرهنگی باشند، و همچنین کمک قابل توجهی به کاهش سطح آلودگی هوا و کنترل ریزاقلیم شهری، افزایش کیفیت زندگی برای ساکنان شهرها کنند. مطالعات نشان می دهد که بازی در فضاهای سبز می تواند به رشد جسمی و ذهنی کودکان کمک کند و افراد مسن نیز می توانند با داشتن سلامت جسمانی بهتر، مشارکت اجتماعی و رفاه کلی از این شرایط بهره مند شوند.

 

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی...

 

 همه باید به فضای سبزی دسترسی داشته باشند که حداقل 2 هکتار وسعت داشته باشد و بیش از 300 متر با خانه فاصله نداشته باشد (5 دقیقه پیاده روی)، مهم نیست در کجا زندگی می کنند. با این وجود، علی‌رغم این توصیه‌ها، این قوانین اغلب نادیده گرفته می‌شوند و در صورت وجود، فضاهای سبز معمولاً به طور مساوی بین مکان‌های جغرافیایی و گروه‌های اجتماعی مختلف تخصیص نمی‌یابند. مناطق کم درآمد اغلب با کمبود پوشش گیاهی و امکانات تفریحی دست و پنجه نرم می کنند، زیرا مناطق با ارزش اقتصادی دسترسی بیشتری به فضاهای سبز باکیفیت و نگهداری شده دارند.

 

 

بنابراین، نابرابری شهری نه تنها به توزیع نابرابر درآمد در شهر اشاره دارد، بلکه دسترسی متفاوت بخشی از جمعیت به سایر خدمات، مانند امکانات بهداشتی و آموزشی، سیستم‌های حمل و نقل عمومی، و مناطق عمومی و سبز را برجسته می‌کند. این زیرساخت‌ها اغلب به‌طور نابرابر در میان مناطق شهری ارائه می‌شوند و تمایل دارند در باارزش‌ترین مناطق، مربوط به افرادی با قدرت خرید بالاتر متمرکز شوند. بنابراین، گروه‌هایی با موقعیت‌های اجتماعی-اقتصادی، نژادی یا جغرافیایی متفاوت، تمایل به دسترسی محدود به این امکانات دارند، که می‌تواند مانع از جنبه‌های مختلف زندگی روزمره آنها شود و حقوق کامل آنها برای برخورداری از شهر را محدود کند.

 

مطالعات انجام شده توسط آژانس محیط زیست اروپا شواهدی را در سراسر این قاره نشان می دهد که نشان می دهد فضای سبز در محله های کم درآمد در مقایسه با سایر مناطق کمتر در دسترس است. در شهرهای کشورهایی مانند آلمان، هلند و پرتغال، محله‌هایی با میانگین درآمد کمتر، سطح تحصیلات پایین و نرخ بیکاری بالا تمایل دارند نسبت به محله‌هایی با شاخص‌های بهتر، به مناطق کوچک‌تری از فضای سبز دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، جوامع با نسبت بالایی از مهاجران و اقلیت های قومی نیز دسترسی کمتری به مناطق سبز با کیفیت دارند.

 

 

در ایالات متحده، محققان بر اساس بررسی‌های انجام شده در مناطق شهری شهرهایی مانند نیویورک، لس‌آنجلس و شیکاگو دریافتند که درآمد، تحصیلات و نژاد نشانگرهایی هستند که مستقیماً با دسترسی به فضاهای سبز مرتبط هستند. این مطالعه پوشش گیاهی را بر اساس تصاویر ماهواره ای تجزیه و تحلیل می کند و توزیع آن را با این نشانگرها مقایسه می کند. این نشان می‌دهد که دسترسی به مناطق سبز نشان‌دهنده تقسیمات طبقاتی و نژادی عمیق‌تر در قلمروها است که عوامل مهم‌تری در نظر گرفته می‌شوند. محله هایی با تمرکز بیشتر ساکنان با تحصیلات عالی (نسبت فارغ التحصیلان دانشگاهی) نیز دارای تمرکز بیشتری از مناطق سبز هستند. از سوی دیگر، مناطقی که با جمعیت لاتین و آفریقایی-آمریکایی زندگی می کنند، دسترسی به پوشش گیاهی را کاهش داده اند.

 

 

فضاهای سبز نقش اساسی در بهبود کیفیت زندگی شهری دارند. آنها برای پویایی محیطی و زندگی روزمره جمعیت ضروری هستند. نبود این فضاها در مناطق آسیب پذیرتر، عدم تعادل در توزیع آنها را برجسته می کند و به تداوم چرخه نابرابری در شهرها کمک می کند. برای برنامه ریزی شهری ضروری است که توزیع عادلانه تری از مناطق سبز را ترویج دهد و اطمینان حاصل شود که محله های کم درآمد نیز به آنها دسترسی دارند. پرداختن به این رابطه به طور منصفانه و عادلانه کیفیت زندگی را بهبود می بخشد و به ساخت شهرهای پایدارتر کمک می کند و سبز را به رنگی فزاینده و فراگیر تبدیل می کند.

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی ، آموزش دکوراسیون داخلی ، آموزش بازسازی و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و بین المللی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا TAFE و PDA کانادا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از کانادا و استرالیا می باشد. در این دوره های پروژه محور از صفر تا صد و بدون پیش نیاز و کاملا بر اساس بازار کار آموزش می بینید و در طول دوره یک پروژه طراحی داخلی را زیر نظر اساتید بین المللی طراحی میکنید. 

 

دوره های آنلاین آکادمی بین المللی کیوسکدیا شامل:

دوره طراحی داخلی ، دوره دکوراسیون داخلی و دوره دکوراتوری ، دوره بازسازی ، دوره نورپردازی ، دوره طراحی نما ، دوره طراحی فضای سبز ، دوره نرم افزارهای معماری و طراحی ، دوره شرکت در مسابقات بین المللی ، دوره قراردادهای ساختمانی و چگونگی بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره آنلاین طراحی داخلی و آموزش آنلاین طراحی داخلی و دریافت گواهینامه بین المللی طراحی داخلی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

 

پیج اینستاگرام آکادمی بین المللی کیوسکدیا :

kioskedia_official@

 

شماره تماس برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

 

برگرفته شده از وبسایت Archdaily 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی