Kioskedia
خانه /
باغ خشک چیست؟ نکاتی برای پیاده سازی آن

باغ خشک چیست؟ نکاتی برای پیاده سازی آن

تاریخ: 1401/12/14
موضوع: طراحی منظر و طراحی فضای سبز

مراقبت از یک گیاه همیشه آسان نیست

 

گونه‌هایی وجود دارند که باید روزانه آبیاری شوند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند برای مدت طولانی‌تری بدون تماس با آب زندگی کنند. با جست‌وجوی دومی، می‌توان محوطه‌سازی را طراحی کرد که به طور قابل‌توجهی نگهداری - از جمله میزان هرس و آبیاری، - و مصرف آب را کاهش می‌دهد و زندگی سبز را بدون سردردهای عمده آسان‌تر می‌کند: یک باغ خشک.

 

 

باغ خشک باغی است که در آن گیاهانی که به ندرت نیاز به آبیاری دارند و با آب و هوای خشک‌تر سازگار هستند انتخاب می‌شوند. نمونه هایی از گونه های احتمالی عبارتند از آگاو، کاکتوس و ساکولنت، اما امکان آوردن گل و درخت نیز وجود دارد، به شرطی که ریشه عمیق داشته باشند و بهتر بتوانند با این نوع محوطه سازی که آب کمتری دریافت می کنند، سازگار شوند.

 

 

شایان ذکر است قبل از برنامه ریزی باغ خشک، آگاهی از شرایط زیست اقلیمی محل نصب آن ضروری است: میزان نور خورشید و نور طبیعی، میزان بارندگی و میانگین دمای سال را ارزیابی کنید. با این اطلاعات، می توان با یک متخصص صحبت کرد تا متوجه شد کدام گیاهان به بهترین وجه با فضا سازگار می شوند.

 

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که خشکسالی‌های طولانی را پشت سر می‌گذارد

 

مانند مناطق مرکزی و شمال شرقی برزیل، همیشه ارزش دارد که گیاهان محلی را انتخاب کنید که محیط امن‌تری داشته باشند و همچنین به جانوران محلی بهتر خدمت کنند. با انجام این کار، روشی پایدارتر برای تغییر منظره ایجاد خواهید کرد که به نام منظره سازی طبیعی نیز شناخته می شود.

 

 

علاوه بر این، لازم به یادآوری است که می توان از عناصر طبیعی مختلف مانند ماسه، سنگ و سنگ و همچنین صنایع دستی مانند گلدان های سرامیکی یا الیاف طبیعی برای ترکیب با پوشش گیاهی استفاده کرد. از طریق این اجزا می توان آرایش فضایی بهتری ایجاد کرد که باغ را با معماری ادغام کند.

 

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

برگرفته شده از وبسایت Archdaily

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی