Kioskedia
خانه /
چرا معماری منظر اکنون بیش از همیشه اهمیت دارد؟

چرا معماری منظر اکنون بیش از همیشه اهمیت دارد؟

تاریخ: 1402/04/28
موضوع: طراحی منظر و طراحی فضای سبز

معماری منظر در حال گذراندن یک لحظه است. آخرین مدرک:

 

هفته گذشته، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده تصمیم گرفت که این رشته را با نام معتبر STEM خود تأیید کند. به عنوان بخشی از رشته های آموزشی علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) که در این دسته قرار می گیرند، دانشجویان معماری منظر اکنون می توانند به جای 12 ماه، 24 ماه را در جستجوی کار و آموزش پس از فارغ التحصیلی در ایالات متحده سپری کنند. این عنوان همچنین اعتبار بیشتری را برای فارغ التحصیلان، حقوق ورودی بالاتر و انعطاف پذیری شغلی بیشتر را نوید می دهد. توری کارتر-کانین، مدیر عامل انجمن معماران منظر آمریکا (ASLA)، این توسعه را پیشرفت قابل توجهی برای «آموزش و تمرین معماری منظر می‌داند، و این برای آمریکا و جامعه جهانی عالی است».

 



این اخبار مربوط به تاکید فزاینده بر معماری منظر به عنوان یک عمل محوری در سراسر جهان در سال های اخیر است - کاری که ارتباط نزدیکی با مفاهیم بهداشت عمومی، طراحی محیطی، بیوفیلیا، پایداری، و وحشی مجدد دارد. همچنین بر رابطه صمیمی بین فناوری و رشته تاکید می کند. طرح‌های منظر به طور فزاینده‌ای بر علم و فناوری پیشرفته تکیه می‌کنند تا پیش‌بینی کنند که چگونه مداخلات زیست‌محیطی ممکن است یک زمین موجود را تغییر دهد و تعیین کند که چه اقداماتی بیشترین سود را هم برای انسان و هم برای طبیعت به همراه خواهد داشت. ایده‌آل معاصر مراتع وحشی و جنگل‌های تنوع زیستی ممکن است به دور از تأثیر خارجی وجود داشته باشد، اما مسیر رسیدن به آنجا از نقطه شروع شهری نیاز به کمک دارد.

 

 

این گرایش به سمت بازگرداندن اکولوژی های اطراف محیط ساخته شده ما به شکل اولیه خود یا تطبیق آنها با یک آینده آب و هوایی نامطمئن، چندین سال است که شتاب بیشتری به دست آورده است. ما نگاهی به چگونگی تغییر این الگو از چمن‌های آراسته به علفزارهای گل‌های وحشی می‌اندازیم و پروژه‌های منتخب چشم‌انداز را از پایگاه داده ما بررسی می‌کنیم.

 

اگرچه فردریک لا اولمستد آمریکایی به دلیل کارش در سراسر آمریکای شمالی (به ویژه پارک مرکزی نیویورک) اغلب به عنوان «پدر معماری منظر» مدرن نامیده می‌شود، اما مسلماً یک همتای بریتانیایی از او پیشی گرفته است. جان کلودیوس لودون یک گیاه‌شناس، معمار منظر و روزنامه‌نگار اسکاتلندی بود که نوشته‌هایش ایده‌های پارک‌های عمومی، باغ‌های خصوصی، و معماری داخلی را در سراسر جهان غرب در اوایل سال 1803 ترویج می‌کرد. برای پارک‌ها و کاخ‌های سلطنتی محفوظ است – یکی از نمونه‌های بارز کار آندره لونتر در ورسای لوئی چهاردهم، با طرح‌های قبلی که قدمت آن‌ها به مصر باستان برمی‌گردد – کار لودون به عموم مردم امکان دسترسی به فضاهایی را می‌دهد که شهرهای پر رونقشان را معرفی می‌کنند. اگرچه بسیار ساخته شده است) به طبیعت بازگردند.

 

مطابق با فلسفه لودون، در حالی که این مناظر اولیه به عنوان فضاهای تنفسی برای ساکنان شهر در نظر گرفته می شد، اما هر چیزی جز طبیعی بود. توجه چندانی به گیاهان و جانوران محلی صورت نگرفت و الگوهای گیاهی بومی جای خود را برای پرچین های منظم و قطعات برجسته عجیب و غریب باز کردند. تا زمان هنر نبود.

 

با این حال، بیداری زیست محیطی واقعی این رشته تا اواسط قرن بیستم اتفاق نیفتاد. چشمه خاموش ریچل کارسون در سال 1962 با قدرت به صحنه آمد و خطرات آفت کش ها را آشکار کرد و خطرات مداخله انسان را در یک سیستم زیست محیطی از قبل حساس بررسی کرد. معماران منظر مانند ایان مک هارگ و روبرتو برل مارکس باتوم سبز را برگزیدند و بعداً معمارانی مانند نورمن فاستر، پیت اودولف، مارتا شوارتز یا داگ فار به دنبال آن قرار گرفتند.

این روزها خود را در نقطه عطف دیگری می بینیم. از آنجایی که چشم انداز و معماری به دلیل تغییر اقلیم در سراسر جهان بیش از هر زمان دیگری در هم تنیده شده اند، تعداد فزاینده ای از شیوه ها زمان و تلاش خود را به پروژه های جامع توانبخشی اختصاص می دهند که شامل روش های علمی بسیار تخصصی است تا از زبان طراحی انسان شناسی به زبانی که همزیستی اکولوژیکی را متمرکز می کند. بین انسان و طبیعت بانک‌های بذر در دوسالانه معماری ونیز 2023 از معماری «روز قیامت» به غرفه‌های ملی تبدیل شده‌اند و استراتژی‌های کربن‌زدایی غیرفعال روز به روز رایج‌تر می‌شوند، تا تنها چند شاخص از این روند را نام ببریم.

 

جنبش‌های طراحی محبوب مانند Lo-TEK - ساخته شده بر اساس فن‌آوری‌های بومی و احیاکننده - وحشی‌سازی مجدد و دایره‌ای بودن، مفاهیم از پیش ساخته‌شده ساخت‌وساز را به چالش می‌کشد و برای رویکردی کمتر تهاجمی، حفاظت‌گرا و وابسته به هم به معماری و طراحی منظر استدلال می‌کند. با در نظر گرفتن ماهیت بسیار خاص هر سایت محلی و تاریخچه آن، کار استودیوهایی مانند SCAPE، Hood، Cave_bureau، MNLA، DnA، یا Zewde راه را برای یک تغییر پارادایم جدید هموار می کند که از قدرت های پیشرفت تکنولوژی برای بازیابی استفاده می کند. چشم انداز مناظر گذشته

در اینجا چند نمونه از پایگاه داده ما وجود دارد که بوم‌شناسی‌های بومی را در بافت‌های ساخته شده برجسته می‌کند و می‌تواند نقطه شروعی برای پیشرفت‌های لازم در آینده باشد.

 

Miaojing River Ecological Infrastructure / PLAT Studio

 

 

Brooklyn Botanic Garden Visitor Center / Weiss/Manfredi

 

 

Radio Park at Rockefeller Center / HMWhite

 

 

Vrå Children and Culture Center / JAJA Architects

 

 

Little Island Park / Heatherwick Studio + MNLA

 

 

Parque Esmeralda: Community Garden Project / CAW Arquitectos

 

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی ، آموزش دکوراسیون داخلی ، آموزش بازسازی و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و بین المللی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا TAFE و PDA کانادا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از کانادا و استرالیا می باشد. در این دوره های پروژه محور از صفر تا صد و بدون پیش نیاز و کاملا بر اساس بازار کار آموزش می بینید و در طول دوره یک پروژه طراحی داخلی را زیر نظر اساتید بین المللی طراحی میکنید. 

 

دوره های آنلاین آکادمی بین المللی کیوسکدیا شامل:

دوره طراحی داخلی ، دوره دکوراسیون داخلی و دوره دکوراتوری ، دوره بازسازی ، دوره نورپردازی ، دوره طراحی نما ، دوره طراحی فضای سبز ، دوره نرم افزارهای معماری و طراحی ، دوره شرکت در مسابقات بین المللی ، دوره قراردادهای ساختمانی و چگونگی بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره آنلاین طراحی داخلی و آموزش آنلاین طراحی داخلی و دریافت گواهینامه بین المللی طراحی داخلی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

 

پیج اینستاگرام آکادمی بین المللی کیوسکدیا :

kioskedia_official@

 

شماره تماس برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

 

برگرفته شده از وبسایت Archdaily 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی