Kioskedia
خانه /
داستان بزرگترین جزیره پلاستیکی شناور جهان (و چه باید کرد با آن)

داستان بزرگترین جزیره پلاستیکی شناور جهان (و چه باید کرد با آن)

تاریخ: 1402/03/02
موضوع: طراحی منظر و طراحی فضای سبز

فوریت مسائل زیست محیطی و افزایش دما در این سیاره چیز جدیدی نیست

 

 عوامل زیادی در تخریب محیط زیست نقش دارند. با این حال، دو مورد را می توان به عنوان نماینده نقاط بحرانی در سیستم جهانی فعلی در نظر گرفت: پلاستیک و دفع زباله، که بیشتر به عنوان زباله شناخته می شود.

بحران زیست محیطی را نمی توان تنها به این دو مثال نسبت داد. آنها در اینجا به عنوان نمونه هایی برای بسیج مسائل مربوط به چندین عامل، مواد و روش های متنوع استفاده می شوند. این مسائل منجر به عواقب ویرانگری می شود که به طور فزاینده ای غیر قابل برگشت است.

 



پلاستیک به مدرنیته کمک کرده است و بیشتر اشیاء جهان از آن استفاده می کنند. بدیهی است که در مواد مشکلی وجود دارد. به دست آمده از نفت، تولید آن وابسته به استخراج منابع باستانی و طبیعی است که به طور مداوم در حال رشد است. نتیجه در دفع زباله دیده می شود. حجم دور ریخته شده با سرعت یکسانی تجزیه نمی شود زیرا مواد آلی میلیون ها سال طول کشید تا به نفت تبدیل شوند. علاوه بر این، برخی از اجزای شیمیایی این ماده برای سلامت موجودات زنده سیاره مضر هستند.

 

 

بخشی از این مواد برای دفن زباله ها به مقصد می رسد و برخی به اقیانوس ها می رسند که جای تعجب نیست. زباله‌های ریخته‌شده در اقیانوس‌ها در اختیار جریان‌ها هستند و می‌توانند در گرداب‌ها یا انقلاب‌های دریایی به دام بیفتند. یکی از نمونه‌ها - بزرگ‌ترین نمونه از این پنج مورد - وصله زباله بزرگ اقیانوس آرام (GPGP) است. یک منطقه همگرایی جریان ها بین آسیا و آمریکای شمالی وجود دارد. جریان آب همراه با باد زباله های شناور را در مرکز نسبتاً پایدار این پهنه به دام می اندازد.

 

 

مساحت GPGP تقریباً سه برابر فرانسه است

 

 اما منظم نیست و به دلیل حرکت آب، کانتور مشخصی ندارد، یعنی مساحت و مکان دقیق آن می تواند تغییر کند. معمولاً GPGP بین مجمع الجزایر هاوایی و سواحل کالیفرنیا قرار دارد. اگرچه بسیار زیاد است، اما تجسم ساده نیست، زیرا زباله‌های پلاستیکی در معرض هوازدگی به قطعات کوچک‌تر و کوچک‌تر می‌شکنند، میکروپلاستیک‌ها که به معنای آب کدر یا اجسام شناور بزرگ نیستند، بلکه نوعی سوپ آبکی هستند. به همین دلیل، تصاویر ماهواره ای به طور دقیق منطقه را شناسایی نمی کند، که باعث می شود مشکل نامرئی شود.

 

 

اگرچه میکروپلاستیک‌ها درصد کمی از وزن کل زباله‌ها را تشکیل می‌دهند، اما مساحتی که آنها اشغال می‌کنند بیشترین میزان را در رابطه با زباله‌های بزرگ‌تر دارد و این بدان معناست که نه تنها حیوانات این میکروپلاستیک‌ها را می‌خورند، بلکه به زنجیره غذایی که به انسان ختم می‌شود نیز بازمی‌گردند. به عبارت دیگر زباله های تولید شده دوباره بلعیده می شوند. این فقط در مورد پایان تدریجی زندگی دریایی نیست، بلکه به زندگی انسان نیز مربوط می شود.

 



پلاستیک عنصر غالب زباله های GPGP است. امکان یافتن اشیایی از دهه‌ها پیش وجود دارد، در حالت نگهداری شگفت‌انگیزی که دوام طولانی مدت این ماده را ثابت می‌کند. اشیاء دریایی نیز رایج هستند، مانند تورهای ماهیگیری، خطوط و طناب های جدا شده از قایق هایشان. این برخلاف تصوری است که در مورد "محل دفن زباله دریایی" تصور می شود. تورهای ماهیگیری عامل مرگ حیوانات بزرگ شناخته شده است، بنابراین جمع آوری این زباله ها ضروری است.

 

 

ابتکاراتی برای پاکسازی GPGP وجود دارد، مانند گروه Ocean Cleanup که نقشه‌برداری دقیقی از منطقه انجام داد و در حال حاضر یک سیستم جمع‌آوری دریایی با ظرفیت بالا را اجرا می‌کند. با این حال، جمع آوری زباله پیچیده است، زیرا باید به گونه ای انجام شود که به حیات دریایی موجود در منطقه آسیبی وارد نشود. علاوه بر این، جریان ها زباله ها را از یک مکان به مکان دیگر در طول سال حمل می کنند و اندازه اشیا نیز اهمیت دارد. چگونه می توان کوچکترین و پراکنده ترین عناصر را که اکثریت هستند، بدون آسیب رساندن به جانوران و گیاهان محلی جمع آوری کرد؟

 

 

نگهداری زباله‌ها زمانی که قبل از رسیدن به اقیانوس‌ها، از طریق نظارت بر تخلیه رودخانه‌ها یا از طریق دفع صحیح و آگاهانه، و همچنین با کاهش استفاده از پلاستیک یا توسعه مواد زیست تخریب‌پذیر، صید می‌شوند، بیشتر اتفاق می‌افتد. اگرچه تمیز کردن GPGP دشوار است، اما تلاش های زیادی برای کنترل، کاهش یا بازیافت پلاستیک در خشکی وجود دارد. اگر این ماده نمونه ای از آلودگی محیط زیست باشد، می تواند نمونه ای از استفاده مجدد یا بازیافت حتی به عنوان یک سیستم سازنده نیز باشد. وقتی صحبت از بازیافت می شود، اشیاء از قبل در شهرها، در مبلمان شهری یا خصوصی هستند. استفاده مجدد از این ماده می تواند همین تفکر را در مورد سایر مواد به همان اندازه آلوده کننده القا کند.

 

مقاله‌ای که اخیراً در npj Materials Degradation منتشر شده است نشان می‌دهد که دو گونه از قارچ‌ها می‌توانند برخی از انواع پلاستیک را که تحت پیش تصفیه دمایی قرار گرفته‌اند، اشعه ماوراء بنفش یا معرف فنتون را تخریب کنند. در نتیجه این فرآیند تخریب، تجزیه پلاستیک تسریع می شود و زیست توده تولید می شود که می تواند به عنوان یک منبع انرژی تجدید پذیر مورد استفاده قرار گیرد. اگر برخی از قارچ‌ها تخریب پلاستیک را از طریق منابع زیست‌محیطی‌تر تسریع کنند، و با توجه به اینکه پلاستیک جمع‌آوری‌شده در GPGP قبلاً در معرض نور و گرما قرار گرفته بود، پروژه‌هایی که می‌توانند ابتکارات بازیافت را در پلاستیک موجود اعمال کنند، چه خواهد بود؟

 

ابتکارات مثبت زیادی وجود دارد، و چنین اکتشافاتی نیاز به حمایت کافی برای تبدیل شدن به اقداماتی با دامنه مرتبط دارند. این فقط در مورد بازیافت نیست، بلکه در مورد تجزیه و کاهش مواد است. در این مرحله، دفع زباله و زیرساخت های لازم برای آن نیز باید پاسخگوی فوریت های فعلی باشد. آنچه که مقاله در npj Materials Degradation نشان می‌دهد این است که از طریق توجه به موجودات کوچکی که پیش از بشریت هستند - و احتمالاً موفق به آن خواهند شد - می‌توان مواد، سازه‌ها و راه‌حل‌هایی برای زندگی مشترک اختراع کرد. پس از همه، تفکر شاخکی دوباره به وجود می آید.

 

 

برای آموزش طراحی داخلی ، آموزش دکوراسیون داخلی ، آموزش بازسازی و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و بین المللی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا TAFE و PDA کانادا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از کانادا و استرالیا می باشد. در این دوره های پروژه محور از صفر تا صد و بدون پیش نیاز و کاملا بر اساس بازار کار آموزش می بینید و در طول دوره یک پروژه طراحی داخلی را زیر نظر اساتید بین المللی طراحی میکنید. 

 

دوره های آنلاین آکادمی بین المللی کیوسکدیا شامل:

دوره طراحی داخلی ، دوره دکوراسیون داخلی و دوره دکوراتوری ، دوره بازسازی ، دوره نورپردازی ، دوره طراحی نما ، دوره طراحی فضای سبز ، دوره نرم افزارهای معماری و طراحی ، دوره شرکت در مسابقات بین المللی ، دوره قراردادهای ساختمانی و چگونگی بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره آنلاین طراحی داخلی و آموزش آنلاین طراحی داخلی و دریافت گواهینامه بین المللی طراحی داخلی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

 

پیج اینستاگرام آکادمی بین المللی کیوسکدیا :

kioskedia_official@

 

شماره تماس برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

 

برگرفته شده از وبسایت Archdaily 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی