Kioskedia
خانه /
تغییر شکل مناظر یادبودها

تغییر شکل مناظر یادبودها

تاریخ: 1401/08/22
موضوع: طراحی منظر و طراحی فضای سبز

 

پروژه بناهای یادبود بنیاد ملون به سوالاتی در مورد چگونگی ساخت و شکل دادن به فضاهای عمومی و همچنین در مورد اینکه داستان های چه کسی حفظ و تجلیل می شود، می پردازد.

 

اگر از هر شهر یا شهرکی بازدید کنید و در یک پارک عمومی قدم بزنید، به احتمال زیاد با مجسمه‌ها، لوح‌ها یا نام‌های مکان‌هایی مواجه خواهید شد که به یادبود، یادبود، و ادای احترام به افراد یا رویدادها هستند. بیشتر اوقات، این ادای احترام به جنگ است و نه صلح، و اگر مجسمه ای وجود داشته باشد، به ندرت برای تجلیل از یک زن است. وقتی صحبت از بناها و بناهای یادبود به میان می‌آید، آرتور سی. دانتو، منتقد هنری و فیلسوف، شاید بهترین گفت: «ما بناهایی را بنا می‌کنیم تا همیشه به یاد داشته باشیم، و یادبودهایی می‌سازیم تا هرگز فراموش نکنیم.» این یک نقطه شروع خوب است، اما بسیار پیچیده تر از آن است.

در سال 2020، بنیاد اندرو دبلیو ملون، بزرگترین موسسه بشردوستانه علوم انسانی در ایالات متحده، متعهد شد که یک چهارم میلیارد دلار را در طول پنج سال «برای کمک به بازنگری رویکرد کشور به بناهای تاریخی و یادبودها در تلاش برای انعکاس بهتر این کشور هزینه کند. تنوع و برجسته کردن داستان های مدفون یا به حاشیه رانده شده است." پروژه یادبودها - همانطور که از آن نام برده می شود - بزرگترین ابتکار در تاریخ 50 ساله بنیاد است و از "ایجاد بناهای تاریخی جدید و همچنین جابجایی یا تجدید نظر در آثار موجود" حمایت می کند. کمک های اولیه به پروژه های موجود، مانند گسترش نقاشی دیواری دیوار بزرگ لس آنجلس، هنرمند جودیت باکا، یکی از بزرگترین بناهای تاریخی کشور برای هماهنگی بین نژادی، اهدا شد. کمک مالی دیگری برای تکمیل پارک آزادی کارولینای شمالی در رالی، به افتخار تاریخ سیاه پوستان کارولینای شمالی، تعلق گرفت.

 

معماران و طراحان نیز بخشی از ابتکارات مالی ملون هستند

 Theaster Gates و SCAPE Landscape Architecture در یک پروژه یادبود در پارک تام لی در ممفیس، تن. و گروه طراحی MASS در بنای یادبود پادشاه بوستون، واقع در بوستون کامن، همکاری می‌کنند، جایی که در سال 1965، مارتین لوتر کینگ جونیور، طبق وب‌سایت یادبود، «از بوستون خواست تا بر اساس عالی‌ترین آرمان‌هایش زندگی کند».

کمک مالی پروژه بناهای تاریخی از آزمایشگاه یادبود، یک استودیوی عمومی غیرانتفاعی هنر و تاریخ در فیلادلفیا، که ممیزی - برگرفته از سوابق تقریباً 50000 بنای تاریخی متعارف - چشم انداز یادبود موجود در ایالات متحده را مورد بررسی قرار داد، جای تعجب نیست که گزارش حاصل، "ممیزی بنای یادبود ملی، نشان داد که 200 بنای تاریخی عمومی آبراهام لینکلن را در ایالات متحده جشن می گیرند و جورج واشنگتن و کریستوفر کلمب به ترتیب دوم و سوم شدند. همانطور که در این گزارش آمده است، "داستان ایالات متحده که توسط چشم انداز بنای کنونی ما بیان می شود، تاریخ ما را نادرست معرفی می کند."

 

با تکیه بر آن ممیزی، بنیاد ملون کمک‌های مالی بیشتری اعطا کرده است که از متفکرانی که تعریف یک بنای تاریخی را بررسی می‌کنند و رویکردهای جدید برای بزرگداشت را بررسی می‌کنند، حمایت می‌کند. وب سایت بنیاد توضیح می دهد که چگونه در آلاباما و کارولینای جنوبی، به عنوان مثال، رقص وایدمن دیویس، تاریخچه معماری دوران قبل از جنگ و پسا صنعتی را درگیر می کند که "میراث برده داری" را از طریق اجراهای مبتنی بر رقص تعاملی درگیر می کند. این شرکت «جوامع محلی را درگیر می‌کند و مخاطبان زنده را در تاریخ‌های پیش از جنگ که از طریق رقص گفته می‌شود، درگیر می‌کند» و شکل یک بنای تاریخی را دوباره مفهوم‌سازی می‌کند. در لورنس، کان، ملت Kaw، سازمان دهندگان جامعه و شهر در حال انتقال یک سنگ مقدس (In'zhúje 'waxóbe) - یک سنگ یخبندان 25 تنی با اهمیت معنوی و فرهنگی برای مردم کانزا از ملت Kaw - هستند. موقعیت مناسب سازمان‌ها همچنین در حال ایجاد زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی تفسیری در سایت طبیعی سنگ، و همچنین در Lawrence در جایی که محل سابق سنگ خواهد بود، هستند.

پروژه یادبود به سؤالاتی در مورد اینکه چگونه فضاهای عمومی خود را می سازیم و شکل می دهیم و در مورد اینکه داستان های چه کسانی حفظ و تجلیل می شوند، می پردازد. همچنین یادبودهای جدیدی ایجاد می کند که داستان آمریکایی را گسترش می دهد - داستان کامل تر و پیچیده تر از اینکه ما به عنوان یک ملت هستیم.

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت  مدرک بین المللی معتبر می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

Architecture Magazine برگرفته شده از وبسایت 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی