Kioskedia
خانه /
محبوبیت روز افزون فضای سبز جامع داخلی

محبوبیت روز افزون فضای سبز جامع داخلی

تاریخ: 1401/08/21
موضوع: طراحی منظر و طراحی فضای سبز

 

بلین براونل به بررسی نوآوری ها در مناظر داخلی می پردازد

که کیفیت هوا و رفاه را افزایش می دهد

 

کیفیت هوا در سال‌های اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده است. اکتشافات در مورد گسترش بیشتر کووید 19 در فضاهای با تهویه ضعیف، آگاهی را در مورد خطرات سلامتی ناشی از گردش هوا و فیلتر ناکافی در داخل خانه افزایش داده است. در این میان، توانایی ارتباط با دنیای طبیعی در جهت بهبود و حفظ سلامت جسمی و روانی اهمیت جدیدی پیدا کرده است.

معماران و طراحان به طور فزاینده ای به دنبال سیستم های زنده برای کمک به بهبود کیفیت هوای داخلی و رفاه عمومی هستند. مطالعات حاکی از توانایی پوشش گیاهی داخلی برای کاهش حضور آلاینده‌های فوق‌العاده ریز باعث شده است که گیاهان برای محیط‌های داخلی جذاب‌تر شوند. اگرچه برخی از منتقدان نسبت به افزایش بالقوه در رشد کپک و واکنش‌های آلرژیک ناشی از گیاهان هشدار می‌دهند، طرفداران راه‌حل‌هایی برای چنین مشکلاتی از جمله انتخاب گونه‌های مناسب و نگهداری کافی پیشنهاد می‌کنند.

دیوارهای زنده به عنوان جایگزینی برای گیاهان منفرد، راه های محبوبی برای دستیابی به تأثیر عملکردی و بصری مهم تر با شاخ و برگ های داخلی شده اند. یافته‌های مثبت در گزارش‌هایی مانند ارزیابی جنسلر «چرا دیوارها باید زنده بمانند» (2017)، که نشان می‌دهد دیوارهای زنده می‌توانند کیفیت هوا را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند، این روند را تشویق کرده‌اند. علاقه روزافزون به توسعه شرکت‌های چشم‌انداز داخلی مانند آمبیوس مستقر در Wyomissing، Pa.، که خدمات مشاوره‌ای را برای اطمینان از کیفیت محیطی بهینه محیط داخلی ارائه می‌دهد، تحریک کرده است.

 

مطالعات حاکی از توانایی پوشش گیاهی داخلی برای کاهش حضور آلاینده‌های بسیار ریز، گیاهان را به محیط‌های داخلی جذاب‌تر کرده است

 

همانطور که سیستم های عمودی شاخ و برگ در محدوده طراحی گسترده تر می شوند، طراحان و تولید کنندگان در حال ابداع روش های قانع کننده دیگری برای به حداکثر رساندن عملکرد و در عین حال ساده سازی عملیات هستند. به عنوان مثال، Fresh Air Building Systems، یک کنسرسیوم ساخت با شرکای مستقر در نیویورک و کارولینای شمالی، به عنوان مثال، قصد دارد شهرها را از داخل جنگل‌سازی کند. اعضای موسس که سیستم گیاه پالایی مدولار فعال را با همکاری موسسه پلی تکنیک Rensselaer در تروی، نیویورک و Skidmore، Owings & Merrill توسعه دادند، در حال کار بر روی تکرار بعدی دیوار تصفیه هوای نیروگاهی هستند. برخلاف فیلتراسیون سنتی HVAC، که هدف آن ضدعفونی کردن با حذف همه میکروارگانیسم‌ها است، ماژول‌ها هوا را به صورت پروبیوتیکی تمیز می‌کنند. سرخس بوستون، پوتوس، پیچک انگلیسی و سایر گیاهان اصلاح کننده سموم و پاتوژن ها را حذف می کنند و در عین حال میکروب های سالم را از ریزوسفرهای خود یا خاک اطراف ریشه ها به فضاهای داخلی پخش می کنند. به گفته تیم توسعه، این استراتژی "مانند ماست برای ساختمان ها" است.

با افزایش فوریت بهداشت عمومی ایجاد شده توسط همه گیری و مطالعات نشان می دهد که CO2 داخلی با انتقال ویروس مرتبط است، تیم FABS اکنون در حال ارزیابی اثربخشی پروبیوتیک ماژول ها از طریق توالی ژنوم گسترده میکروارگانیسم هایی است که سیستم به فضاهای داخلی تحویل می دهد. جفرسون الینگر، شریک FABS توضیح می‌دهد: «برای بهبود عملکرد سیستم، ادغام یادگیری ماشینی پیشرفته برای کنترل روشنایی، آبیاری و تحویل مواد مغذی برای به حداکثر رساندن کارایی سیستم کارخانه در جهت تولید سالم‌ترین هوا برای ساکنان ساختمان اجرا می‌شود.»

 

Advanced Autoponics مستقر در لیک‌وود، یک شرکت مهندسی متخصص در جمع‌آوری داده‌ها و پشتیبانی از اتوماسیون دیوارهای زنده، نیز کارایی را هدف قرار داده است. این شرکت که توسط مهندس برق Sayon Chandrakanthan تأسیس شده است، با هدف بهینه سازی سلامت شاخ و برگ های داخلی در حالی که نیاز به تعمیر و نگهداری را به حداقل می رساند. این شرکت از یک سیستم هواپونیک و هیدروپونیک مدولار برای کاهش استفاده از خاک استفاده می‌کند که به فضای بیشتری نیاز دارد و آب فشرده‌تری دارد. مشتریان می توانند وضعیت کارخانه های خود را از راه دور با نرم افزار موبایل نظارت کنند. حسگرها در هر ماژول می‌توانند روی گیاهان جداگانه تمرکز کنند و این فناوری می‌تواند طیف وسیعی از اندازه‌های گیاه و الگوهای رشد ریشه را در خود جای دهد.

دیوارهای زنده به طور ایده آل نه به عنوان مجموعه های مستقل بلکه به عنوان اجزای سیستم های دایره ای کل نگر مستقر می شوند. پروژه کتابخانه VAC در هانوی که توسط شرکت ویتنامی Farming Architects رهبری می شود، مزایای متقابل ترکیب ماژول های کاشته شده را به عنوان بخشی از میکرواکولوژی ها نشان می دهد. VAC مخفف واژه ویتنامی Vườn Ao Chuồng یا "قفس حوض باغ" است که به ترکیب یکپارچه باغبانی، آبزی پروری و دامپروری اشاره دارد. به عنوان بخشی از این پروژه، یک سازه مشبک چوبی در فضای باز، سرپناه و انباری برای سبزی‌کاران و مرغ‌خانه‌ها و همچنین کتاب‌های کودکان و وسایل روشنایی فراهم می‌کند. حوضچه مجاور محل زندگی ماهی کپور است که ضایعاتی را تولید می کند که - همراه با کود مرغ - برای بارور کردن گیاهان استفاده می شود. به نوبه خود، گیاهان غذا تولید می کنند، هوا را اکسیژن می دهند و آبی را تمیز می کنند که استخر ماهی را دوباره پر می کند. این پروژه عمومی قابل دسترس و دعوت کننده نشان دهنده نمایش قانع کننده ای از یک اکوسیستم شهری تا حد زیادی خودپایدار و خود تمیز می باشد.

 

 

در همین حال، یک چشم انداز بلندپروازانه برای آینده دیوارهای زنده در معماری در پیشنهاد برج جیان مو در شنژن چین مشهود است. Carlo Ratti Associati مستقر در تورین، ایتالیا با شرکت نوآوری کشاورزی ZERO برای طراحی اولین به اصطلاح "خراش مزرعه" - یک برج 922 فوتی (218 متری) با کاربری مختلط با بیش از 100000 فوت مربع (10000 متر مربع) مساحت محیطی همکاری کرد. اختصاص داده شده به کشاورزی عمودی. به گفته این معمار، مزرعه هیدروپونیک به اندازه کافی غذا تولید می کند تا نیازهای 40000 نفر را برآورده کند-تقریباً 270000 کیلوگرم محصول در سال. در حالی که کتابخانه VAC سه محیط زیست در مقیاس کوچک را به هم متصل می کند، برج جیان مو، که توسط زنجیره خواربار فروشی چینی وومارت سفارش داده شده است، آرزوی ادغام چندین فعالیت اقتصادی کشاورزی - رشد غذا، برداشت و آماده سازی، بازار و مصرف - را در یک سایت دارد.

اگرچه یک ایده پیشگام در این مقیاس احتمالاً با چالش هایی در اجرا مواجه خواهد شد، آزمایش بزرگ در پیوند دادن سیستم های انسانی و طبیعی به این روش گسترده ارزش تلاش را دارد. همانطور که شریک موسس کارلو راتی توضیح می‌دهد، «چنین [چنین] رویکردی این پتانسیل را دارد که نقش مهمی در طراحی شهرهای آینده ایفا کند، زیرا یکی از مهم‌ترین چالش‌های معماری امروزی را درگیر می‌کند: چگونه دنیای طبیعی را در طراحی ساختمان ادغام کنیم.» .

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

Architecture Magazine برگرفته شده از وبسایت 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی