Kioskedia
خانه /
فراخوان Chthulucene به معماری

فراخوان Chthulucene به معماری

تاریخ: 1402/03/06
موضوع: طراحی منظر و طراحی فضای سبز

مسائل اقلیمی موضوع اصلی بحث در مورد آینده شهرها بوده است

 

 اما مطمئنا موضوع جدیدی نیست. هشدار در مورد برگشت ناپذیری انسان در این سیاره بخشی از گفتمان علمی از دهه 1980 بوده است. دونا هاراوی، در مواجهه با فوریت‌های زیست‌محیطی فزاینده‌ای، در کتاب خود با مشکل ماندن: ساختن خویشاوندان در دوران Chthulucene، تغییر نگرش را از سوی انسان‌ها پیشنهاد می‌کند تا نه تنها بهبود نسبی محیطی بلکه بقای گونه‌ها را تضمین کند.

 

 

نویسنده از اصطلاح Chthulucene نه تنها برای دفاع از یک دوره جدید، بلکه از وضعیتی استفاده می کند که شامل چیزی است که او تفکر شاخکی و سمپوئیس می نامد - ساخت همزمان واقعیت. کلمه cthulhu از یونانی khthonios به معنای "از زمین می آید" گرفته شده است و برای هاراوی، هم به روی تخیل و هم برای مطالعه باز می شود که امکان درک جهان را فراهم می کند.

 

برای نویسنده، دوره Chthulucene املای گونه عنکبوت - Pimoa cthulhu - را به عاریت گرفته و اقتباس می‌کند تا روابط و داستان‌هایی را بین گونه‌ها ایجاد کند. مرگ و ویرانی وجود دارد. با این وجود، Chthulucene اجازه تبادل، گره، درهم تنیدگی و افزایش دسترسی را می دهد.

 

با توجه به وضعیت رابطه ای Chthulucene، می توان این مبادلات را در فضاهای معماری تشویق یا درک کرد. انسان‌ها در یک زمینه بزرگ‌تر قرار می‌گیرند، اما در ابتدا، می‌توانند درون گونه‌ای دیده شوند: هیچ‌کس به تنهایی کاری انجام نمی‌دهد. برای اینکه یک فرد استقلال داشته باشد، «دیگران» هستند که در ساخت یک واقعیت کوچک شرکت می کنند. لازم به یادآوری است که ساخت هویت از طریق مبدأ و تبارشناسی اتفاق می‌افتد، که جامعه‌ای از همتایان را پیش‌فرض می‌گیرد.

 

 

زندگی مشترک همیشه یک مسئله معماری بوده است که معمولاً به روشی هژمونی باید به آن پاسخ داده شود. این امر به نفع عده‌ای به قیمت بسیاری از افراد است یا فرد را از کل جدا می‌کند، گویی جدایی ممکن است. در دوره Chthulucene، اجتماع بر فرد غالب است. پیوندهای مشترک بین یک گروه - چه ارثی یا غیر ارثی - باعث تقویت همکاری و کمک متقابل می شود. در سکونت و زندگی مشترک، ساکنان دائماً مذاکره می کنند و نوعی «اقلیم خرد» ایجاد می کنند که اختلاف نظر را حذف نمی کند. هماهنگی به معنای یکنواختی نیست.

 

جمعی در پیامدهای خود بارها و منافعی را به همراه دارد. Chthulucene فقط مثبت نیست

 

 این شامل تلاش ها، خطاها و خطرات است. با این حال، حوادث غیرمترقبه می توانند واقعیت های دیگری را ایجاد کنند، جایگزین هایی برای واقعیت غالب. در فضاهای مسکونی جمعی، جنبه مدیریت مشترک بیشتر مشهود است. شناخت پیوند ضمنی یا صریح ایجاد شده بین افراد در هر فضای معماری - خانه ها، پیاده روها، فضاهای عمومی - برای درک تفکر شاخکی و تأثیرات آن است.

 

استفاده آگاهانه از مصالح دامنه ارتباطاتی را که انسان و معماری بخشی از آن هستند گسترش می دهد. مسئولیت سازنده را می توان رابطه ای دانست که فراتر از عوامل زنده - انسان و محیط - گسترش می یابد و معماری را به عنوان عاملی بی جان اما فعال در جایگاهی برابر با دیگران وارد می کند. نمونه‌های متداول مصالح ساختمانی طبیعی یا استفاده از مصالح منطقه‌ای که پروژه در آن ساخته می‌شود، بازتابی از رویکرد شاخکی به کار رفته در معماری است.

 

 

طراحی بیوفیلیک تنش بین انسان و محیط اطرافش را متعادل می کند. مواد پایدار نیاز کمتری به سیاره دارند و اجازه می‌دهند ساختمان‌ها تخلیه یا تخریب شوند تا دوباره جذب محیط‌زیست شوند. به عبارت دیگر، با بازگشت معماری به عنوان یک عامل فعال در Chthulucene، گویی می تواند بمیرد، درست مانند ساکنانش. ساخت و سازها دیگر ابدی نیستند و ویرانه ها دیگر آوار نیستند. در عوض، آنها به عناصری در سیستمی تبدیل می شوند که در آن عناصر دیگر متولد، زندگی می کنند و می میرند. درک چرخه زندگی و منافع متقابل در روابط بین موجودات زمینی و اشیاء باید برای وجود متعادل‌تر بین آنها نقش اساسی داشته باشد.

 

روابط در Chthulucene مرکزی هستند، اما این نیز یک ایده اصلی نیست. مردمان بومی قرن‌ها در این روابط زندگی کرده‌اند و دانش آنها راه‌های دیگر جهان را آموزش می‌دهد. گسترش روزافزون این دانش تصویر کنونی جهان را از نو می سازد. این تکنیک‌های بومی را در معماری به ارمغان می‌آورد که می‌توانند - و باید - برای ساخت فضاهای جدید مورد استفاده قرار گیرند و به روز شوند. این فقط در مورد مصالح ساختمانی نیست، بلکه در مورد قرارگیری آن در محیط نیز است. شکل دهکده ها و خانه های آنها کارایی ساختاری، انرژی و اجتماعی را آموزش می دهد. دسترسی به این دانش می تواند زمینه تحصیلی را تغییر داده و آسیب های انسانی را به همنوعان خود کاهش دهد.

 

 

اگر در دوران Chthulucene واقعیت از همزمانی تعاملات مختلف بین موجودات و اشیاء ساخته شده است، معماری قطعا در این رابطه نقش دارد. در حالی که تحت تأثیر و تغییر ساکنان خود - انسان یا غیر آن - قرار می گیرد و آنها را تغییر می دهد. از منظر محترمانه‌تر و مسئولانه‌تر، سازه‌ها باید روابط درون و بین گونه‌ای اطراف خود را منعکس کنند. نه چالشی برای این امر کم خواهد بود و نه پاسخ های مبتکرانه و فریبنده.

 

برای آموزش طراحی داخلی ، آموزش دکوراسیون داخلی ، آموزش بازسازی و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و بین المللی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا TAFE و PDA کانادا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از کانادا و استرالیا می باشد. در این دوره های پروژه محور از صفر تا صد و بدون پیش نیاز و کاملا بر اساس بازار کار آموزش می بینید و در طول دوره یک پروژه طراحی داخلی را زیر نظر اساتید بین المللی طراحی میکنید. 

 

دوره های آنلاین آکادمی بین المللی کیوسکدیا شامل:

دوره طراحی داخلی ، دوره دکوراسیون داخلی و دوره دکوراتوری ، دوره بازسازی ، دوره نورپردازی ، دوره طراحی نما ، دوره طراحی فضای سبز ، دوره نرم افزارهای معماری و طراحی ، دوره شرکت در مسابقات بین المللی ، دوره قراردادهای ساختمانی و چگونگی بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره آنلاین طراحی داخلی و آموزش آنلاین طراحی داخلی و دریافت گواهینامه بین المللی طراحی داخلی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

 

پیج اینستاگرام آکادمی بین المللی کیوسکدیا :

kioskedia_official@

 

شماره تماس برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

برگرفته شده از وبسایت Archdaily 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی